Tagok >> Settantacinque >> Blog
Megdöglött az autópályán a holtponti jeladó, mikor mentünk volna hétvégére családdal kikapcsolódni. 140-nél leállt az autó, 10 perc múlva újraindult, 1 km múlva megint leállt. Trailer lett a vége, mert a leállósávban lövésem sem volt, hogy miért állt meg a gép. Végül egy Corollával folytattuk az utat...
A rossz, gyári kiszerelt jeladót vízbe téve látszott, hogy 80°C-nál megszakad, visszahűtve visszajön a 900 Ohm-os ellenállása...
Az önindító melegen legtöbbször megszaladt, volt olyan, hogy harmadszorra sikerült beindítani a motort. Vettem egy nagyon jó állapotú bontottat.
A bal külső tükör repedt volt, abból is kapott egy hibátlan gyári Marellit (a konzol maradt az, ami az autón volt, mert a frissen beszerzettről mállott a festék).
Felraktam a váltóoldalra a sárvédő műanyag panelt, mert hiányzott, a jobb oldalit is cseréltem, mert törött volt.
Az alkatrészekért köszönet András bácsinak!
Kapott még hibátlan, törésmentes és hiánytalan (!) gyári szerszámkészletet, egy nagyon jó ablakemelő kapcsolót, féktárcsa pozicionáló tüskét jobb előre, meg egy vállalható állapotú bőr váltógombot.
EGR szelepet is ellenőriztem, teljesen halott a mechanikus része, nem tud zárni, mert ELÉGETT a tömítő felület, ezért ideiglenesen lefalaztam. Eltűnt a torpanás 2800-as fordulatnál, és megy az autó, mint a vaddisznó.
Rendeltem a patentcentrumból 2db légzsák fedél patentet is. Egészen más így ránézni arra a fedélre.
Kapott hátra egy Amorés rendszámtáblatartót is. A másik a 75-ösömön van hátul :)
Váltótartó bak, hátsó ablaktörlő gumi, hosszbordásszíj, hátsó fékcsövek, olajleeresztő csavar tömítés, 1db hátsó stabrúd. Komplett hátsó futómű felújítás kell, addig nem akarok minőségi futóműalkatrészeket venni, ha lesz hozzá minden (lengéscsillapító is), akkor kap TRW-t.
A hétvégén kapott új olajat, olajszűrőt, üzemanyagszűrőt, jobb külső féltengelycsukló gumiharangot, és egy szett Fiamm kétszólamú kürtöt, mert eddig csak magas tónusú volt beszerelve.
Bekerült a váltótartó bak is, ill. egy új hosszbordásszíj (ki volt repedezve a régi, pedig közelében sem volt az előírt futásteljesítménynek). Indításkor egészen kicsit remeg a motor, bár valószínűleg fog kapni egy hátsó(alsó) motortartó bakot is, mert túl lazának ítéltem a pajszerezéskor.
Beépítésre került négy vadonatúj féktárcsa, levegőszűrő, pollenszűrő, 5 izzítógyertya. A többire majd időt kell szakítanom.
Fékcsövek baromira csereérettek, két hátsót kell még szereznem (Bárdinál nem volt).
Kiderült, hogy azért szól akkorát a hátulja minden gödörnél, mert el van görbülve a stabilizátor rúd bal oldalon, ezzel együtt kukás a bal hátsó kutyacsont. Ebből egész hátsó futómű felújítás lesz.
Rendeltem
-összes szűrőt
-5W-40 olajat
-első féktárcsákat+betéteket
-4 fékcsövet
-fékfolyadékot
-2db féltengely gumiharangot
Egy másik körben pedig az alábbiak fognak jönni:
-hátsó féktárcsák+betétek
-motortartó bakok
-izzítógyertyák
-2db hátsó lengéscsillapító
-termosztát
-bontóból néhány alkatrész (légzsákhoz, stb.)
Kapott 2db vadiúj 205/55R16 Firestone Firehawk SZ90μ gumit előre. A hátsó még kitart nyár közepéig, akkor cserélem.
Vettem Niveát, bekentem vele a bőrkormányt, meg bőrápoló szert az ülésekre.
900 km-t egy köhintés nélkül teljesített. Egészen más dimenzió a 75-höz képest, de nyilván nem hasonlítható össze a két gép. Mindkettő a maga módján zseniális. Vétel után tüzetesebben is átnéztem, az alábbi hibák várnak megoldásra:
Kötelező, nyilvánvaló karbantartás:
-négy féktárcsa, négy fékbetét cserés
-fékcsövek cserések
-nyári gumik közül minimum kettő cserés
-izzítógyertyák cserések
-fékfolyadék, olaj, fagyálló, összes szűrő
-hátsó lengéscsillapítók cserések
-motortartó bakok közül minimum egy cserés
-első ködlámpa nincs bevezetékelve
-egy belső, egy külső féltengelycsukló harang cserés
-légzsák rendszert éleszteni kell (vezérlő csatlakozója valószínűleg lecsúszott)
-futóműállítás kell
-turbo leömlő után kifúj (tömítés cserélve, azóta hibátlan)
-kürt nem szól hangosan (javítottam, tisztítottam, hibátlan)
-klímát éleszteni kell (nyomáspróba minimum)
-kisebb fényezési esztétikai hibák
-termosztát nyitva marad
-akku előtti relécsoport kábelezése cserés
-hátsó ablaktörlő nem működik
-ülésfűtés nem működik egyik oldalon sem
-vezető és utasoldali padlón alul mindkét oldalon horpadás, csavarozható hosszmerevítő hiányzik
-első fényszórók foncsora olvadt, összevissza világít
Miután a 75 motorja háromszor hagyott ott az út szélén 3 hónap alatt, kicsit megelégeltem, és eldöntöttem, hogy veszek egy megbízható, napi használatra alkalmas autót, a 75 pedig hobbiautóként fog tovább funkcionálni. Mindkettőnknek jobb így. zee cartárs hirdetése pont kapóra jött, igazából baromi szerencse, hogy észrevettem, és voltam elég gyors, hogy lecsapjak rá.
Autóvásárláskor elég régen éreztem magam így, teljesen az autó hatása alá kerültem, az első kilométerek után imádom!
Megtörtént a hátsó traktus felújítása - új kuplung, új féktárcsák, felújított nyergek és alsó kuplung munkahenger, új fékbetétek, stabilizátor szilentek, váltótartók, kipufogó felfüggesztők. A De-Dion központi szilent és a Watt rudazat szilentjei már az akció előtt cserélve voltak.
A berohadt csavarok kiszedése volt a legundorítóbb. Beépítve nem volt erőm fényképezni. Kipróbáltam, meg sem szólal a hátulja.
Csonk hegesztve, kuplung alkatrészek egy része beszerezve, még kell egy Sachs szerkezet, alsó munkahenger és hidraulikacső. A nyári tervek között szerepel még két új hátsó féknyereg, fékcsövek és betétek már megvannak.