Tagok >> Settantacinque >> Blog
Alap probléma: hidegen alapjárat ingadozás, 1000-1500/min-ig részterhelésen rángat.
5db injektor kiszerelése, bevizsgálása.
1db komplett injektorcsere
4db Bosch porlasztócsúcs csere
1db Bosch szelepcsere
Összerakás utáni újbóli bevizsgálás.
Más ennyiért autót vesz, vagy 5 komplett bontott motort. Hülye voltam, megcsináltattam. Utólag azt mondom, inkább hagytam volna az autót úgy, ahogy van, mert ezt az összeget nem lehet aggyal feldolgozni.
ÉS A LÉNYEG: hidegen ugyanúgy ingadozik az alapjárat, enyhe rángatás megmaradt alacsony fordulaton, bár padlógáznál talán nem kormol annyira... Mindegy, nem érte meg.
Új felső turbócsövet kapott, gyárit, cikkszám szerint is belevalót. Kifújt a régi valahol, és nem ment eléggé. Nem volt még nagyon gyenge, de nem akartam tovább húzni.
Plusz kapott egy kuplungpedál kapcsolót, mert rossz volt az is.
Mindkét címben nevezett alkatrész cserélve újra. Indítás után VÉGRE nem villog az izzítás visszajelző (gyertyákat májusban cseréltem, gyertyákra menő kábeleket ellenőriztem (jók), ennek ellenére is villogott).
Továbbá beszerzésre kerültek:
-komplett vezérlés vízpumpával
-szelepszár szimmeringek (csak a biztonság kedvéért)
-klíma kuplung csapágy
-gázolajszűrő, légszűrő, olajszűrő
-1db belső féltengely gumiharang klt.
-szelepfedél tömítés
A vezérléscserekor ránézek a szelephézagra is.
Közel 4 hónapig tartott, de az eredmény megnyugtató.
2 küszöb, hátsó ívek cserélve, 2 első emelési pont, 4 doblemez, belső küszöb javítva.
Végül úgy döntöttem, meghagyom a 2db 7mm-es Kormoran gumit, és vettem mellé kettő Nokian WR D4-et.
Elkezdtem összeszedni a cuccokat a futóműfelújításhoz, a piros szín jegyében :-D
-2db hátsó hosszlengőkar nagy szilent
-4db TRW első lengőkar
-2db első Akron stabgumi
Apróságokat kapott tartalékba, hátsó keresztstabilizátor szilenteket és kuplungcsövet.
Olyan 3000 km óta alapjáraton hörgő hangot ad a motor. A zaj forrása egyértelműen a szíjhajtás.
Konzultáltam Élő Lajos cartárssal, meghallgatta, azt mondta, az excenteres csapágytól jön a hang legerősebben.
Cseréltem az excenteres csapágyat, nem hallgatott el (Marelli). Cseréltem a fix csapágyat (SKF, Dayco-t csomagol!), attól sem hallgatott el (a kiszerelt görgő sugárirányban repedezett!). 30.000 km volt benne. Egy marad még, az automata feszítő csapágya. Ha az sem oldja meg a problémát, a vezérlés lesz a ludas. Az nagy gáz lenne viszont.
UPDATE: A klímakompresszor csapágya adta a hangot! Rátettem egy nem klímásra való szíjat, ami 1105mm hosszú, elhallgatott a motor, szinte alig hallani alapjáraton!!! Nagyon-nagyon örvendezek most. A klímából meg fejthető le a gáz...
A téli műszakiig tervben vannak az alábbi új alkatrészek (nem mindegyik műszaki vizsga szempontjából releváns):
-4 új téli gumi
-EGR szelep
-vezérlés, főtengely szíjtárcsa (60.000 km-nél akarom cserélni, most tart 54000-nél)
Kíváncsi leszek, hogy februárig ebből mi fog megvalósulni :) A cél mindenesetre kitűzve.
Jövő nyár:
-kettőstömegű
-gyári turbo
Amihez megvan az alkatrész, csak hely/idő kellene a cseréhez:
-jobb első féknyereg felújítás (dugattyúcsere), 4 fékcső és DOT 5.1 csere, -hátsó hossztartó szilentcsere, kerékagy szilent csere, -vízfűtő gyertyák cseréje (van ilyen, 3db!), új vízhűtő, bontott gyári gyorscsatlakozós csövekkel, első komplett TRW futómű, Bosal katalizátor
Kapott egy új csomagtértálcát is.
10000 km belement az olajba, cseréltem szűrővel együtt. A gyári periódus 20.000 km, de ezen nem fogok spórolni. 5W-40 ment bele, mint a múltkor.
Olajfogyasztás eddig: 0.83 l / 10000 km
Km óra állás: 147.000