Tagok >> Lexlutor >> 159 1.9 Jtdm Sportwagon >> Blog
- Típus:159 1.9 Jtdm Sportwagon
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:Fekete
Sikerült idén megint fennakadnom (kép 1-3.) . Megint meghegesztettem (kép 4-6).
Kis javító festéket kentem rá, hogy ne látszódjon annyira. Tavaly ugyanitt javítottam.
Évi egy alkalom úgy néz ki kötelező..






Tépőzárral rögzítettem, mert mindig eldőlt. A bal hátsó kárpitott félig kibontottam. Utána tapéta vágó késsel csináltam két bemetszést. Átfűztem a tépőzárat és kész.


Bekerül két 80mm-es karika is. Ez a belső világítással van összekötve. A tető lámpából lehozott kábelre kötöttem, amihez a lábtér világítás is van kötve. Ha megnyomom a távirányiton az ajtónyitást bekapcsol. Ha bezárom elhalványodva elalszik. Ez a projektor köré került. Ragasztással rögzítve.





Nem volt egyszerű de elkészült. Ha valaki rászánja magát legyen sok türelme. Megrendeltem Kínából a karikákat ami 3-4 hét volt. Méretek 85-90-95 mm átmérőjű (3.kép). A középső karikát (90mm) máshonnan rendeltem, sajnos picit sárgás , de nem szembetűnő. Erről hiányzott a műanyag gyűrű, így rendelnem kellett Kínából. Megint 3 hét. Itthon sehol nem volt külön. Rendeletem butil gumit is az újratömítéshez még a első kanyarban (9.kép). Szereztem két sérült lámpát kölcsön, amit összetákoltam hogy ideiglenesen betegyem. Miután megvolt kicseréltem a lámpákat a kölcsönlámpára.
Búra leszedés:Leszedés segédlet
Eddig mindig körbe melegítéssel szedtem le a burát a lámpákról. Gondoltam kipróbálom a sütős módszert a gumi ragasztás puhításához. Nem jött be. Elolvadt a lámpa alja, így szereznem kellett egy másikat. Ebbe szilikonnal volt ragasztva nem butil gumival mint a régebbi típusokon. 8 perc-180 fok elintézte. Kisebb hőmérsékleten kellett volna, de most már mindegy.
Utána körbemelegítéssel és feszegetéssel szedtem le a burát. Lejött de egyik búra széle megrepedt a feszítéskor. Na gondoltam ez megint nem akarja. Szerencsére szélén volt így nem látszik felszerelve. Pákával összeolvasztottam (6.kép).
Szerelés:Gyürük rögzítése
Miután szétszedtem alapos takarítás következett. A ragasztás maradványait lekapartam a buráról és a lámpa keretéről. Utána kitakarítottam a projektort mert láthatóan poros volt kívülről belülről. A burán kivéve látszott igazán hogy meg van mattulva egy kicsit. A takart részeken sokkal szebb volt a plexi. A bal oldali helyére az egyik kölcsön lámpa került. Két felső füle le volt törve azt átraktam az olvadt lámpámról. Mindegy, lecsukott tetőnél nem látszik, majd kicserélem a házat ha lesz másik. Viszont ez szétszedésnél nem volt bematulva és a belseje sem volt poros.
Láthatóan jobban világított sötétben. Ezután levágtam 5mm-t a középső lámpa foncsorából, mert amit rendeltem karika rá az vastagabb volt mint a másik kettő (7.kép). A két szélső becuppant a helyére. Hozzácsavaroztam a foncsor belsejét a plexihez, ami rögzítette a gyürüket. Ez után az elektronikákat kellett bepasszirozni a lámpa belsejébe négy darabot. Előtte leteszteltem hogy mennyire melegszik. Szerencsére nem melegedtek így a lámpa belsejébe kerültek. Kettő lámpa sarkába került. Meleg ragasztó pisztollyal rögzítettem hogy ne zörögjön. Egy a reflektor mögé gyorskötözővel. Egy a plexi tetejébe gyorskötözővel (kép.4.)
Összerakás:Készre szerlve
Ezután belenyomtam a butilgumit a perembe körbe a lámpán. Ősszedugtam a kábeleket és még egyszer teszteltem hogy minden működik-e. Majd hegesztő géppel felmelegítettem a butilgumit a lámpa peremben és összenyomtam erősen. A négy sarkán négy fül bepattant a helyére. Végül visszakerült a külsejére a 3 króm takaró és a fekete keret.
Cob Led került bele, összehasonlítás CCFL-Cob Led-Smd Led
Cob Led vs. CCFL
Cob Led 159
Vezérlő elektronikával
Élőben sokkal jobban néz ki minta a képeken...
Bmw-sek nagy szemekkel néznek, meg mindenki más is...












