Alkatrész lista:
1. Szervíz:
• TRW első alsó-felső lengőkarok – 121.000 Ft
• TRW hátsó hosszlengőkarok bal-jobb + stab.pálcák – 70.000
• ATE első fékek + betétek – 100.000 Ft
• vízhűtő – 120.000 Ft
• gyári víz csövek alsó-felső – 55.000 Ft
• JapanRacing JR21 8,5x19” + Michelin PilotSport 4S 225/35 – 650.000 Ft
• lambda szonda 2 db – 40.000 Ft
• hosszbordás szíj készlet – 28.000 Ft
• szelepfedél tömítések - …
• kipufogó tömítések - …
• bontott katalizátor (ülés alatti 2 db) – 25.000 Ft
• kipufogó rezonátor cső 2 db – 25.000 Ft
• vezérlés csere – 180.000 Ft
(szerelési költségekre itt már nem emlékszem, de jóval több mint 100.000 Ft volt)
2. (Nagy)Szervíz:
• Novitec Stradale+ állítható futómű – 283.000 Ft
• Wiechers toronymerevítő – 36.000 Ft
• QV embléma – 10.000 Ft
• rozsdamentes fém fékcsövek – 31.000 Ft
• gyári új bal-jobb blackline indexek első – 42.000 Ft
• gyári új kilincs bal-jobb – 40.000 Ft
• gyári új kuplung szett kinyomó csapággyal – 83.000 Ft
• gyári új hátsó embléma – 8.000 Ft
• gyárilag felújított féltengely 2 db – 161.000 Ft
• gyári kiegyenlítő tartály – 10.000 Ft
• lambdaszonda – 28.000 Ft
• xenonszintező kutyacsont – 20.000 Ft
• xenonszintező konzol – 4.000 Ft
• TRW első alsó lengőkarok – 47.000 Ft
• gyári új szelepfedelek első-hátsó – 65.000 Ft
• gyári új váltógomb – 19.000 Ft
• BOSCH ABS hátsó jeladó – 20.000 Ft
• COFLE kézifékkötelek – 10.000 Ft
• 2 db Kayaba hátsó toronyszilent – 22.000 Ft
• 2-2 db bontott vezérműkerék – 20.000 Ft
• bontott vez.burkolat, és akkumulátor bizt. doboz – 15.000 Ft
• SACHS 2 db első toronyszilent – 20.000 Ft
• Contitech/SKF vezérlés szett – 99.000 Ft
• MAGNETI MARELLI vízpumpa – 23.000 Ft
• 2 db QUICK BRAKE hátsó nyereg javító – 10.500Ft
• 2 db ELRING (325.155) 32x47x10, szimering – 1.500 Ft
• 6 db AJUSA (AJ13117600) Kipufogósor tömítés – 7.374 Ft
• MAHLE (MLOC501) Olajszűrő – 2.200Ft
• BGA (BGARK4330) Szelepfedél tömítés készlet – 5.500 Ft
• BGA (BGARK4333) Szelepfedél tömítés készlet – 5.500 Ft
• BARDI AUTO-NSK (BA085200605) Ékszíj feszítő csapágy – 6.000Ft
• DAYCO (D6PK1995) 6 PK 1995, ékszíj – 5.700 Ft
• DAYCO (DAPV1091) Ékszíj feszítő csapágy – 6.500 Ft
• FA1 (FA1110-936) Kipufogócsonk tömítés 2db – 1.500 Ft
• NGK (N1-PFR6B) 3500 Gyújtógyertya 6db – 28.125 Ft
• FA1 (FA1330-922) Kipufogócsonk tömítés 2db – 1.200 Ft
• TRW Első Fékbetét – 16.000 Ft
• BOSCH ABS jeladó jobb első – 17.100 Ft
• Motul 15W-50300V 5L – 22.500 Ft
• Motul 15W-50300V 2L – 9.600 Ft
• Motul MOTYLGEAR 75W80 2L – 6.300 Ft
• CASTROL Transmax Dex III 1L – 3.300 Ft
• BÁRDI HELP (FE6028.000.16) Alubarát fagyálló G12+ 5kg – 3.302 Ft
• BÁRDI HELP (FE6059.000.02) Desztillált víz 5L – 390 Ft
• Ablakmosó cső – 3.500 Ft
• Bilincs – 2.300 Ft
• Hátsó futómű csavar 2db – 11.303 Ft
• Vízcső tömítő gyűrű 6db – 500 Ft
• D2S 35W XENARC xenon 2db – 27.994 Ft
• Osram H6W 12V 6W 2db – 3.942 Ft
• HELLA H7 12V 55W izzó 2db – 1.730 Ft
• HELLA H1 12V 55W izzó 2db – 1.834 Ft
• CORTECO főtengely szíjtárcsa – 37.775 Ft
• gyári vezérműszíjfeszítő (a Conti szettben lévő "csörög") – 40.000 Ft
180.000 Ft szerelési költség
Márciusban a motor hajtókarcsapágyas lett... :( Szerencsére 1 hónapleforgása alatt sikerült másik motort varázsolni az autóba!
