- Típus:159 SW 1.9 JTDm 8V Progression,120LE
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:Fekete
Ahogy beköszöntött a jóidő és használtam volna a klímát egyszerűen küszködött az egész rendszer. Fogta az autót, bekapcsoláskor halkan kerregett néhány másodpercet, és csak az anyósülésre jutott a hidegből. Sem a vezetőt sem hátra nem hűtött, csak a ventilátor fújta a kinti meleg levegőt.
Rámijesztettek, hogy terelőlapát mozgató motor hiba, és szét kell bombázni a műszerfalat, anyagilag 40.000 forint környékébe fog fájni.
Szerencsére egy ismerős azt ajánlotta (saját tapasztalat híján), hogy nézessem meg mennyi freon gáz van a klímarendszerben. Így is lett.
Az eredmény lesújtó volt; a gyári 460-480g gáz helyett mindösszesen csak 130g gázt sikerült visszafejteni, olajat egy cseppet sem! Vákumteszt rendben volt.
A paripa megkapta a szükséges gázmennyiséget és a 30ml olaját is egy elég baráti áron! Sorbaállnom sem kellett, jöttem mentem, 10-12 perc volt az egész mutatvány, mindezt Esztergomban a Vihari autóvillamossági szervizben! Így az első tapasztalatok nagyon pozitívak, dől a hideg mindenhová, megszűntek a hangok. :)
A mai napon végre valahára eljutottam oda, hogy kicserélem a már igencsak elkoszolódott pollenszűrőt Pityukoma blogjában található egyszerű utasítások alapján.
Munkaidő: max 10 perc
Új pollenszűrő gyártója: ALCO
Ára: 3000 HUF (+postaköltség 2500 HUF)
Új OSRAM Silverstar 2.0 H7 izzók is bekerültek, mert kiégett a bal oldali első, természetesen párban lett cserélve.
Ára: 4500 HUF
Km óra állás: 195.110 km (2013.07.31.)
191.800 km
Általános átvizsgálás, műszaki vizsgára való felkészítés megtörtént.
Futóműállítás és üzemanyagszűrő csere volt, egyéb hiba nem volt.
Szerviztapasztalat: a szervizes kollégák feledékenyek voltak, a futómű állítást elfelejtették megcsinálni mire mentem a vasért, ez akkor derült ki. Szerencsére "gyorsan" megcsinálták ezt is, egy 45 percet kellett várnom, addig kávéval capuccinoval kínáltak.
Összességében elég drága órabérben dolgoznak ők is -mint minden más szerviz-, de korrektnek éreztem őket. Kérdéseimre korrektul, kielégítően válaszoltak.
Már úgy vettem az autót, hogy az ajtókban lévő rekeszekben lévő gumidarab, ami a két csavart takarná csak a bal első ajtóban volt meg (kép 1.).
Szerencsére azt az egyet simán kézzel ki lehet venni, majd egy darab fekete öntapadós filcdarabon átrajzoltam és kivágtam. Szerencsére a forma szimmetrikus, így minden ajtóba stimmel (kép 3.).
Az öntapadős részt nem húztam le, hogy ha kell ki lehessen venni és vissza lehessen rakni. Mindenhol pont passzol, nem lötyög, magától nem fog soha kiesni.
Szép lett, talán szebb mint az eredeti gumi (kép 2.).
Az autó megvásárlása után az egyik első dolgom volt az autó orrán éktelenkedő kopott, színtelen embléma kicserélése egy újra.
Fangio cartárstól rendeltem egy 75mm-es gyári első emblémát, amit pofonegyszerű kicserélni.
A motorháztető felnyitása után felül a bajuszt 2db hatlapfejű csavar tartja, meg némi ragasztó. A csavarok kitekerése után némi feszegetéssel, de lejön az egész bajuszrész.
A régi embléma alá nyúlva egy laposfejű csavarhúzóval körben finoman lefeszegettem azt.
Langyos szappanos vízzel átmostam a bajuszt, közben levakartam róla a rajtamaradt ragasztót.
Eután már csak vissza kell ragasztani az új emblémát, és lehet is visszacsavarozni a bajusszal együtt.