Tagok >> atosz069 >> Giulietta QV 1750 TBi >> Blog
- Típus:Giulietta QV 1750 TBi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2011
- Színe:Rosso Competizione 8C
Az antennám miatt a rádó Fm része, nem hajlandó működni, csak sisterek, ugyh az antenna talpat cseréltem.
itt valaki azt állítja, hogyha kiveszi a hátsó "csillárt", akkor kilehet szerelni az antennát. Hát nem....
Van olyan aki azt állítja, hogy csak a C oszlopról veszi le a 2 oldalsó burkolatot és ugy letudja szerelni az antennát, Ez is kétséges mert a tetőkárpit megrogyhat a B oszlopnál..
Na most ilyen félelmekkel nekiindulva, és leszedtem a B-oszlop takaróját is ( itt 4 patent sikeresen eltört, de lehet pótolni! 86ft darabja, 4 re lesz szükség. Ez a B oszlop takaró, felső részének, oldalanként 2-2 alsó patentja, ami szétszereléskor, el fog törni. nemtud kibujni. ( https://www.delman.hu/Fiat-PATENT-71748293-9844913)
Kapaszkodokat is leszereltem,
Coszlop takarót is, és így már hozzáférek kényelmesen az antenna talphoz, és nem törik meg a tetőkárpit.
A váltógomb cseréhez pedig, mivel 2 részből áll, a felsőt egy csavarhuzval "letörtem", mivel a 3 köre ugyis beleog szakadni az alsó részbe, ezért írom így, az alsó része peig egy önzárós anyával van rögzitve. Célszerű az anyát, nem teljesen levenni, az utolso 2 körön hagyd rajta! majd rántsd meg a váltó gombot felfelé, és mivel okos voltál és az anyát rajtahagytad, nem vered homlokon magad a váltógombbal :D
ezután az anyát leveszed, és mehet fel az uj :D nem ördöglakat :D
Noha gyárilag is szép felnive volt rendelve az én konkrét autom, szerettem volna rá egy gyári 18-as 8C classico garniturát.
Elég ritka holmi ha eladót keres az ember, amikor nem keres akkor mindig akad elvétve 1-1 szett. Hát én ráakadtam egy képen szépnek tűnő felni szettere. Frissen felujitve, fényezve, padka mentes, az elküldött képek alapján szépnek mondhaó állapotban. Közeli képeket nem kaptam, és nem is kértem róla mert nem gondoltam hogy ilyenbe belefuthatok.
Érdekesen lett felujitva a felni, annyi biztos...
Elállhattam volna a vásárlástól, de láttam benne fantáziát, hogy akkor olcson elhozom, és foglalkozom vele. Alku után sikerült megvásárolni a szememnek a színén kívül annyira nem tetsző felni szettet.
Elvittem egy barátomhoz, aki lefujta nekem homokkal az egészet hogy a 0ról vagy -1 ről indulhassak a dologgal. aztán megkezdődött a "szobrászat".
ujra kellett "faragni" a felni alakját, elég sok helyen volt bele hibázva, élesre csiszolva, vagy éppen árok csiszolva a peremébe, a patkó alakba belenyúlva valami.... csizológéppel (mármint az íves, oldalsó részbe), a teteje szintén megvolt huzva valami csiszológéppel, és így eltűnt a patkó széléről a szépségét adó enyhe "letörés". Éles volt ott mint egy komolyabb penge. És még sorolhatnám.
De beszéljenek a képek. Rengeteg munkaórám van a 4 felnibe, de ugyérzem megérte a fáradozást. Eleinte ugygondoltam hogy egy kis gittel fogom tudni csak helyrehozni a hiányzó részeit a felninek, de a végén sikerült kicsiszolni annyira, hogy nemvolt szükség rá. ( ezt csak azért irom, mert pár fotón látható, hogy odahuztam 1-1 helyre sárgával egy kis javitást)
Színét tekintve, szerettem volna ha a gyárihoz hasonló színt kap a 4 felni, így egyedileg probáltunk meg kikeverni valami aranyosan csillogo, grafitos, szürkés színt, ami nagyjából sikerült is szerintem.
Elég jól áll a verdán :D
2019 augusztusában jutottam az autohoz, és azért nem írtam rola semmiféle bejegyzést, mert tényleg nem történt vele semmi. (de amúgy történt ...:D )
Na de a lényeg.
Ausztriából érkezett, az első tulajától vásároltam, aki nagyon gondját viselte az autonak ,vezetett szervizkönyv, összes kulcs és minden nem szervizben történt beavatkozásról van számla és kis "cetli" az akkumlátor mellett egy kis tasakban, dátumozva és km állással vezetve és hogy mit is cseréltek.
Szvl egy nagyon klassz állapotú gép ez.
Ennek ellenére, vásárlás után feltünt, hogy a fűtés nagyon nem hajlandó működni. De csak az utas oldalon volt zimankós hideg. A Vezető oldalon csak szokatlanul hűvös volt.
Nem, nem a zsilip mozgató motor volt rossz. A Fűtőradiátor volt eldugulva. Kicseréltem és lett fűtés.
Ezen kivül hogy mi történt vele ?
semmi! kötelező szervizek, meg a saját hülyeségem :D
Vettem rá egy Faceliftes hűtőmaszkot, mert az jobban tetszik. kapott egy értelmezhető méretű kipufogóvéget, a gyári az nagyon kis pisztolycső egy ilyen autohoz, és egy Maxton első toldatot.
De persze a szoftverezés sem maradhat érintetlen. rengeteg potenciál van a motorban, így hozzá kellett nyúlnom.
Készitettem egy saját programot, majd kicsit később vásároltam mellé egy Airtec intercoolert hogy kitartó maradjon minden körülmények között.
Így sikerült elérni a gyári 235le/ 360nm helyett 410nm és 280 lóerőt, stabilan.
A programot még akkor készítettem rá amikor megvettem az autot, szvl kb 30.000km tesztüzem van benne, és eddig tökéletes. Rengeteg időm ment bele, hogy megfejtsem ennek a vezérlőnek a lényegét és logikáját. Rengeteg diagnosztikai kör, és tesztelés hogy a vége ez legyen.
Olajat nem fogyasztja, turbó köszöni jólvan, szvl minden happy.
Most érkeztünk el arra a pontra, hogy a gyári kuplung nem hajlandó tovább menedzselni ezt a kicsivel több forgatonyomatékot, ugyh most egy kuplungozás fog következni olajcserével egybekötve.
Az olajcserével egybe pedig, az olajszivattyú szívókosár tömítése is ki lesz cserélve nehogy bajlegyen az olajnyomással egy óvatlan pillanatban.