Mutasd

>> Szerviz2018-11-17

Ma lekerültek a nyári Bridgestone turanza ER300 205/55 R16" 91W kerekek. A nyári szezon alatt összesen 5 398 km-ert futottak.
Most ideiglenesen még felkerültek a téli Micheline Snowsport 195/60 R15" kerekek, de december elején veszünk újakat.
Bár a minta még kibírná az idei telet (tavaly is csak 3 144 km-ert futotak), de 2006 11. havi gyártásúak. Nem kockáztatunk.
Holnap megy műszakira a Fekete Gyöngy!

 
>> Szerviz2017-03-15

Ma felkerültek a nyári 16-os kerekek :)

Eddig a téli garnitúra 10 442 km-ert futott, a nyári pedig 14 647 km-ert.

Pár szezont még bírni fognak.

 
>> Szerviz2017-01-02

Akkumulátor csere majdnem napra pontosan két év után.
Az Excide Silver most Varta C14-re (56 Ah) lett cserélve.

 
>> Esemény2016-11-21

Műszaki vizsga, minden gond nélkül :)

 
>> Szerviz2014-11-26

Megvolt hėtfőn (2014.11.24) a műszaki vizsga, újabb kėt ėvig gurulhat a vas :)
Előtte apró igazításokra szorult csupán. Valószínűleg mielőtt vettük alapos kárpittisztításon esett át az autó, csak az úlėseket hanyagul pakolták vissza , így sok csavar kilazult, lötyögtek az ülėsek. Valamint az anyósülės belső oldala szėtesett, így ferdėn állt. Ez vált igazán gyanússá. Először azt gondoltam eltört , de szerencsėmre csak egy csavar rázódott ki.
Valamint egy apró hegesztėst kellett eszközölni, a kipufogó leömlő rėszen volt egy apró lyuk . Nagyobb gázadásnál lehetett hallani kis sziszdgėst.

Kapott Gyöngyöm egy garnitúra dísztárcsát is a tėli acėlfelnikre. Nagyon jól nėznek ki , ės mint kiderült innen az alfás családból valók :)


Kėt ėv telt már el szerelemben, de mėg mindig úgy imádom ezt a vasat mint mikor először hazagurultunk vele :)
Azóta rengeteg ėlmėnyt gyüjtöttünk közösen :)
Sok szėp pillanatot... parkolókban " ne haragudjon, ez milyen autó ? " :)
Gyerekekre várva az iskola előtt " apa azt nėzd egy Alfa Romeo " :)
Közėp magyarországi konvoly vezetėse Alfacityre
Első autópályás kilómėterek..

 
>> Szerviz2014-08-10

Januárban lett volna esedékes a motorolaj csere, de addigra még csak 7 700 km került a vasba. Igazából azóta se sokkal több, most is 8 768 km-t futott az olaj, de a férjem úgy volt vele, másfél év után már igencsak esedékes a csere.
Ennek az az oka, hogy január óta a pici lányunkkal töltöm itthon boldog (néha hajtépős) anyuka-napjaimat. Amíg dolgozni jártam, addig megvolt az évi 10 000 km, de az új szituációban jó, ha napi 3 km-t megyek a kis drágámmal (bevásárlás, gyerekek összeszedése stb.). Hát most ez lesz még másfél-két évig, de utána… :-)
Mivel 70ezer km-el vettük, és a szervizkönyvben csak a pecsétek vannak, férjem jobbnak látta lecseréltetni a fékolajat is.
Akartunk még váltóolajat is cseréltetni, de a szerelőnk beszerzési forrása megváltozott, az új szállítónak pedig még nincs jövedéki engedélye a Selenia/Tutela termékekre. Mivel ragaszkodom a Selenia 20K-hoz, így motorolajat máshonnan szerzett.
Fékolajból viszont Ferodo került bele, de a váltóba mindenképpen a gyárilag előírtat akartuk, ezért azt elhalasztottuk egy következő szervízre.
Még tavasszal férjem kiszúrta, hogy a kipufogó rendszert tartó gumik eléggé ramaty állapotban vannak, ezért azok is ki lettek cserélve…pontosabban 6 db a 8 db-ból, mert a szerelőnk szoftvere 6 db-ot írt, és az aknában derült, ki, hogy 8 db kell. A maradék 2 db majd legközelebb.
Erről én nem is tudtam, gondos férjem lepett meg vele.
És mással is!
Beszerelték az alfa logót világító projektorokat az ajtókba, megcsinálták a jobb oldali ajtó kilépőfényét, a csomagtérvilágítást, és kicserélték a törött tartójú (így vettük) napellenzőt is.
Este 11 után hozta haza a férjem a szerelőtől, de másnap ragyogó formában, friss olajjal repesztettünk le Siófokra az Alfa Mediterrán Party-ra.

Adatok:
- motorolaj: SAE10W-40 Selenia 20K ACEA A3-96 CCMC G5API SJ (5 literből 4,6 l ment bele)
- olajszűrő
- fékolaj: TUTELA CAR TOP 4 for Alfa Romeo Szintetikus NHTSA n. 116 DOT 4,ISO 4925SAE J1703-J1704 CUNA NC 956-01 kellett volna, de Ferodo került bele (0,52 liter)
- váltóolaj TUTELA CAR ZC 75 SYNTH SAE 75W-80 EPAPI GL5 MIL-L-2105 D LEV, 2,01 - de ez egy következő szervízkor fog bele kerülni.