jancsi - főkép
>> SzervizAlfa 146 1.4 TS // 2014-04-30

"Azért is én csinálom meg!" Ki is lettem röhögve, dehát sikerült :)
Az előző postomban írtam az új termosztátba beleszakított műanyag csőről. Elvittem szervizbe, onnan egy esztergályoshoz küldtek. Jó negyed órás munkával kifúrta a beletört műanyagot, majd megtisztította a menetet. Utána irány Unix, új cső szerzés. Persze nem volt, rendelni se tudtak, dehát ki ült mellettem... Személyesen Tomsics Gábor (környékbeliek biztosan ismerik, csak ajánlani tudom). Mondta, hogy menjek ki hozzá és ő ad nekem bele illő csövet. Persze a gyári cső kisebb átmérőjű, így közbetét kellett hozzá. Feltúrta nekem az egész műhelyt és talált közbetétet és elosztót is hozzá. Bekente menetragasztóval, beletekerte és mégcsak nem is kért érte semmit (hálám neki, meg pacsi, meg villantás meg ilyenek). Ezután irány haza, ház előtt megálltam és komplikációktól mentesen kicseréltem. Folyadékot leengedtem teljesen, újat kapott, elvileg -35 °C-ig folyik. Mindent szépen összeraktam, légtelenítettem. Víz sehol nem csöpög/folyik.
Most sokkal gyorsabban melegszik, de valami most se oké ... :(
Mutató szerint a 90 °C-t se éri el, de ott már bekapcsol a ventillátor. Menet közben 80 °C körül mozog, inkább alatta. Vagy a vízhőfok jeladó fos, vagy a ventillátort kapcsolgató hőgomba. Cserés mindkettő, az a biztos és akkor penge lesz minden. De a termosztát csere nem volt fölösleges, a víz sokkal gyorsabban melegszik, és menet közben sem hűl vissza 70 °C-ra. Majd egy hideg reggelen kiderül. Jeladók cseréje pedig hamarosan.

A 2.000 forintos költségem az esztergályos volt.

>> SzervizAlfa 146 1.4 TS // 2014-04-29

Mivel már idegesített, hogy menet közben a vízhőfok nem ment 70 °C fölé, csak ha álló helyben járattam a motort, beújítottam egy Vernet termosztátot (17 e körül, a maradék a lötty volt). A fent lévőről le is kaptunk minden csövet, és vízhőfok jeladó csatlakozót. Folyadékot persze leengedtük mindet. Hogy ne menjen minden könnyen, jött is a komplikáció. A termosztát egyik csavarján elforgott az ottlévő 4 szerszám közül mindegyik. Akkor irány Obi, másik fej a krovára, aztán le is jött a csavar. Persze új csavart is vettem, illetve tízet mert 1 darabot nem kaptam. Termosztát le is jött, az újat csak ekkor vettem ki a csomagolásból.
Ekkor jött a hoppá. Alul egy cső jön ki, a régiből pedig egy "T" alakú elosztó két irányba. Akkor régi termosztátból "T" kitekerés, majd csere. 10 perc alatt le is lazítottuk azt a műanyag dolgot, kitekertük, de az újból nem jött ki a cső. Addig feszegettük, míg eltörtük. Ekkor satuba fogtuk a bent maradt műanyag részt és úgy próbáltuk kihajtani. Tőből letörtük... Eleinte jót röhögtem, ekkor már sírni tudtam volna. Próbáltuk a menetben bent maradt műanyagot laposfejű csavarhúzóval és kalapáccsal kitördelni, megolvasztani és kifolyatni/úgy kitördelni, de semmi. Kezdett ránk sötétedni. Kezdtem rájönni, hogy azzal a tudattal kell elaludnom, hogy az alfám üzemképtelen :(
Kocsi kint maradt havernál, holnap behozza nekem összerakva a régi termosztáttal, vízzel feltöltve, légtelenítve, aztán az új termosztátból valahogy ki kell operálnom a beletört műanyagot, ötletem sincs hogy hogyan, és akkor azt a "T" alakú elosztót be tudom tekerni és ki tudom már cserélni. Valakinek ötlet a műtétre? Segítsetek!!! :(