Mutasd

>> Szerviz2016-04-15

Mivel egy ideje már nyiszogott az első felfüggesztés az apró huppanóknál, ezért a téli-nyári gumik cseréjénél átvizsgáltattam a komplett futóművet.
Hátul minden rendben, viszont az első alsó lengőkarok lógtak (gömbfej).
Erhard biztosítottam a cserealkatrészt - 1 pár új Radaelli lengőkart. (97e Ft.)

A csere el is készült, de sajnos a jobb oldali kormányösszekötő axiál rúd begyógyult, emiatt nem lehetett a futóművet beállítani. (15e Ft.)
Terv a következő: az axiálrudat kiszereljük, satuba befogva átmozgatjuk, hogy szépen lehessen tekerni / állítani, majd visszarakjuk, majd beállítjuk a futóművet.
A kormányt hangyányit jobbra fordítva haladt az autó egyenesen. Mivel csak pár napot kellett így használnom az autót, a gumikon semmi látható jele nincs az esetleges félrekopásnak.

UPDATE:
Az axiált végül kiszerelték a helyéről, átmozgatták,majd vissza,azután futómű állítás következett (10e Ft.).
Minden okés, a kormány szépen visszaállt és az úttartás is a régi.
2016.04.15.

 
>> Szerviz2016-04-11

Bal hátsó defekt miatt a gumishoz kellett mennem, szerencsére villámgyorsan meg tudták oldani a javítást.
Egy csavart találtam az egyik hosszanti mintában, emiatt a hétvége folyamán szépen lassan leengedett a gumi.
2016.04.11.

 
>> Szerviz2016-04-04

Olaj és olajszűrő csere (Castrol Edge 5W-40)
Km óra állás: 235 797 km
2016.04.04.

 
>> Egyéb2016-03-16

Kiégett a jobb oldali tompított H7-es elöl (OSRAM Cool Blue Intense).

Kicserélve OSRAM Nightbreaker Unlimited tipusúra.

 
>> Szerviz2016-01-15

Mivel az első téli hidegben be is fagyott a kézifékem (behúzott állapotban), ebből kifolyólag napokig nem is lehetett használni, ezért kénytelen voltam kicseréltetni mindkét bowdent.
A védőgumi mindkettő végén már szakadozott volt, darabokban, a víz simán befolyt a csőbe.

 
>> Szerviz2015-12-16

A téli általános átnézéskor észrevettem, hogy a fagyálló hűtőfolyadék szintje épphogy a MIN jelzés fölött volt, a folyadékot maga pedig legalább 3 éve volt benne.
Méregetés helyett úgy döntöttem, hogy kicseréltetem egyben az egészet újra.
50% ioncserélt víz és 50% A.Z. Meisterteile -72C° G12+ alublokkhoz való rózsaszín fagyálló került bele (3-3 liter). Folyadékszint majdnem MAX-ig feltöltve és beállítva.
Rendeltem plusszban 1 liter fagyállót, ha esetleg a jövőben utána kell tölteni akkor legyen...
Összeg anyaggal és munkadíjjal együtt: 10.000 HUF

Időközben bedobta a Pre-heating glow plugs unavailable hibát. Ahol a fagyállót is cserélték, ott megpróbálták a gyertyákat is kivenni, de megszorult nekik, ezért nem vállalták a rizikót, hogy beletörjék a hengerfejbe. Csere nélkül kaptam vissza az autót.
Több helyre telefonáltam, elmondtam mi a helyzet, de sehol sem kaptam bíztató válaszokat, kivéve egyet: Bence Autószerviz Kft, Dorog.
Itt végül különösebb probléma nélkül cserélték mind a 4 gyertyát. a 3-as és 4-es henger gyertyája volt tönkremenve, a másik kettő még működött volna egy darabig, de miután kivették és ránéztünk jó ötletnek bizonyult az összes cseréje.
Végülis BOSCH gyári minőségű gyertyák kerültek bele.
A csere után sokkal gyorsabban kisimul a hideg alapjárat és szebb is a hangja, amit eddig észre sem vettem, hogy mennyivel rosszabb volt már mint most.
Összeg anyaggal és munkadíjjal együtt: 40.000 HUF

Valamint az első hidegek beálltával annyira elfáradtak a csomagtérajtó teleszkópjai, hogy már nem tartották meg az ajtót felnyitott állapotban. Korábban is gyengélkedett már, de ha felhajtottam akkor épp megtartotta.
Végülis kicseréltem MEYLE teleszkópokra. eredetileg STABILUS volt benne. A csere maga egyszerű, kb. 5 perces munka, csak kell valami vagy valaki aki tartja az ajtót felnyitva, amíg az első teleszkópot kicseréled.
Összeg: 11.000 HUF / 2 db teleszkóp

Km óra állás: 231.960 km
2015.12.16.

