Blog >> zár

>> Tuning és extraLiquid // Alfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2024-08-27

Kezdetektől zavart az hogy a központi zár nyitását/zárását hangos sípszó kíséri.
Keresgéltem kicsit fórumokban és azt találtam, hogy az országkódot Hollandra állítva ez kikapcsolódik. Ma kipróbáltam és működik!!! :)
MES kell hozzá, proxy-nál lehet átállítani, aztán kell egy proxy rendezés és kész.

>> Tuning és extraKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-08-03

Mivel csak egy darab kulcsot kaptam az autóhoz, úgy gondoltam, jó ha beszerzek valami távnyitót hozzá. Így lett kettő darab távirányítóm, és nem mellesleg még mobilról is lehet nyitni, zárni. Motorindítást, meg egyéb marhaságokat nem akartam ozzá, ezért egy nagyon olcsó cuccot vettem. Amit bekötöttem: Nyit, Záz, Nyitja a csomagtartó ajtaját és villogtatja az indexeket, nyitásnál zárásnál, és zárás után villogtatja a riasztónak a visszajelző ledjét, mert erre kötöttem rá. Tudná az ablakfelhúzást is, meg szirénára is lehetne kötni, de ezeket inkább mellőztem. Az antenna vezetékét, majd lehet meghoszabbítom, mert csak 5-6méteres közelből veszi a jelet, nem mintha nem lenne elég, de ha már azt írta, hogy harminc-nyolcvan méter a hatótáv...
Közben belekukkantottam a gyári riasztóba is, gondoltam ennek a sziénáját felhasználom, de végül is nem kell. A belső akksiját kiszereltem keveseltem a 8.5V-ot rajta, aztán, hogy csak azért van lemerülve, mert ki is van kapcsolva a riasztó, vagy mert a huszonhét év alatt csak elfáradhatott, azt nem tudom.
A központi zár vezérléshez a balos ajtóba menő kábelkorbácson találtam jel vezetékeket. Állandó áramot az ablakemelő vezérlő egységéről vettem, csomagtér nyitáshoz a kesztyűtartóban lévő gombról vettem a jelet. Index villogtatáshoz, meg a index relé lábait használtam fel... Egyszrű bekötés, csak rá ment a délutánom, de megérte :)

Ui.: Figyelmesebben elolvasva a kezelési útmutatóját, kettő darab 2016 jelölésű elem való a távirányítóba, én meg egy darab 2032 elemt raktam bele, ezt ma kicseréltem a leírtaknak megfelelően. A led erősebben világít a távirányítón, és a hatótáv is növekedett kb. 8-10m-re. Meghosszabbítottam az antenna vezetékét is, és felengedtem az A oszlop tetejéig ezzel nyertem még 7-8 métert. Mobiltelefonról változatlanul 5-6 méteren bellül veszi csak a jelet, ez mondjuk nem is baj, ez úgy is csak vészhelyzetben kellene, ha véletlenül be lenne zárva a kulcs a kocsiba.

>> SzervizGy.Attila // Alfa 159 SW // 2020-12-07

Nem melegedett a víz kb 60-65 fok fölé. Termosztát cserével megoldodott. BorgWagner került bele.
Ár: 180 Ron
Km: 133940
Nem világított a csomagtér világítás. Olvasgattam ez is típushiba. A zárban levő mikorkapcsolóra gyanakodtam. Szétszerelés után kimértem es a kapcsolók jók voltak, csak a kapcsolon levő lemezkén kelett hajlítani egyet. A zár sajnos oldhatatlan kötéssel van összeszerelve amit muszály volt lefúrni. Összeszerelésnél M6 menetet kapott és két csavart. Hogy ezt miért nem így csinálták a gyárban?
Ár: 0
Km: 133940
A P0091-92 hiba orvoslása érdekében kiszedtem a Map szenzort. 1 csavar tartja elég egyszerű helyen van. Hát megérte kiszedni. aproblémát nem tudom hogy megoldotta-e majd kiderül. Lehet ennél azért nagyobb a baj. (Tisztítás utaán is bedobta a hibát, tovább kell keresni az okot. 2020/12/30)
Ár:0
Km: 133940

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2020-10-04

A 2017-02-05.-én jobbnak ítélt és beszerelt zár eddig bírta... elromlott a beépített kapcsolója, így egyfolytában égett a visszajelzője is és a belső világítás is. Visszatettem a korábban kiszereltet, működik. :)
A képen a kapcsoló bújik meg.