Motorból másodszorra sikerült találni olyat amit be is építettünk, és így utólag jól is tettük, hiszen nincs rá semmi panasz. Egy csepp olaj sem hiányzik belőle, minden rendben vele (a motor belsejét tekintve a szerelőm szerint még 100.000 km sem lehet nagyon benne)!!!
Az autó kapott új kuplungot is, mert már nagyon ramaty állapotban volt...
Mikor a lakatos leszedte a műanyag küszöböket az autóról, megdöbbenve látta, hogy jobb oldalt kb. 50 cm-es darab hiányzott a küszöb hátuljából...
Az alja is ki volt rohadva, azt is orvosolni kellett. Az egésznek csak annyi a szépséghibája, hogy jobb oldalt a hiányzó részt csak úgy tudta pótolni, hogy odahajlított egy lemezt, mert küszöböt sajnos akkor nem sikerült szerezni.
Rakattam az autóba riasztót, mert az előző kipurcant...
Riasztó beszereléssel együtt: 50.000 Ft.-
(pár led is cserélve lett a műszerfalban)
Fejegység: Clarion FZ709: 40.000 Ft.-
Használtan vásároltam az autóhoz gyári lemezfelnit, gumival (kb. 70 %-os Dunlop Winter Sport, 185/65) és dísztárcsával együtt.
Postaköltséggel együtt 52.500 Ft-ot fizettem.
Vezérlés módosító: 40.000 Ft.-
Trafó: 8.000 Ft.-
1 db gyertya pipa: 4.000 Ft.-
Ékszíj, tömítés: nem emlékszem a pontos összegre :)
Összesen 84.000 Ft-ból jöttem ki, szerelési költséggel együtt. Az autó most csendes, eltűnt a diesel hang, kezd minden helyreállni.
Mivel nem mindig indult be az autó, elvittem diagnosztikára, ahol egyértelműen kijelezte, hogy a motor hőfok jeladó, és a légtömegmérő rossz (azt, hogy nem indult a kulcs hibája okozta - immobiliser-).
Azt mellékesen megjegyezném, hogy a két alkatrész közül egyik sem 156-osba való volt, amit cserélni kellett... nem tudom ki gányolhatta bele őket...
Légtömegmérőből utángyártottat vásároltam, tudom nem egy tartós dolog, de a lényeg, hogy húzzon ki egy évet, és akkor BOSCH-ra cserélem. Az utángyártott ára 20.000 Ft.- volt.
Motor hőmérséklet jeladóból gyári BOSCH-t vettem, 6.000 Ft.-ba került.
Szerelési költséggel együtt fizettem 30.000 Ft.-ot.
Eredmény: az autó érezhetően jobban húz, és remélem a fogyasztás is vissza fog esni...
Jövő héten következik a vezérlésmódosító cseréje... :)
Rátaláltam A felnire! Ugyan úgy 8x18-as mint a jelenlegi Alessio... de sokkal mutatósabb és strapabíróbb!!! Annyi a különbség, hogy ez ET32-es...
Immáron fent a kerék, elfér, semmi gond az ET miatt.
Sajnos két gumi kuka volt, így rendelnem kellett kettőt... Így most elől vannak az új 215/35 ZR18-asok, hátul pedig a régi 225/40 R18-asok.
Gumikból sajnos nem tudtam a nívósabb márkák közül választani, így a legolcsóbb kategória jöhetett szóba csak... a felni elvitte a pénzt, és a gumik amúgy sem voltak tervben, nem tudtam, hogy ezt a nyarat sem húznák ki...
Tehát a gumik márkája Sunny SN3970. Darabja 19.000 Ft.- volt.
A felnikhez mozgó kúpos csavarokat kellett vásárolnom, ami 10.000 Ft.-ba került.
Volt még egy futómű beállítás is 4.500 Ft-ért.
Plusz a gumis díja.
Megjöttek az első alkatrészek a kocsihoz ( az olajcsere már rég meg volt, persze Selenia).
Nem volt olcsó, de muszáj helyretenni az ilyen dolgokat! Az alkatrészekért köszönet az Alba-nak.
Na szóval, két első alsó TRW lengőkar, két hátsó Zimmermann féktárcsa, Textar fékbetétek, bal és jobb oldali hátsó hátsó keresztmerevítő, 2 db hátsó féknyeregjavító készlet, és egy porvédő gumiharang a jobb féltengelyre.
A költségekben a szerelő díja is benne van, ami 19.000 Ft volt.