Tagok >> Lexlutor >> 159 1.9 Jtdm Sportwagon >> Blog
- Típus:159 1.9 Jtdm Sportwagon
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:Fekete
Jobb hátsó öv, gyengén húzott vissza. Mivel 3 évig folyamatosan be volt kapcsolva a gyerekülés, így tönkrement. Vettem egyett, de utólag kiderült a facelift utáni teljesen más. Ez közvetlenül a kasznira van fogatva. A facelift előttinek, van egy segéd keretje. A keretbe van rögzitve, és a keret van a kasznihoz rögzítve. Nem csereszabatos, mások a rögzítési pontjai.



Régóta rosszul törölt a lapát bal oldalt. Észrevettem hogy nagy lógása a bal oldali tengelynek. Szétszedés után láttam, volt vagy fél centi lógása, úgy szétkopott. Szétszedés után láttam, teljesen kiszáradt benne a zsír. Gumitömítés tetején szétszakadt. Gondoltam bezsirozom a csere darabot, de ahogy szétszedtem, gyári cuppanós zsír volt benne. Így azt visszaraktam nem piszáltam. Most tökéketesen töröl. Könnyű kicseréni. Két kart leszereltem. 2 szélén takaró díszt kevettem, majd patentokat kiszedtem. Utána csak lefele kelett húzni egy picit, és kijött a hejéről, 2 részből áll. Szerkezetet 3 csavar fogja, csati lehúz.







Eljött a hátsó lengés csillapitó cseréjének ideje. Még gyári volt benne. Kyb esett a választás, több szerelő megkérdezése után. Toronycsapágy is cserélve lett bontottra. A régit már a rozsda nyomta szét. Automata váltóba is ki lett cserélve az olaj. Km: 275.000.





Észrevettem hogy fogy a víz a tartályból. Tudtam bal oldali olajos vizcső a hibás. Megette az olaj. Láttam már rég olajos, előbb utóbb csere lesz. Persze mindnki szabadságon, senki nem ér rá. Végül magam cseréltem, nem vártam tovább, féltem eldurran a cső. Szétszedtem, kipucoltam. Hibátlan lett.








Autópályán sikeresen, betörte egy kő a jobb oldali ködlámpámat. Ha cserélem akkor már párban, másik úgyis tiszta kavicsos volt. Néztem utángyártott 10-15 darabja. Ekkor észrevettem a neten Lybra ködlámpát, ami ránézésre ugyan olyan. Megkérdeztem a boltot, a srác azt mondta, elvileg ugyan az csak a keretet kell átteni. Megrendendeltem 6400 ft volt akciósan a gyári. Átraktam a keretet és tényleg egyforma a háza. Egy pici külömbséget találtam. A 159 lámpa búrája ívesebb, jobban belefekszik a keretbe. Ez kicsit beljebb van. Nem szembetünó, de így fél áron vettem gyárit, ára kompenzálja.









9éve amikor vettem a kocsit, sima fényezetlen burkolat volt rajta. Akkor kicseréltem fényezhetőre, amit le VTN fóliáztattam. 1 éve észrevettem, kezd itt ott lejönni róla. Kiszívta a nap. Vettem megint 2 uj burkolatott és lefényeztettem, feketére.






Hátsó 12 v csatit, gondoltam lecserélem egy, beépített Usb-re. Így legalább nem lóg ki. A kerek fajtát soha nem használtam hátul. Kiszedtem a klíma vezérlőt. Nagy nehezen rájöttem, hogy előre ki kell tolni a fém közepét a csatinak, kis biztatással kijött. Utána kijön a keret is belőle. Két pöcköt kellett megnyomni hozzá. Az új simán passzolt bele. csak hátul, a rögzítő gyűrű pöckeit kellett lecsiszolnom, hogy elférjen. Így elfért, és be tudtam álltani, hogy egyenes legyen. Fekete- piros kábel plusz -mínusz. A harmadik csíkos, a világításé, azt leszigeteltem.









Vezérlés csere aktuálissá vált. 6 éve volt 110e km ezelőtt. Egyben ékszijtárcsát is cseréltem. Ezt 9 éve cseréltem, 140e km volt benne. Láttam picit repedezet már, így egyben ki lett cserélve. Vezérlés gyári került bele, tárcsa pedig Dayco. Most 258e km van a kocsiban.






