http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=43&t=5888&start=250
http://www.google.de/imgres?safe=active&biw=870&bih=463&tbm=isch&tbnid=NLOqO7kumO6-SM:&imgrefurl=http://www.alfisti.net/alfa-forum/alfa-159-alfa-brera-alfa-spider-939/112105-sitzheizung-ohne-funktion-sitz-ausgebaut-abgezogen.html&docid=YDT7kqP2Zrlf6M&imgurl=http://www.bilder-hochladen.net/files/al75-1y-14bf.jpg&w=640&h=480&ei=RwKOUuymAayp7AatooGgDw&zoom=1&iact=rc&dur=202&page=2&tbnh=141&tbnw=196&start=8&ndsp=12&ved=1t:429,r:13,s:0,i:119&tx=28&ty=76
Vezetőülés a tegnapi napon kikapva, féligmeddig szétszedve.
Ma megfosztva az ülőlapi bőrtől.
A hiba azonos a cseh fórumban és droberto cartársnál látottal.
ülésfűtés javítás cseh módra
Valszeg első körben javítva lesz bízva a tartósságban, ha meg nem bírja kap u.gy. betétet csak akkor ugrik a gyári kapcsoló meg szét kell szedjem a háttámlát is amit egyenlőre elkerülnék
a szervót is próbálgattam picit amire panaszkodtam a múltkor mert álló helyben darabosnak éreztem, de most nem éreztem rossznak, talán a múltkor halucináltam :D
megnézegettem a kormánymű gumiharangokat száraznak tűnik minden, bár becseszne ne lenne az mert már 09es módosított kormányművem van.
aztán megnéztem a leömlőt is, az is egészséges nem fúj ki nicns törött tőcsavar (persze mert új hengerfejet is kapott 80e km-el ezelőtt, valszeg akkor a tipushiba ki lett javítva)
sőt a bölcsőt sem látom különösebben rozsdásnak, már amennyire meg lehetett ítélni egy db levett műanyagburkolattól oldalról.
egyszóval örülök h már más megszívta vele amit meg kellett így remélem már rám nemsokminden marad :)
picit szórakoztam ma a 159-el hogy volt kis időm.
lemosogattam végre mert rendesen tisztán még nem is láttam mióta megvettem :D
megállapítottam hogy ebben a színben ez sosem lesz tökéletesen tiszta :)
-szomorúan konstatáltam hogy a próbakörön még működő vezető ülésfűtés nem fűt, a gomb világít igy gondolom nem bizti baja van (még nem néztem) jó az elgondolásom sztetek?
-aztán próbáltam felszámolni a hátsó ködlámpaizzó problémát amit jelez a vas, az izzó rendben volt, biztosítékokat átnéztem ami hozzá tartozhat, de külön hátsó ködlámpához nem találtam, elsőé rendben volt, viszont áram nincs a csatlakozóján, van ennek külön biztije? hátul a jobbos lámpa mögött is átnézegettem de minden rendben volt ott is a biztosítékokkal.
-leszedtem a jobb első kereket, utána a szerencsére teljesen meglévő műanyagburkolatok vonatkozó részeit is lebontottam hogy csekkoljam a csipogó hosszbordásszíj okozójaként gyanúsított főtengely szíjtárcsát.
Jelentem tökéletesen rendben van, ennek örülünk, de így nem tudjuk mitől csicsereg hidegen.... az összes szíj, feszítő görgő láthatóan új, sőt a generátor szabadonfutó is annak tűnik így kizártam, plusz a szíjat sem rángatja úgyhogy fogalmam sincs....
van további ötletetek? lehet esetleg vmelyik segédberendezés csapágya?
Ja meglepődtem ismét milyen kvanagy fék van ezen :D
sikerült vmi okos gumisnak úgy ragasztani súlyt a felgára hogy picit belemart a súly a nyeregbe olyan közel van...
rámértem a töltésre is, hát nem vagyok elájulva, alapjáraton 13,2-13,4et töltött, ez érzésre nekem kevés, 14 fölött lenne megnyugtató, vagy kellett volna pörgessem picit? (más autókat is mértem ma ott alapjáraton is megvolt 14) rádobálva sok fogyasztót 13V-ig lement alapjáraton. Kezdjek aggódni?
kicseréltem a pollenszűrőt is, nagyon okosan oldották meg a 166-hoz képest. ez tetszik.
jobb mint gondoltam az elsö 110km alapjän :)
enni eszik, elsö fogyi ätlag BC szerint 7,4
gördülési zaj nagyobb mint a 166-nál valseg a nagyobb kerekek miatt
motor halkabb
menni megy szépen :)
ujkori hivsägok tetszenek benne :)
na meg a dizäjn....
- ledugózott EGR szoftveres kiirása
- szebb téli felni keresése a meglevö 17-es RC (Brock, német) märkäjú helyett
- lehetöség szerint szivosori lapätkäk rögzitése nyitott helyzetben, bár valószinü a dugózott EGR miatt nem okozhat problémát, és már volt is a szivosor cserélve
- DPF vizsgálata, bár az elözö tulaj elmondása szerint hibátlanul müködik de ha mégsem, akkor elhagyja a helyét... (hibajel nincs töle)
- a vétel utáni szervizt megusztam, az elözö lelkiismeretes tulaj még az olajat is cseréli nekem átadás elött
Közeleg a tél, kapott hát egy börápolást belül az éves 2-3 alkalom jegyében, spéci szerrel üvegek belülröl megtakaritva, pollenszürö cserélve hogy ne päräsodjunk, valamint az ajtótömitéseket átkentem vazelinnel hogy ne legyen befagyás vagy ilyesmi na meg ne is öregedjen a holmi.
Eltelt pár hónap, volt pár történés is.
Müszakin ahogy gondoltuk csont nélkül átment a vas még július végén, de mivel a lejárati idö aug. vége igy 2015.aug végéig nincs gond rá :)
Ahogy gondoltam nem birtam idegekkel a zajos hasznält gumikat, ezek mentek a levesbe.
Kapott nem fiatal, de profilra még jó Yokohamákat, tapadäs szuper a kor ellenére, és nulla a zaj.
Szeptemberben elkezdett befogni a hátsó fék, picit igy jártam vele kényszerböl, de birta a 2.4 :D
fogyasztáson lehetett észrevenni a dolgot valamint hogy picit lustábban indult a gép :D
Kézifékbovdenen lett visszaengedve és máris jó lett.
A vas még megvan, egy gerinctelen alak volt a vevöjelöltem...
Annyira nem is bánom :)
Ennek örömére kapott jobb elöre egy fékcsövet egyenesen oszträkiäból mivel ESP-s nincs utängyärtott igy gyäri lett.
Fék gatyába rázva.
Kapott még 4db defekttürö Conti gumit nyáriakat, a profil jó de elég zajosak sajna. Meglátjuk meddig maradhatnak fent.
Ezen kivül közeleg a müszaki, ezért egy elömüszakit is megejtettünk hogy ne kelljen kapkodni, a konkluzio az hogy semmi probléma igy akár le is vizsgázhatott volna de még van 2 hónapom.
Megint hajtottunk jó 1000km-t pälyän, a turbo geoällitäs teljesen kitisztulhatott, hibakód 100%-ban megszünt häla az égnek.