Sziasztok!
Jó rég nem jelentkeztem, most igyekszem pótolni. Sajnos az autó már nincs meg, viszont jó helyre került: visszavásárolta az első tulajdonos, akitől én is vettem. Azóta is nagyon jó dolga van a kis TS-nek, szeretve van nagyon. Mindez még 2015 elején történt, azóta sajnos Alfa nélkül vagyok, de most tervezem a visszatérést egy 156 V6 képében.
Szerencsére nem igazán kellett az autóhoz hozzányúlni. Mindössze kétszer kellett soron kívül felnyitni a motorháztetőt (az ilyen korú autónál a heti egy rápillantás szerintem alap dolog)
1.: Kicseréltem az akkumulátor negatív saruját a hozzátartozó kábelekkel együtt, mert a régi saru csavarja eltört és ez volt a leggyorsabb megoldás a javításra, volt otthon másik kábel így ki sem kellett mozdulni
2.: Beszereltem a Fairlane-től vásárolt xenon szettet, 4300K-es így nem zavaró a színe és még csak nem is villantanak rám a szembejövők hála a projektoros felépítésnek :) Arról nem beszélve, hogy végre látok este is
A mai napon sikeres műszaki vizsgát tettünk. Minden gond nélkül átment, extra díj fizetése nélkül. 2 évre pipa :)
Tegnap sikerült szert tennem egy szett 16"-os Speedline szettre. Bitang jól néz ki vele a kicsi kocsi :)
A felnikért és a jó társaságban töltött szerelésért köszönettel tartozom Süni cartársnak.
Most, hogy végre van időm kicsit blogolni jöjjön a fekete leves, még pedig a lakatolás... A probléma adott volt, már csak egy jó lakatos kellett, manapság sajnos nem szívesen vállal senki sem ilyen munkát, de hála egy kollégámnak sikerült találni egy lelkiismeretes szakit. Körül kérdeztem, hogy mire számíthatok és mondjuk úgy, hogy nem ért váratlanul, amit a lemezek alatt találtunk, de azért kellemetlen volt látni. Most hétvégén nagyjából elkészült a bal oldal, a következő etapban a jobb oldalt vesszük kezelésbe aztán a végső simítások és alvázvédelem. Szerencsére a jobb oldal közel sem ennyire vészes, de azért ott is lesz munka :(
Sikerült jó áron hozzájutnom egy donorautóhoz amiben sport csomagos belső tér (és még sok minden) van-volt. Egy másfél napos szét-össze művelet során kicseréltük a teljes belső teret, valamint a fűtés előtét ellenállását és a ventilátort is. Ja és a két első hangszórót a műszerfalban. Most nem csak szép az enteriőr, de van fűtésem minden fokozatban és még csendes is. Csodálatos :) Ezúton is köszönet Süni cartársnak a segítségért.
Lassan három hónapja van meg az autó és úgy néz ki, hogy remekül teljesítette a próbaidőt :) Időközben cserélve lettek az előző posztban felsoroltak, valamint cseréltem gyújtáskábeleket, mert még a gyári szett volt benne és elég viseltesen néztek ki. A csere után mintha új autóba ültem volna vissza, szóval megérte. Most januárban meg volt az első műszaki hiba: AC pumpát kellett cserélni. Körülbelül ennyi szerintem egy 20 éves autótól nem rossz.
A további tervek:
- teljes rozsdamentesítés és a szépséghibák eltüntetése
- 15/16"-os felniszett
- teljes Sport belsőtér
- nagy fékek
- esetleg klímásítás
Így végignézve elég drága év lesz :)
2013 október 22-én délután mentem az autóért. Egy elég régi álom vált valóra, hogy hozzájutottam. Szerencsém volt az autóval, mert első magyarországi tulajdonostól vettem, akinél 12 évet töltött, így eléggé egyben van. Az órájában 176 ezer igazolt km és a motorban szintén igazolt 72 ezer. Patent kis gép :)
24-én reggel Ber-Do-éknál kezdem, ahol András átnézte és pozitívan bírálta az új családtagot. A hibalista a következőkből állt össze:
-olajak
-szűrők
-jobb oldali hátsó kerékcsapágy
-az alvázon néhány felületi rozsda kezelése.
A motor, futómű, fékek teljesen rendben vannak, a computerben sem volt hibakód. Szerintem nem rossz, főleg egy 20 éves kocsitól. Illetve vettem bele egy új akkumulátort. A fenti dolgok pedig a jövő héten orvosolva lesznek.