Tagok >> Coolby >> 159 2.4 JTDM Distinctive >> Blog
- Típus:159 2.4 JTDM Distinctive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2006
- Színe:Nero oceano
Füttyögés oka a fórumos cartársak segítségével nagyon jól lett távdiagnosztizálva. Kaptam képet, hogy hol keressek tőcsavar fejet és este egy fejlámpával ránéztem és láttam, amit egyébként magamtól észre nem vettem volna, hogy ott ahol kéne, ott nincs tőcsavar anya, meg úgy tőcsavar sem. Szóval típushiba jött elő és a leömlő blokk közötti résen főleg hidegen gázadásra fütyült az autó. Elsőre turbóra gondoltam, mert turbónyomással egyenes arányosságban fütyül, ami ugye nem véletlen, mert a turbó a leömlőn van...
Node, autó megint le vidékre szerelőmhöz... Szétkapta autót, 2 csavar volt már beletörve és egy harmadik kiszedés közben tört bele, sebaj, kiszedték ügyesen, blokkon meneteket kicsit megújították majd mentek be az új tőcsavarok. Tőcsavarokból nem a gyári ment bele, hanem egy univerzális, méretében, anyagában megfelelő töredék árért.
Költség munkadíjastul, anyagostul: 31.000 HUF
Emellé volt klíma leengedés feltöltés: 5.000 HUF
Ha már ott volt klímatisztítás: 8.000 HUF
Ééés most jött a meglepetés (megmondom nem hiányzott!)
Már szerelő szétszerelésnél szólt előre, hogy olajhűtőn kis olajgyöngyözést lát... Természetesen elég volt neki egy szétszedés, összerakás, hogy ne csak gyöngyözzön, hanem folyjon rendesen (ne menjünk bele, hogy más történt-e közben, nem tudom...) Szerelőm próbálta orvosolni, de szólt, hogy nem megy, ereszt. Eközben már pár szét-össze-szét-össze szerelés történt és belelocsoltak autóba kb 1 liter egyéb olajat...
Én közben, mint az idióta Magyarország kb összes bontóját végighívtam olajhűtő ügyben, mert a gyári listaára 117.000 HUF, Erhard ára 93.000 HUF, amit tudtam, hogy nincs az az isten, hogy kifizessek, túlzás! Olajhűtő csak az olaszautóbontóban volt 30.000 HUF, ami szintén nem kevés, de azért...
A megoldás végül egy bonyhádi hűtőszerelő lett. Nagyon profi, maga épít komplett egyedi hűtőket és szerel. Ő azt javasolta, hogy az eredetit javítsuk, mert az tökéletes lesz és olcsóbb, mintha csinál újat (bár új készítése is tutti olcsóbb lett volna, mint gyári új ára). Profin megcsinálta a hűtőn a lyukat, majd tesztelte 9 bar-on és kész. Beszereltük, tökéletes.
Természetesen olajmahinálás miatt olaj, olajszűrő cserélve lett, így előrehoztuk a kb nyáron esedékes olajcserét. Km óra szerint: 109.400 km
Olajhűtő javítás költség: 18.000 HUF
Olajszűrő, MANN: 4.100 HUF
Szerelési költség: 0 HUF
Ez lett a vége, most egy ideig remélem minden jó már, tényleg!
Megjegyzés: lökhárítóm baloldalon egy fél centivel előrefele van csúszva, ezt még meg kellene igazítanom, de nem tudom nekiálljak-e majd egyedül vagy hogyan...
Elért az egyébként várt lendkerék hiba. Decemberben kezdett jelentkezni hidegen, ráztak a pedálok és leállításnál már megrázta kasztnit kicsit, de bemelegedés után teljesen elmúlt még a dolog. Igazából jelentősen nem romlott 2 hónap alatt a helyzet, de már megejtettük a cserét.
