Tagok >> Lexlutor >> 159 1.9 Jtdm Sportwagon >> Blog
- Típus:159 1.9 Jtdm Sportwagon
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:Fekete
Neten talátam egy lengyel emberke gyártja. Szerintem feldobja a műszerfalat. Gyárilag is ilyennek kéne lennie (1-4 kép).
Innen vettem (ebay)
Beszerelés
Vannak más dolgai is 159-hez (5-8 kép). Esetleg még a kilincs köré és műszerfal rácsán lévőbe látok fantáziát. A többit már soknak tartom, nem nagyon tetszik.
Sikerült szert tennem egy Ti kormányra és kézifékkar-szoknya együttest. Érdi bontóban vettem. (1-2 kép). Beszerelés a szokott módon(3-5 kép). Ami meglepett a kormány tengelyén be volt jelölve a közép állás ,így el sem lehetett rontani a beállítást. Légzsák kiszedéssel én is szenvedtem kicsit. A kézifék markolatát nem bírtam lehúzni , ezért oldalt végigvágtam. Mint kiderült felső peremén volt ragasztva. A bontós azt mondta erősen csavarjam meg és lejön. Nagyon erősen fogta a ragasztó ,nem bírtam leszedni. Az újat csak ráhúztam, nem mozog (6-8 kép). A váltó szoknyán nem volt keret így át kellett tennem a régi keretre. Persze annyira feszült hogy nem bírtam ráhúzni. Először a szoknya szakadt be. Utána a keret is eltört mivel próbáltam túlhúzni hogy eltűnjön a szakadás. A keretet megműanyagoztam, a szoknyát megvartam. Sikerült úgy ráhúzni a keretre ,hogy szinte nem látszik a szakadás helye. Peremén egy picit látszik. Azért szakadt be mert nem volt rugalmas a pereme mint a sima szoknyának. Nem lehetett ráhúzni annyira feszült. Végül két peremén bevágtam az illesztésnél majd újra megvartam és így felment. Kész állapot (9-10 kép).
Sikerült hozzájutnom egy Waeco park radar szetthez. Minden új volt benne csak a radar volt használt benne fura módon. Összedugtam minden működött benne. Volt benne egy no-name park radar, annak helyére raktam be. Kicsit nagyobbra fúrtam a lukakat mert nagyobb volt a szenzor átmérője picit. A kijelző kábelét tetőkárpit alatt fűztem át. Használat során derült ki nem annyira fényesen teljesít. Alacsony dolgokat nem látja (no-name simán látta). Ha a lökhárító sarkánál van egy másik kocsi 45 fokban nem mindig érzékeli (no-name simán érzékelt). Ha merőlegesen van a szenzor az akadályra akkor jó és a távolságot is szépen jelzi a kijelzőn. Most gondolkodom hogy visszarakom a régit, de csinálnom kell alá adaptert mert picit nagyobb a furat. Lehet a használt szenzor hibája , de összedugva jól működött. Ősszességében nem érte meg a csere... Még jó hogy nem került pénzbe nekem mivel új ára ennek 50e ft körül mozgott.
------------------------------------
Update: 1 éve használom. Jó a távolság kijelzés. Kisebb tárgyakat kevésbé érrzékeli.
Aliexpress-ről vettem 9600.-ft átszámítva. Direkt dupla kamerásat akartam. Elöl Hd hátul Vga minőség. Elsőnek egész tűrhető a minősége , hátsó picit gyenge a képe , de célnak megfelel. Fixen beépítettem. Elöszőr tükör mellé jobbra akartam tenni a páraszenzor főlé. Ott pont nem törölt az ablaktörlő lapát így balra került. Bal oldalt levezettem a kábelt az a oszlopon és bekötöttem gyújtás után. Hátsó kamera kábelét a tetőkárpit alatt vezettem el hátulról. Hátsó ajtó gumi átvezető csatornáján aránylag könnyen átment. Nem volt túl nehéz befűzni. Azért választottam ezt a típust mert pici helyett foglal és nincsenek nagy tartó konzoljai. Így fixen beépítve gyújtás után indul, majd le is kapcsol hozzá sem kell nyúlnom. Napellenzőt lehajtva sincs útban.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Update: 9 hónapot bírt, állandóan kikapcsol furán viselkedik. Keresem az útodját.
Kocsi megvásárlása óta hiányzik a csomagtér zár kupakja. Hála Shadin159-nek már ez sem hiányzik, kaptam tőle egyet rugóval együtt. Shadin159 tanácsára leragasztottam a rugót kétoldalas erős ragasztóval. A biztonság kedvéért rugó mellé kétoldalas ragasztóval odarakram egy kis müanyag kockát (3. kép). Így tutira nem tud kiugorani a helyéről.
Ledes helyzetjelzőim állandóan kiégtek vagy villogtak 2-3 hét után. Többféle can-buszost kipróbáltam de nem lett jó. Végül meglett a megoldás sok idegeskedés,be ejtett izzó után. Foglalat elé rákötöttem egy ellenállást és sima ledes izzókat tettem be helyére. Kb. 3 hónapja így van hibátlanul működik. Beszerelés előtt (kép 1-2). Kábelt a szellőző nyíláson vezettem át, így nem kellett kivágni a kupakot. (kép 3-4-5). Beszerelve. (Kép 6) Először beraktam a lámpába, de nagyon forró volt ezért került át kívülre.