Felkerült nekem is végre a dupla rendszer. 2.4-est vettem bontottan hővédő lemezzel együtt (kép 1.). Többen írtátok hogy jobb oldali kivágás nem egyforma a bal oldalival, ezért feketére festettétek. Akárhogy néztem mértem egyforma nekem. Rájöttem nektek azért nem egyforma, mert nem raktátok bele a kipufogó kivágás betétjét a teli helyére (kép 2.). Egy bontott lökhárítóból vettem ki, így volt nekem betárázva egy. Ha már összetörték a kocsim és fényezni kellett, így lefestettem az alját. Így jobban tetszik, szürkén kicsit csúnyának találtam.








Volt egy kis balesetem. Nem adták meg a jobb kezet és belém jöttek. Az volt a szerencsém hogy nem jött senki szemből így el tudtam rántani a kormányt, és nem nulláztam le a kocsi elejét. Azt mondta a kedves hölgy hogy nem vett észre. Na köszönöm! Rendszámtáblája beszorult a felni és gumi közé, úgy hogy kiszedni nem lehetett. Az volt a szerencsém hogy nem vágta ki a gumit. A felni kis horzsolással megúszta és a guminak se lett baja hihetetlen módon. A kocsit a szerelőmnek el kellett dugnia mert mindenki a táblát próbálta kicibálni. Ilyet még senki nem látott. Vettem két hibátlan bontott ajtót és egy negyedet a küszöb sarka miatt. Csak a külső lemezt kellett rajta cserélni szerencsére. Biztosító egy hét után utalta a pénzt. (Egy kis csoda Magyarországon) Bő két hét után nálam van megint végre...
A tettes az utolsó képen látható. Persze neki csak egy lökhárító kell..






Egy kis extra. Tetőlámpától hoztam le a kábelt, így azzal együtt működik (1.kép). A tetőlámpába beforrasztottam a két kábelt (2.kép). A bal oldali a oszlopban hoztam le a kábelt (3.kép). Jobb oldali kábelt a magnó kiszedésével húztam át jobbra. Bal jobb kárpiton gyorskötözővel rögzítettem (4-8.kép) Lámpával együtt halványul el és kapcsol be (9-11.kép). (A 9.képen még nem volt bekötve a jobb oldali) Lehet hátra is megcsinálom. Aliexpress-ről rendeltem. Cob-ledes megoldás.











Aliexpress-en vettem. Lökhárítót le kellett szedni hozzá hogy a kábelt be tudjam fűzni. A tolatókamera mellé tettem (3-4.kép).A jobb hátsó lámpa csatijához kötöttem be (5.kép). Este a sötétbe jól néz ki és talán kisebb az esélye hogy valaki belém jöjjön (6.kép). Nappal nem látszódik a fénye. Azt vettem még észre ha gyengén jön a rádió jel akkor fékezésnél zavarj egy kicsit a rádiót. Talán valami relés megoldással lehetne orvosolni. Olvastam hogy gyenge pontja a lézer tövében lévő kábel bement. Hajlamos elszakadni, ezért megelőzve ezt ragasztóval megerősítettem (7.kép).
--------------------------------------------------------------------------------------
Update: Másfél hónap után tönkrement, úgyhogy kiszedtem. Talán így kellett lennie mert fékezésnél zavarta a rádiót kicsit. Amúgy jó volt , jobban tartották a távolságot, nem másztak rám annyira.








