Mutasd

>> Szerviz2013-02-17

Na kérem szépen!
Tegnap elvégeztem az első olajcserét (Selénia) illetve kicseréltem az olajszűrőt is. Viszonylag könnyen ment a dolog, az okozot némi problémát hogy a Puntonál használt edények most nem fértek az autó alá így ujjakat kellet készítenem. Na meg én sem férek be már alá olyan könnyen így a 8 -as imbuszkulcsot gyakran csak két ujjal értem el. Az olajcserét követően nekiláttam a termosztát cseréjének is. A fórumos véleményekre hagyatkozva szombatra rendeltem az autósboltban egy új termosztátot melynek ára 11000 Ft. volt. A termosztát cseréjével tovább bajlódtam mint korábban gondoltam. Elégé sok tömlővég „ gyűjtő” alkatrésze a termosztát és a gyári bilincsek csak „enyhe erőszak” hatására voltak hajlandóak lazítani talán évtizednyi szorítás után. Még bontási fázisban kiderült a 13-as villásom „torz”és csak elsarkalja a csavart, később pedig a krova törött el. Beültem a „tartalék” autóba és mentem a szülői házhoz 13-ért. Sajnos ott is elég gyatra minőségűnek tűnt a készlet ezért mindet és mindenfélét hoztam. Tulajdonképpen a szétszerelés sokkal tovább tartott mint az új beszerelése. Amikor végeztem a beszereléssel feltöltöttem a rendszert fagyállóval és kb 45 km es utazással ki is próbáltam. (Persze a maradék motorolaj és fagyálló a csomagtartóban volt na meg a szerszámos láda)
Indulás után a hűtőfolyadék hőmérséklete egyenletesen kúszott fölfelé 90 fokra+2-3 mm ig. Kb 30 másodpercig ott is maradt, majd visszazuhant 80 fokra. Az egész út során ez a ciklus ismétlődőt annyi változással, hogy a 90 fokos időszak egyre hosszabb lett. Végül már hosszú percekig tartott.Mindenesetre bekapcsoltam a fűtést és az működött, ebből arra következtettem hogy van folyadék a rendszerben.


Ma megnéztem az autó alatt van -e olajcsöpögés és ellenőriztem az olajszintet: max jel alatt áll kb. 3mm el; a hűtőfolyadék tartályba viszont a min. jel eléréséhez kellet bele töltenem kb. 1.5 dl folyadékot.Majd holnap munkába menet figyelem a hőfok mutatót.

A légtelenítés művelete:
Kiegyenlítő tartályról le kell venni a kupakot, majd alapjáraton járatni a motort. Aztán amikor a bekapcsol a ventilátor a légtelenítő csavart meg kell lazítani és "sziszegve" jön ki a levegő némi folyadék kíséretében. amikor már egyértelműen csak folyadék jön ki, akkor légtelenítve van a rendszer. ( Ha a venti nem indul el, akkor valami probléma adódik a rendszerben, szóval arra azért figyeljünk, hogy ne "főzzünk"meg semmit!)