- Típus:Giulietta 1.4-TRB-170CV-CF5-DISTINCTIVE
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2012
- Színe:Ghiaccio Bianco 298
-Motortartó bak csere-módosított csavarokkal (gyári-már módosított változat)
-Gyertyák cseréje (gyári)
-Kiegyenlítő tartály cseréje(gyári) -repedezett kezdett lenni az eredeti-és fő az óvatosság
-Légszűrő csere (gyári)
-Váltóolaj csere (Autolusso ajánlás alapján Titan Sintofluid FE SAE 75W került bele 3 liter)
-Turbó olajozócső hollanderből szűrő kiiktatása (kéznél volt a gyári új csavar szűrővel, de a kivitelezése nem győzött meg, így a szűrő kiiktatása mellett döntöttem)
A tapasztalatok a szerviz után: Váltás jelentősen javult, hideg váltónál sem kel gázfröccs üresben, hogy szépen vegye az 1-es és hátramenet fokozatot álló helyzetben, hideg "karcos" váltásérzet 1-2-3 között is javult.
Motortartó baknak köszönhetően megszűnt a fura búgó "olcsójánossportkipufogó" effekt 2500-as fordulat felett, és az alapjárati diesel feeling (tükör kormány rezonancia), hangtalanul jár alapjáraton a motor gyakorlatilag belülről hallgatva.
Kaptam ajándékba PBali fedőnevű cartárstól egy szép új váltógombot a régi kopottas helyére, így szépült a beltér némi barbár bontás után :) beszéljenek a képek...
A "kupak" ragasztva van az alsó részéhez, így bármennyire is csúnya a látvány, ez a legfinomabb módja a műveletnek, ha szempont, hogy az alsó rész sértetlen maradjon.
Júliusban már másodjára dobta be a P1061-71 -1-es henger mágnesszelep jel hibát. Így nem halogatva cserére került a Multiair egység. Egyúttal olajcsere is elvégezve-Selenia K-pure Energy 5w40 ment bele a győri Rieglerben.
A körbe "rágott" autóval kapott kerekek új fényt kaptak Bányai Sanyi gondos és színvonalas munkája által. A színvalasztásban is hathatós segítsége volt, meglehetősen egyedi lett az összhatás. A kerekek grigio africa (650A)színt kapták a 2000es évek elejéről, a korabeli 145-146-147-156-ok nál volt ez karosszéria szín anno.
A jó idő meg a kerékcsere apropóján kivettem a dobbetéteket,hogy kipucoljam meg megvizsgáljam milyen állapotban van a 'bódé a szem elöl rejtett helyeken. A látottak megnyugtatóak voltak,alul is korrózió mentes a karosszéria.
Aztán tisztító gyurmás fényezés "pöttytelenítés" (szállórozsda-kátrány-fékpor stb eltávolítás) carpro gyurma és echo gyorswax hathatós közreműködésével.
A kígyó is felkerült PBali jóvoltálból ;) Ez úton is köszönet érte!
nem álltak szépen a rendszámok a keretben, főleg az első, így most először vettem a bátorságot és felragasztottam őket kétoldalú ragasztóval(3M) -nagy veszteség nem érhet ilyen betű kombinációval...:)
Nagyon ötletesek voltak a mérnökök, egyrészt nincs dupla lemez a betöltőnél ami potenciális korrózióforrás lenne-helyette kis műanyag "tölcsér" veszi körül a betöltő csonkot, amit egy azaz összesen egy csavar tart a helyén +pár rögzítő fül így, a sokaknál eltörő tengely cseréje bruttó 10 perc zsírzással és minden elem tisztításával, gyári alkatrésszel ami kb 1000Ft volt