Tagok >> RB 83 >> 166 2,4 Jtd >> Blog
- Típus:166 2,4 Jtd
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Nero Vulcano
Alfa Romeo 166 2.4 Jtd 110kw-150le
Évjárat: 2002.04
Motorkód: 841c000
2006-ban lett behozva Belgiumból, saját részre ( előző tulaj ) én 2010 aug.-ban vettem 151.000 km valós.
2 Magyarországi tulajdonos.
Előélet 2006-2010 :
Vezérműcsere 80ekm 2006
Olajcsere minden 10ekm
Ékszíj és feszítő csere 120ekm
Kormánymű felújítás 2009 szept.
Kuplung csere 2010 Március ( csak tárcsa,munkahenger,csapágy )
Előélet 2010 Aug.- 2016 :
Hátsó alsó lengőkar szilent csere 151.000 km + futómű állitás
Teljes kuplung csere + lendkerék 153.000km 2010 Október ( sajnos az elöző tulaj csak tárcsát cserélt nem a teljes szerkezetet , egy kihajtásnál megcsúszott a kuplung , szerelőm javaslatára komplett csere )
Tipus: Húzó kuplung, Valeo szám: 826598
Külső munkahengeres
Lendkerék Valeo került bele.
Váltóolaj csere 153.000 km 2010. Október
2011 Január :
Első-felső lengőkar 2 db. Trw csere
Teljes Vezérlés csere + vizpumpa 156.000 km
Ékszíjfeszítő automata
Bal első rúgó
2012 Április :
Torony csapágy csere
2012 Június :
Gyertya csere 5db Ngk 181.000km
Légtömegmérő Bosch csere száma: f00c2g2044
Első alsó lengőkar csere 2 db. Moog
Diffi csere mert eltört….
2013 Szeptember :
Hátsó kerékcsapágy csere 2 db. Moog
2013 Október :
Termosztát csere + hűtővíz Facet
2013 November:
Hátsó rugó csere 2 db.
2014 Július:
Fékbetét csere elöl – ferodo-
Szervóolaj csere Tutella
2015 Április :
Komplett vezérlés + vizpumpa Dayco+Skf 245.000 km
Első rúgó csere 2db. Monroe
2015 Szeptember :
Első kerékcsapágy csere 1db. Jobb oldal Snr
Termosztát csere + hűtővíz Facet
2016 Április :
Karter tömítés – olajpumpa tömítés csere
Hátsó kézifék kötél csere
Hátsó fék csere komplett tárcsa+betét Trw
Olajcsere
Nagyon oda figyeltem rá, figyeltem a turbóra, télen amíg be nem melegedet a fordulatszámra stb….
Nálam az olajcsere 10ekm volt , mindig 5w-40 és mindig cserélve volt minden szürő.
Gázolajszűrő csere évente a tél kezdete előtt , klima tisztítás minden tavasszal.
Egr lefalazva, fűtőmű állítás – ellenőrzés évente.
Kerék méret 205/55/16 94V alufelnin Conti sport 5 2013 6mm minta.
Téli gumi 205/55/16 91H lemezfelni pirelli sottozero 2 2012 4mm minta.
Akksi Exide 100ah kb 2-3 éves , valahol megvan a számla is.
Összes kódkártya + kézikönyv 2db. Kulcs
Loudlink, Momo Bőr , tempomat, esőérzékelő, elektromos tükör behajtás, fényszóró mosó, navi és biztosan van amit elfelejtettem.
Lopásgátló – Pajzsnál dolgozó barátom szerelte be.
Müszaki 2016 Október ,de gond nélkül átmegy, bárhol bevizsgálható, de csak augusztusban mert akkor leszek szabadságon, minden kérdésre válaszolok.többek között ezért is eladó mert itt Németországban az Euro 3 motorokkal már lassan sehova nem hajhatok be :(
raczbela83@gmail.com
0049 1742148231
A januári olajcsere óta a következőket kellett eszközölni:
Áprilisban kapott új komplett vezérlést + hosszbordásszíjat + vizpumpa, Dayco-Skf páros ,eltelt 90ekm az utólsó csere óta és idöm is volt letenni 2 napra az autót. Két első rúgó Monroe, a hátsókat már cseréltem 2éve most az elsőkön volt a sor.
Futómű állitás és minden ok.
Szeptember: Kötelező olajcsere 10ekm, minden szürő, termosztát csere plussz hütővíz, jobb első kerékcsapágy ( snr ) mert morgott.
