Mutasd

>> Egyéb2021-03-02

2019 augusztusában jutottam az autohoz, és azért nem írtam rola semmiféle bejegyzést, mert tényleg nem történt vele semmi. (de amúgy történt ...:D )
Na de a lényeg.
Ausztriából érkezett, az első tulajától vásároltam, aki nagyon gondját viselte az autonak ,vezetett szervizkönyv, összes kulcs és minden nem szervizben történt beavatkozásról van számla és kis "cetli" az akkumlátor mellett egy kis tasakban, dátumozva és km állással vezetve és hogy mit is cseréltek.
Szvl egy nagyon klassz állapotú gép ez.

Ennek ellenére, vásárlás után feltünt, hogy a fűtés nagyon nem hajlandó működni. De csak az utas oldalon volt zimankós hideg. A Vezető oldalon csak szokatlanul hűvös volt.
Nem, nem a zsilip mozgató motor volt rossz. A Fűtőradiátor volt eldugulva. Kicseréltem és lett fűtés.

Ezen kivül hogy mi történt vele ?
semmi! kötelező szervizek, meg a saját hülyeségem :D

Vettem rá egy Faceliftes hűtőmaszkot, mert az jobban tetszik. kapott egy értelmezhető méretű kipufogóvéget, a gyári az nagyon kis pisztolycső egy ilyen autohoz, és egy Maxton első toldatot.

De persze a szoftverezés sem maradhat érintetlen. rengeteg potenciál van a motorban, így hozzá kellett nyúlnom.
Készitettem egy saját programot, majd kicsit később vásároltam mellé egy Airtec intercoolert hogy kitartó maradjon minden körülmények között.
Így sikerült elérni a gyári 235le/ 360nm helyett 410nm és 280 lóerőt, stabilan.
A programot még akkor készítettem rá amikor megvettem az autot, szvl kb 30.000km tesztüzem van benne, és eddig tökéletes. Rengeteg időm ment bele, hogy megfejtsem ennek a vezérlőnek a lényegét és logikáját. Rengeteg diagnosztikai kör, és tesztelés hogy a vége ez legyen.
Olajat nem fogyasztja, turbó köszöni jólvan, szvl minden happy.

Most érkeztünk el arra a pontra, hogy a gyári kuplung nem hajlandó tovább menedzselni ezt a kicsivel több forgatonyomatékot, ugyh most egy kuplungozás fog következni olajcserével egybekötve.
Az olajcserével egybe pedig, az olajszivattyú szívókosár tömítése is ki lesz cserélve nehogy bajlegyen az olajnyomással egy óvatlan pillanatban.