MEO - főkép
>> EseményAlfa Giulietta 1.4 TB Sport (120LE) // 2023-04-13

Első műszaki vizsga teljesítve!
Minden rendben !

 
>> EgyébAlfa 156 1.6 ts // 2020-05-26

Az első Alfám volt!

 
>> SzervizAlfa Giulietta 1.4 TB Sport (120LE) // 2020-04-16

Üllőn, a Riegler autóház szakszervizében megtörtént az első kötelező karbantartás.

 
>> EseményAlfa Giulietta 1.4 TB Sport (120LE) // 2019-04-11

,

 
>> SzervizAlfa 156 1.6 ts // 2018-07-11

Alfacity előtt egy héttel műszaki vizsgán "esett át"

Kipufogó javítás; Kumho nyári gumi abroncsokat kapott és egy axiál csuklót kellett csrélni

 
>> SzervizAlfa 156 1.6 ts // 2018-04-12

Május végén ki lettek cserélve az első kerékcsapágyak. Korábbi Starline "márkájú" 60 000 Km futott. Nem jó ! . Most SNR csapágy és Febi kerékagy került a helyére .
Érdekesség, hogy a korábbi rossz csapágynak köszönhetően a sebességmérő nagyjából csak a felét jelezte a valós sebességnek
Cserélve lettek a kormány összekötő porvédő gumijai is; (valami olasz márka)

 
>> SzervizAlfa 156 1.6 ts // 2017-11-30

Nagyjából egy hónapja megtörtént a második olajcsere. (Selenia 10w-40)
Persze cserélve lett a levegő szűrő ;pollenszűrő is , meg az olajszűrő is.
Serpa a nyár közepén hengerfejes lett és kidőlt , így megint az Alfával kellet dogoznom és természetesem megint rendberakás következik.(A Starline csapágyak eddig bírták) Legalább volt eredménye a munkánknak , ugyanis ennek köszönhetően érkezett a "céges flottához " Fiomíjó", egyenesen a Törökországi gyárból Kelet-Pesti átszállással.

 
>> SzervizAlfa 156 1.6 ts // 2017-07-05

Kicseréltem a bal hátsó fékbetétet és mindkét oldali kézifék bowdent.(7200 Ft a bowden)
A fékbetétek még megvoltak az őszi "foglalkozásról".
Vásároltam az oldalüvegekre légterelőt,mert úgy tűnik a klíma ne, akar működni (7800 Ft)

 
>> SzervizAlfa 156 1.6 ts // 2017-07-03

1/4 évnyi távollét után az elmúlt héten hazatért az Alfa Romeo. A hosszú távollét oka : motorcsere és persze az,hogy "roszkor" vittem rossz szerelőhöz. Még Februárban vittem a 17 ker -i "szerelőhöz" -cartárs ajánlása alapján- motor felújításra vagy motor cserére. Persze a szaki némi idő elpazarlása után javasolta, hogy legyen inkább motorcsere. Könnyen tudtam azonosulni a motorcsere lehetőségével, hiszen így legalább lesz egy másik hajtómű amelyiket szép lassan felújíthatom ameddig az éppen használt tönkre megy.
Az új motorban 160 e km van és természetesen egy Graz-i nyugdíjas ügyvédtől került hozzám Miskolci átszállással. Persze a 3 hónap alatt volt néhány potya utam Pest megyében és elmentem Szegedre is motorért, de szerencsére jókor jött a telefonos segítség Miskolcról és nem hoztam el.
Az új hajtómű egyébként jól működik, nem megy még úgy ahogy kellene, de elégedett vagyok vele. Az elmúlt három hónap alatt beszéltem illetve találkoztam néhány nagyon segítőkész kartárssal akik elláttak tanáccsal és nagyon fontos infókkal . Remélem Zánkán is találkozhatom velük!
Az új szerzeménynél természetesen meg volt az olajcsere (selenia) és vezérlés csere (inna) illetve a kuplung tárcsa (nem tom mit rakott be az a ... ) cseréje is.

Most úgy úgy tűnik hogy csak a klímát kell valahogy működésre bírni illetve az utastérben a hűtőfolyadék hőmérséklet kijelzőjét. (Ezek most a legbosszantóbb hibák)

 
>> SzervizAlfa 156 1.6 ts // 2016-07-22

Kicsit hanyagoltam mostanában a blog írást és az autót is. Mostanában már szerencsére nem kellet munkára használnom így amikor mégis a volán mögé ülhettem igazi élményautózást lehetett volna átélni, de sajnos mégsem sikerült, mert kellet néhány dolgot javítani, cserélni.
-Első tengelyre 2db Fireston gumi került, a régi Michelin már igen csak kopott volt és a "laza" futómű miatt már kezdett foszlani is. Különös dolog ez, mert a úgy tünt a futómű jól be van állítva, egyenes volt a futás;fékezéskor is tartotta az írányt, nem akart semerre kitörni az autó. A régi gimik a belső élei mentén egy hossz irányú "törés" keletkezett. (facebookos csoportban olvastam, hogy ilyen károsodás akkor is érheti gumikat, ha az összetartás nem megfelelő értékre van állítva. Mindezek ellenére a futómü beállítása kónak tünhet, de a gumit rövid időn belűl haza vágja.)

-Mostanában cseréltem először gyertya szettet.(Champion került bele).....most már el is hiszem, hogy nem a champ kellet volna bele. ;-(
-Szintén cserélve lett a szelepfedél tömítés. Sajnos elsőre rosszat rendeltem, az enyémhez a vastag kell!

-Kellet cserélni hosszbordás szíjat a görgőivel együtt. (Valahogy rosszul lett víssza szerelve vez modosító csere után és műanyag burkolat picit beleért a szíjba és kb 1000 Km alatt haza is vágta.)

-Az első futóműben cserélve lettek az alsó lengőkarok;stab pálcák és kormány gömbfejek. Elvileg a futóművet beállították, de egyenlőre nem tetszik! Starline márkajelzésű alkatrészek lettek beépítve.
A stabilizátor rudat vagy csak a szilentjeit majd még cserélni kell.

Ja és a változatosság kedvéért megint tönkrement a főtengely holtponti jeladója. Mivel számomra nem egyértelmű, hogy melyik-melyik ezért a barna csatlakozós lett megint kicserélve és rendeltem a másikból is ez a fekete csatlakozós (talán fordulatszám jeladó ként lehet azonosítani) a fekete még beépítésre vár.

És a gépháztető szépen csillog végre! :-)

Mindezek ellenére messze van még az élmény autózás!
Beépítésre vár a kartárstól vásárolt légszűrőház és ködlámpa.
Cserélni kell levegőszűrőt és légtömegmérőt tisztítani vagy cserélni, mert nagyon erőtlen a gép- talán ez megint megoldás lesz a gyengélkedésre-!

Legvégül pedig ami a legjobban bosszant: a hidrotőke. csörög csattog és már nagyon rühellem a dolgot a szerelők sem nagyon tolonganak a feladatért , de valahogyan most már muszáj lesz ezt megoldani!

Mértem motor kompressziót is mielőtt eldöntöttem,hogy egyenlőre kitartok az 1.6 os motor mellet. Az értékek 14.25 és 14.75 között mozogtak.