Km. állás : 250ekm
ismét eltelt 10ekm,hibamentesen így újra olajcsere,5w-40 összes szűrő.km állás 240ekm
A mai napon kapott egy kis törődést újra, 2010.08.10.-én került hozzám, az eredmény szép lett szerintem, ilyenkor mindig elgondolkozom azon, hogy nem tömeg autó az tutti, de az egyik legszebb forma amit a Luigi-k kitaláltak.Szerelem már 4 éve :)
Kötelező olajcsere 10ekm (Mobil 1 5w-40). Sikeresen megtörténtek,első fék betétek cseréje (Ferodo) a tárcsa maradt (Jurid) ,kapott szervolaj cserét is (Tutella) , az autó egyben van,imádom már 4 éve!!!
A múlt héten cserélve lettek a Hátsó rúgók,"gl szem " csere,tökéletes minden :) kapott még egy futómű állítást is természetesen,téli gumik is fent ,jöhet a tél....
Új tag révén van mit bepótolni,azért is irom le hogy meglegyen,bár vezetve van 1 kis könyvben:
2010.ben került hozzám 145ekm. az elöző tulaj irt 1 A/4 oldalt hogy mit mikor csináltatott meg rajta,szépen vezette,bár néha olcsó János volt,ennek köszönhető a kettőstömegű cserém,na mindegy azt természetesen kifizetettem vele baráti áron,mert kb 8ekm. menttem az újonnan vásárolt autóval és megcsuszott a nemrég megcsináltatott kuplung,ami annak volt köszönhető hogy nem teljes szerkezet cserélt csak tárcsát....és az szépen "megégette" kéttömegűt na mind1... akkor tettünk bele új(gyárit) és persze új kuplung,nagyvonalakban ennyi,természetesen 10ekm-ként olajcsere( Mobil 5w-40) ezt nem részletezem mert mindig megtörtént,évi 1szeri gázolajszürő(Mahle- vagy Mann) minden tavasz-ősz futómű beállitás-kontroll persze csak akkor ha kellett,mert sajnos a Bp.utak nem neki való,bár hozzá tenném nagyon 1 Magyar sem,de közel 1.5 éve Ausztriában dolgozom,jót tesz neki a Pálya valamint a kinti üzemanyag,szép "csendes" eleinte Lique Molly párti voltam,mert volt magyar kútkezelő és kedvezményt is adtak ha valamit vettem,de rájöttem az Omv diesele jobb,még kipróbálásra vár a kinti Shell v power diesel,mert az elvétve van csak ahol én járok.
2010 Augusztus:
Hátsó lengőkar szilent csere,van 1 bmw szilent ami paszol hozzá,
2010 Október:Teljes Kuplung+Kéttömegű csere+váltóolaj csere,
2011 Január: Első Felső Lengőkar csere jobb-bal (Gyári),teljes vezérlés+vizpumpa,ékszíjfeszitő automata,bal első rugó mert eltört,
2012 Április: Toronycsapágy csere
2012 Juni:5 új izzitógyertya (NGK),első-alsó lengőkar csere (MOOG),Diffi csere sajnos mert darabokra tört+váltóolaj csere ismét,
2013 Szeptember:Két hátsó kerékcsapágy csere (MOOG) 4db.új conti prem.5 vétel,igazából gumira még nem is költöttem a 3 év alatt ,az autóhoz kaptam 2 garnitúrát (nyári-téli) Goodyear excellence-ultragrip,amik most lettek cserések,a téli Pirelli sottozero 2.
2013 Október:Termosztát csere(gyári)+hütőviz csere óraállás:219ekm.
És Köszönet Kádár Bencének (Kadarcar) 15.kerület és Józsibának akik tényleg értenek az autókhoz és lelkiismeretesen dolgoznak,ezt nem azért irom mert Barátok vagyunk,a Tipomat is Ők szervizelték,hanem mert kevés Autószerlő ért az Olasz autókhoz.
Arnoldal (Arno 166) ott találkoztam elöször :)
ami hátra van a hátsó rész,rugó csere érett,meg valószinűleg gömbfej felújitás lesz,ha már szétszedjük stb...
Költség:nyílván nem "kevés",de egyrészt nem "érdekel",másrészt ha valaki hasonló kategóriájú Autot vesz,legyen tisztába az árrakkal, nem azért irom mert szeretem,vannak baráti kedvezmények amivel persze más történet,jó benne ülni, mindennap,vezetni,a formája de legjobban a Pályán mutatja meg miért is szerettem,a világból kimennék vele,a probléma nem ezzel van mert nem drágább mint más autó fenntartása ,természetesen ebben a kategóriában,hanem az alkatrész árakkal,a magyar keresettel és....