Szervíz tételek
LUK lendkerék, kuplung, kinyomócsapágy: 261.000 HUF
Tutela váltóolaj, fékfolyadék: 10.000 HUF
Munkadíj és 3 szimmering (féltengelyek és főtengely): 32.500 HUF
Km óra állás: ~108200
Ezzel le is tudva a dolog, remélem nagyon-nagyon sokáig. Nem esett jól a költség, de hálisten volt tervezve vételkor, hogy ez jelentkezni fog.
Már majdnem elfelejtettem rögzíteni, de volt egy termosztát cserém is még a tél beállta előtt, ahogy jött a hideg már nem tartotta autó rendesen az üzemmeleg állapotot, ingázott fel-le 60-70 fok körül a mutató szerint vízhőmérséklet.
Erhardtól szereztem be BEHR termosztátot.
Költségek:
termosztát: 15.000 HUF
szerelés és némi hűtővíz: 6.000 HUF
Egész télen gyorsan, egyenletesen melegedett és tartotta a 90 fokot, szuper!
Megrendeltem ELM327 bluetooth csatlakozót ebay-ről. Egyenesen Hong Kongból jön, szállítással együtt jelen árfolyam szerint 2900 HUF, baráti. Remélem az is fog megjönni és nem csak a cucc műanyag háza :) Közben FiatEcuscant is megszereztem (thx Droberto-nak), szóval készen állok, hogy diagnosztizáljak :)
Azóta természetesen diagnosztizáltam már többször. Csekkoltam több mindent, de hálisten inkább kiváncsiság miatt, mert hiba, hibaüzenet nem volt.
Autó elhozatalakor tapasztalt jobb xenon ég-nemég jelenség kapcsán, hogy kizárjam a tranzisztor hibáját, megcseréltem izzókat, és lám csodát, akkor a bal oldali hagyott ki. Nekiláttam izzót keresni és online shopból (ecostore.hu) rendeltem is két darab 5000K-s izzót.
Betettem és csodásan is működik, éljen éljen.
Még megszerelésre vár a bal visszapillantóm, nagy sebességnél remeg a tükörlap. Cartársak szerint egy kis sziloplaszt alá és rendben is lesz, csak még nem értem oda... Következő a listán.
Megvétel után 2 héttel MAP szenzor és EGR tiszítást is véghezvittem. Ártani nem használ, az a biztos, ha megvan. MAP szenzor brutálisan nézett ki, EGR kevésbé volt kritikus. Viszont észrevettem valamit, ami nem gyári szerelés, már olasz barátunknak is betették az Alfa gyári EGR szűkítést. Éljen-éljen.
No, kicsit késve de pótolom a bejegyzést. Szóval megvettük az autót és elhoztuk Kiskunfélegyházáról, az átnézés alapján és menetpróba szerint az autópályás hazavezető úton sem derült ki semmi rendellenesség (vagyis ja de, hogy kialszik a jobb oldali xenon). Szépen megy a gép, jól húz, nem rángat, nem dadog, fékez, ahogy kell, csodás.
Csütörtökön elhoztuk, péntek reggelre már volt időpontom a Nadin Bt-nél szervízre. Reggel hidegen indítva amúgy előjött valami, kicsit fel-le járkál alapjárat és kicsi kék füstöt ereget a gép, kb 15-20 mp az egész, aztán minden a helyén. Megijesztett, de így, hogy mentünk egyből szervízbe, reméltem meg is oldódik.
Ki lett cserélve:
- légszűrő
- üzemanyagszűrő
- pollenszűrő
- teljes vezérlés
- vízpumpa
- olaj
Ezen felül persze átnézték, kiolvasták hibakódokat, és ott meg is jelent LMM hiba, szerelő szerint ez okozza a kis füstöt és alapjárat ingadozást hidegen. Azt mondta, majd legkésőbb ősszel cseréljem, de addig sem okoz semmi gondot.
Szóval kipipálva a kötelező körök.