 
>> Egyéb2015-10-14

Mivel esős időben korábban is már mindig párás volt a bal első-oldalsó indexbúra belseje, ezért az esős időre való tekintettel rászántam magam a helyrehozására.
Apró cseppek gyűltek benne össze, valamint opálos párás volt belülről.
Amint levettem a búrát, látszott, hogy mitől:
Az áttetsző részt a hátlaphoz valami ragasztással vagy forrasztással erősítették hozzá körben, Egyébként a hátlap is műanyag. Ez a körkörös ragasztás olyan gyenge volt, hogy már nem is tartott teljes körben. Kézzel simán kettészedtem, ez egészet már csak egy hártyaszerű, hajszálvékony ragasztó csík fogta egy két szakaszon.
Jó, hogy nem hagytam el valahol útközben az áttetsző részt!

A két részt tehát kettészedtem, és pillanatragasztó géllel megpöttyözve újra összeragasztottam. Miután megkötött, hátulról, ahonnan nem látszik az illesztést körkörösen kitöltöttem ragasztóval.
Remélem, hogy így már nem fog bejutni víz / vízpára.

Az idexbúra leszedése:
az egész búrát egyhén befelé nyomva el kell csúsztatni menetirány szerinti előre. Kb. 10-12 mm-t fog elcsúszni előre, olyankor a búrán lévő hátsó köröm kiakad. Simán körömmel alá kell nyúlni hátulról és kifeléhúzni, majd kiforgatni a helyéről. Csaltakozót lehúzni, és RÖGZÍTENI, mert ha a vezeték beesik vissza a lyukon az vicces lesz!

 
>> Szerviz2015-06-25

Hazafelé menet bevillant az akkumulátor ikon a kijelzőn (töltés nem elégséges, vagy nincs töltés), utána hullámokban égett gumi/műanyag szag jött be a szellőzőkön keresztül, mígnem reggelre le is merült az akksi.
Generátor javításra a táti Török és Társa Bt. -hez (www.torokauto.hu)vittem az autót egy akksifeltöltés után.

Végülis diódahíd csere és egy új kefegarnitúra oldotta meg a problémát.
Km óra állás: 223.850 km (2015.06.24.)

 
>> Szerviz2015-04-22

Mivel a klíma egyáltalán nem hűtött, ezért beiktattam egy komplett ellenőrzést és feltöltést.
A lefejtett gáz mennyisége kb. max. 200 g volt, a lefejtett olaj mennyiségéről a szerviz gépe nem tudott információt adni.
A teljes rendszert nitrogén gázzal nyomás alá helyezték, így ellenőrizve a rendszer tömítettségét. Nyomásveszteség gyakorlatilag 0 volt 30-40 perc után is.
Ezek után a rendszert valamivel több mint 500 g klímagázzal feltöltötték, a szükséges mennyiségű olaj is bekerült a rendszerbe.
A befújt levegő hőmérséklete mostmár csak valamivel több mint 5 °C.

Az olajjal együtt került még a rendszerbe UV-s folyadék is, hogy a későbbiekben azonosítani tudjuk azt a helyet, ahol mégis szökik a rendszerből a gáz.
(Legutóbb majdnem két éve volt feltöltve, ez idő alatt több, mint a fele gáz elszivárgott!)
A szerviz kérésére 1 hónapig mindig haszni fogom a klímát, ezután UV szemüveggel újra átnézzük a lehetséges szivárgási pontokat.
*** Friss infók hamarosan ***

Utána ózonos utastér és klíma fertőtlenítés / szagtalanítás volt soron.
Ezt követte egy alapos külső-belső takarítás.
Km óra állás: 221.700 km (2015.04.22)

 
>> Szerviz2015-04-08

Castrol Edge 5W-40 olaj (AlfaCity14 tombola nyeremény) és Ashika olajszűrő

(enyhe olajfolyás detektálva, valószínűleg a turbo felől)
Km óra állás: 221.345 km (2015.04.08)