 
>> SzervizWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2020-07-16

Még a szerviz alkalmával jeleztem, hogy a bal hátsó ajtó zárja nyitáskor halk nyikorgó hangot ad ki. Megnézték, a szervomotorból jött, úgyhogy berendeltek egy újat, amit ma be is szereltek. Ez volt az első garanciális javítás. Pont le is járt a garancia 2 éves teljeskörű része, úgyhogy nem mondhatni, hogy nagyon ki lett használva, talán pont hasonló tapasztalatok miatt bővítették 5 évre a most vásárolt Giuliák esetén.

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2018-11-19

A sofőroldali zár egy éve rossz. Zár. De nem nyit. Így aztán lehet kerülgetni az autót. Beledugod, elfordítod.. á tényleg, ez nem jó. Átmész, túloldalról nyitod, visszajössz, beülsz. Sportos, de nem túl kényelmes :-)
Most, hogy úgyis ki kellett vennem, szétszedtem és belenéztem. Érteni még nem értem, hogy pontosan miért is nem működik, de tény, hogy a két kis spiáter pöcökből az egyik letört. A műanyagban úgy van kiképezve a helyük, hogy elvileg ettől még működnie kéne, és mégsem.
Jobb ötletem nem volt, elsőre pótoltam a letört pöcköt egy implantátummal, ami soha az életben le nem törik onnan.
Ehhez egy elektronika panel távtartót használtam fel. A letört pöcök helyére a "tuningolt" precíziós akkus fúrómmal készítettem egy M3-mas menetes furatot. Aztán a távtartót nagyjából méretre vágtam, majd gravír gép mini vágó/csiszoló korongjával formára csiszoltam. Végül beragasztottam. Egy bő óra precíziós munka pár mondatban. A zárat összeraktam, majd az autó összeépítésekor kiderül, hogy feleslegesen dolgoztam e.

>> EgyébShadin // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2018-09-16

Méltánytalanok voltak az emblémák így kapott előre és hátra is újat.

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2017-02-05

Ismét elromlott a bal első zár. Mifitől beszereztem egy bontottat még korábban, amit most be is szereltem, mert már egyáltalán nem nyílt az ajtó. Sajnos ezzel sem lett tökéletes, mert bár az ajtó szépen nyílik, a központizárat csak zárja, de nyitni csak magát nyitja. Most így marad, majd ha már melegebb idő lesz, újra nekilátok.

 
>> EgyébMentősAlfás // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2017-01-21

Egy benzinkúti keréknyomás ellenőrzés után úgy gondolta a vezető oldali ajtó, h nem óhajt kinyílni kívülről csak ha bentről nyitom. A központi zár hiba kilőve, mivel tökéletesen végezte a funkcióját, így mechanikai probléma adódott valószínűleg (ami a későbbiekben igazolódott) majd nekiláttam lebontani a belső panelt az ajtóról.... egyszerű kereszt fejű, és torx fejű csavarokkal volt megoldva a rögzítés, illetve pár patent.
Kb 5 perc után rájöttem mi a dolog 'nyitja'. Belül a vezető fém pálcák (nem biztos hogy ez a nevük) közül a függőleges ami a kilincs nyomógombját és magát a zárat köti össze kimozdult a helyéről. Egy kis ügyességgel simán megoldható dolog. Így az összköltségem egész pontosan 0 ft-ra rúgott... najó... egy 70 ft-os automatás kávé elfogyott... igaz, h sza..á fagytam közben, viszont megoldódott.
(utólagosan rájöttem, h fotót nem csináltam, de már mindent visszaszereltem)

>> Tuning és extraJCsabi // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark Lusso // 2016-08-22

Sajnos a gyári központi zár vezérlője valami miatt nem működik. Mint azt a korábbi tulajtól megtudtam próbálták megjavítani, de jobbnak és könnyebbnek látták egy utángyártott darabbal helyettesíteni.
3 dolog miatt nem tetszett:
- 1db távirányító van a kocsihoz
- az a távirányító is elég csúnya
- a 156-nál hozzászoktam hogy kulcsról nyílik a csomagtartó (ennél pedig nem)
Nem volt más teendő, keresni egy olyan vezérlőt aminek van egy plusz kimenete és szép a távirányítója.
Találtam egyet aminek a gombsora kicsit hasonlít az ALFA scudetto-ra. Megtetszett, megrendeltem és ma meg is érkezett. Nem volt nehéz kicserélni a kocsiban lévővel, plusz rákötöttem a kimenetét a csomagtér nyitógombjára. Rendeltem még nyomógomb nélküli nyerskulcsot is, mivel a nyomógombos úgysem üzemel. Ezért ha lemásoltattam nyugdíjazom is :-) Jó lesz tartalékkulcsnak.