Tagok >> SanyiJTD >> 159 SW 2.4 20V JTDm Q-Tronic >> Blog
- Típus:159 SW 2.4 20V JTDm Q-Tronic
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:GRIGIO TITANIO MET. 568/A
Csere érett volt a ködlámpám, legalábbis ami az esztétikát tekinti. Üzemelt tökéletesen, de a foncsorról ,mint sok 59-en lekopott a króm réteg. FRC blogja alapján én is elkészítettem ledesre. Szeretek ilyenekkel bíbelődni. Köszi az infókat :)
Nem egy nagy kaland egyébként, Hőlégfúvóval megmelegítettem, vényony csavarhúzóval "elvágtam" a ragaszóját, és újra ragasztottam. Fekete szilót használtam erre a célra, mindent megtisztítottam, az üvegekre meg raktam füst fóliát, mert szerintem anélkül nagyon virít a króm háttere a led panelnek ,és úgy nem tetszik. Este fogalmam sincs milyen, majd tesztelem.
Ha mar szetkaptam, lefujtam a takaro muanyagjait is.
Jon a rossz ido, igy ugy gondoltam ujra waxolom az autot. Ugyis megkopott mar kicsit, nem csoda, jo par honapja fent van mar a soft 99.
Rendeltem egy Meguiars waxot, es most azt kapta meg az auto.
Nagyin szepen pergeti a vizet, jo illatu, konnyu vele dolgozni. Egyeb polirozasra szukseg nem volt, patika a fenyezes.
A tel kozeledtevel ugyan olyan fontos -ha nem fontosabb- az auto fenyezesenek apolasa ,mint a tavasz bekoszontevel.
Ha unatkozom, mindig kitalalok valamit.
Mikor mar megvettem, zavart a nehol mar feketere kopott kapcsolo sor muanyagjanak a bevonata. Ez a gumis undormany, senkinek nem kell bemutatnom.
Brutalis szenvedes aran sikerult lemarnom nitro higitoval. Ezutan megcsiszoltam, 2k filler. Egy ejszakat szaradt, megcsiszoltam, jott a bazis festek (vagy 20percet valogattam a kartyak kozott) aztan 2reteg 2K lakk. Remelem nem lesz vele gond egy ideig. Eg is fold a kulonbseg. A ket elso muanyag kerult fenyezesre.
Sajnos a 2.4 betegség utólért, így meg lett javítva az autó.
Nagyon beledolgozott a kipuffgáz a kiegyenlítőbe a végén. Az olajat nem keverte a vízzel.
A régi hengerfejet nem lett volna túl gazdaságot megjavíttatni ,ezért raktunk rá egy patent repedésmentes bontottat, de persze az is le lett nyomás próbázva, síkolva, szelepek becsiszolva.
Ha már szét van szedve, szívósor kiganézva, szívósor örvénylapátok ledugózva.
Kapott még új vízpumpát, szelepfedél tömítést, kipuffogó sortömítést, és új csavarokat, hengerfejtömítést, új hengerfej csavarokat, olajat (Xado 5w40), olajszűrő, légszűrő, gázolajszűrő, új hűtővíz és fagyálló. Egy szervócsövet javittattam ,mert kicsit könnyezett, így a szervóba is lett olaj cserélve!
Kicsit fájt, de most patent a verda.
A javításokat profi szakemberre (Tuningman-re) bíztam!
Olajcsere 241150km-nél történt meg!
Kapott egy szett szép szőnyeget.
Az összes autómba gyártatok, mert nagyon esztétikusak, és amúgy is utálom a rongyos elkopott szőnyegeket, mint amivel vettem, valószínű még gyári volt.
Fekete, bézs szegéllyel, bézs 159 hímzéssel (mindkét oldalon)
Vásároltam 19-es felniket, melyeket felpróbáltam. Esztétikára szép volt. ET35, kapott egy 5mm-es nyomtávot így lett ET30. Pár dolog ami miatt lekerült :
1; Szép-szép, de mégsem voltam odáig érte.
2; Felszórta a kavicsokat az autó oldalára.
3; Fel kellett volna gumizni mind a 4-et.
4; Talán a legfontosabb: drasztikusan rontott a komfortérzeten a 18"-hoz képest.
235/40R19 volt, ment vissza a 18-as 235/45R18-al.
A felniket eladtam, 50km-t tettem vele.
Felpolíroztam a szekeret.
Hát nem kicsit lett jó.
Mondjuk alapból is szép volt ,szóval olyan drasztikus különbség azért nincs ,de még így is látványos. Sajnos a képek ennek a tizedét sem tudják visszaadni.
Rupes mark 2 gép, FG400al durvázom, 3800-al finomítom, és soft99-el waxolom. Kiválóak ezek a menzerna termékek. Rupes gépről nem is beszélve. Még ismerkedünk, teljesen új :) Sajnos a FLEX LK 602VV nyugdíjba ment igen hamar...
Gumik Wolf's Black Out-ot kaptak, az üvegfelületek pedig Autoglym Glass Polish-t.
Egyik sem turtle wax kategória, ahogy a munka eredménye sem olyan.
Az egész művelet netto 18-20 órát vett igénybe!
Mikor megláttam ezt a képet (1.kép) eldöntöttem,hogy ha jön a jó idő átfestem a féket. Pirosan is szép volt, de most az igazi ehhez a barnás színhez!
Alfa Romeo felirat természetesen GT munkája! :)
Rá 2napra megkapta a nyári gumikat : 235/45R18-as méretben.
Km: 236300
Kicsit rendet tettem a motortérben.
Azzal kezdtem, hogy kicseréltem a törött fékolaj tartály kupakját(mondjuk ezt vétel után azonnal), vettem egy, az akksin levő műanyag takaróelemet, mert az hiányzott. Lefényeztem a motortérburkolatot ,mert nem ítéltem szépnek, és le lett mosva a motor.
Azt szeretem ha tiszta a motortér is.