------------
Update: Két és fél éve hibátlanul müködik.
Ez az egy extra hiányzott a kocsimból. Mivel jön a tél ezért beszereltem. Itt többen leírták ezért nem részletezem, csak ami kimaradt. Először felcipeltem a másodikra az ülést mivel lakóparkban lakom :-).(kép 3) Háttámlánál nem tudtam hogy húzzam le a kárpitot. Fejtámla műanyagát és oldalt a tekerőt próbáltam szétszedni , de végül rájöttem elég kibújtatni a kárpitot óvatosan. A másik fejtörést az ülésfoglaltság érzékelő okozta. Volt rajta egy védő szövet és nem tudtam levegyem-e vagy se. Végül ráraktam a tetejére. Az ülésfűtésen volt egy kis vastagabb kocka ami a hőérzékelője volt. Itt kicsit ki kellett vágni a szivacsot hogy sík legyen. (kép 5-6-7) (jobb oldalt vigyázva a ülésfoglaltság érzékelőre). Szintén szivargyújtóra kötöttem az áramot. Bekábelezve (kép 10-11-12).
Típusa: Keetec CSH1 karbonszálas ülésfűtés. Gyorsan bemelegszik, egyenletesen tartja a hőmérsékletet a hőkapcsolónak köszönhetően.
Nyáron cseréltem féktárcsákát. Elöl Brembo ,hátul TRW. A Brembon nem volt felület kezelés, így egy hónap után csúnya rozsdás volt. Eléggé lehúzta az összképet. Mivel hátul fekete volt a pereme, ezért elöl is ilyenre festettem. Peremét drótkefével csiszoltam, belsejét kézzel ahova nem fért be a fej. (kép 1-2). Utána kimaszkoltam, majd hőálló festékkel lefújtam. (kép 3-4)
Ma megleptem magam egy kis olasz luxussal ,mert megérdemlem :-) .
Itt voltam
Elmentem egy Ferrari F430 tesztvezetésre, de nem bírtam leállni. Utána ingert éreztem a Maserati GT S kipróbálására. Kifele sajnos meghallottam Lamborghini hangját és visszafordultam a parkolóból és azt is kipróbáltam. Miután ott hagytam egy zsák pénzt, széles mosollyal jöttem haza. Bár ebből megcsinálhattam volna a dupla kipufogót, meg egy két apróságot, de nem bántam meg.
Ferrari F430: V8 - 496LE
Maserati GT S: V8 - 440LE
Lamborghini Murcielago: V12 - 640LE
A ferrari és Maserati nagyon hasonlit vezetési stílusra egymáshoz. Ferrari inkább sportosabb a Maserati kicsit kifinomultabb. Ami nagyon meglepett hogy hasonló érzés vezetni mint a 159-est. Hasonló útfekvés és fordulékonyság és úgyanúgy mindenki megnézi. Nem éreztem igazán nagy különbséget. Dagadt is a mellényem milyen jó kocsim van. A motornál már más a helyzet. Mind a kettőnek jó a hangja de a Maserati morajlása valami fantasztikus. Még nem halottam kocsit aminek ennyire szép hangja lenne. Mind a kettő szép autó de a Maserati itt is jobban szerepelt nálam. Kívül belül gyönyörű! Elég jól megy mindkettő, bár hamar véget ért a próbakör.
A Lamborghini egy teljesen más világ. Már beszállásnál kiderült ez egy kihegyezett sportgép. Pár centire volt a talajtól, és úgy kellett bebújni a szárnyas ajtó alatt. Fejem fölött se volt túl sok hely. Amikor beindult olyan hangja volt mint egy helikopternek. Vezetése is más. Keményebben kanyarodik, keményebben kell fékezni. Nem olyan fordulékony mint a másik kettő. Ez inkább pálya autó, míg a másik kettő simán használható hétköznapokban.
Ha három autó közül kéne választanom gondolkodás nélkül a Maseratit választanám, bár ez volt a "leggyengébb" autó a három közül. Ez volt a legszebb, legjobb hangú, legjobban használható a hétköznapokban. ( Ferrari képét oldalukról szedtem le mert amikor mentem ,álltak körülötte és utána elfelejtettem lefotózni ).
Egyszer mindenképp ki kell próbálni ezeket a kocsikat!
F430 teszt videó (ezt a kocsit vezettem)
Maserati tesztvideó
Találtam egy Lambo tesztet
Közvetlenül a 3.féklámpa elé kötöttem. Hátsó burkolatról sikerült 3 patentet letörni leszedéskor. Maradt még elég + 2 csavar is fogja felül úgyhogy nem foglalkozok vele.
15 fokozatban állítható a villogás gyorsasága, és az is 15 fokozatban állítható, h mennyit villogjon mielőtt beváltana normál féklámpa fényre. Ezeket még két sebességben lehet változtatni.
Innen vettem
Egy év cseregaranciát adtak rá. (Bár számla nem volt hozzá)
Ára:4500.- +posta