Rádióm térereje régóta szarakodik , de egy lengyel fórumon megtaláltam a megoldást. Az antenna talp elektronika oxidációja okozta. Beázásnak nem volt nyoma, és a tömítés is épp volt. valószínűleg a hő ingadozásból adódó pára lecsapódás okozta évek alatt (Kép1-3). Megtisztítottam egy kis WD40-el óvatosan. Középen a felfele álló lemezt ami csatlakozik a tető antennához megcsiszoltam mind két felét (kép 2. és 4.). Nagyon el volt oxidálva. Magát az antennát egy 22mm anya fogja a tetőkárpit alól (kép7-8). Könnyű volt leszedni 3 csatit kellett csak széthúzni (kép 10). Viszont hozzáférni nehéz volt. Le kellett volna szedni a tető kárpitot hogy rendesen hozzáférjek. Én leszedtem a hátsó takarót a végén és a mellette lévő bal oldali kárpitot lazítottam meg amennyire tudtam. Majd a peremet óvatosan kifeszítettem alóla, így éppen hogy hozzáfértem. Vigyázni kell nehogy megtörjön a kárpit. Villáskulccsal nem lehet hozzáférni, de krovával sikerült lelazítani. Az antennát 6 kis csillagcsavarral lehet kettészedni. Elég vizkőves volt , de könnyen kijöttek. Sokkal jobb lett a vétel. Nem 100%-os de már nem szakadozik állandóan. Egy új antennával biztos jobb lenne, de közel 40e ft lenne az ára (kép 12). De most már élvezhető a műsor.
Olvastam még egy módszert. A talpon lévő kiálló lemezhez ami csatlakozik az antennához hozzá kell forrasztani egy kb..20 cm-es kábelt, majd a talpon lévő lukon áthúzni. Alul a fehér csatis kábelt ami az antennán van levágni és ehhez forrasztani a kábelt. Azt pedig összedugni a gyári csatival. Erről nem írtak hogy mennyire vált be. Az előző módszer működik.
Egy német fórumon olyat is olvastam hogy összehasonlították több kocsival a rádió vételi erejét és állítólag az Alfáé gyárilag gyengébb. Mivel olaszoknál sok a regionális adó ezért elég a gyengébb tuner hozzájuk. Elvileg a rádió beállitásban van egy regionális opció ami be kell kapcsolni és ettől erősebb lesz egy picit a vétel. (még nem néztem meg). Eddig két napja tesztelem és jónak tűnik a vétel.
-----------------------------------------------------
Update: 3 hónap használat után, azt kell mondjam jól jön a rádió.
-----------------------------------------------------
Update: fél év után megint szarakodik, újra javítva.
-----------------------------------------------------
Update: 3 hónap után megint gyengén muzsikál. Vettem újat. Most Tökéletes lett!












Hátsó ablaktörlőm megadta magát (1.kép). Mindig közép tájt egy ponton megállt. Kézzel rásegítve elindult. Leszedtem a fedelet de nem lehetett teljesen szétszedni. Egyik napról a másikra jött elő a hiba. Vettem a Tatai bontóból egyet (2.kép). Először rosszat küldtek így lett egy kör posta pluszba (3.kép). Kicserélés egyszerű volt. Kivettem a 10 csavart ami fogta bombabiztosan a műanyag borítást. Patentekkel nem volt gond már korábban letörtek. Kar lecsavaroz , belül három csavar kiteker és kész. Visszafele ugyanez.



1
511
Fórum
Friss topicok
- Stelvio
- Giulia
- Spider
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- 164-166
- Filmek
- Építkezés
- Alfás cuccok, kiegészít...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV