Tagok >> jancsi >> 146 1.4 TS >> Blog
- Típus:146 1.4 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:bordópiros
Sikerült másodszor is összetörni szegénykémet. A sztorit nem részletezem, mivel elsöbbség (nem tudok hosszú ö-t írni) nem megadas miatt full az én hibám volt. Mentegetöznöm lenne mivel, mert elég fasz egy keresztezödés volt, a tábla rossz helyen, burkolati jel semmi, öcsém azt se vette észte, hogy ott egy út van. Ez van. Az utód egy 145 1.4 TS, hulladék motorral, legalább olcsó volt és a jó motoromat bele tudom rakni. Meg a négy új téli kereket. Meg akármit ami kell. Szegény 46-om szebben is végezhette volna :(
És még egy 25 ezres csekket is begyüjtöttem (megérdemeltem, nem vitatom)
Egy évet töltött velem, rengeteg km-t, elsö autóm, nagyon imádtam és nagyon sajnálom :( De legalább alfás maradhattam, és úgyis 45öst akartam :)
A Perjési kipufogó szervíznél jártam ma. Volt egy kis hangja az autónak. Pályán már nagy. Kiderült, hogy balfaszok voltunk, amikor az új rendszert raktuk fel. Kapott a katalizátor és az elsö (nem tudok hosszú ö-t írni :D) dob között egy új bilincset, és a szarul felrakott szilentet a leghátsó dobnál megigazították.
Ja és a faszikám megjegyezte, hogy milyen szép az alja, nem rohad :)
Beülés, indítás, aztán mondom "Ez lefulladt". Pedig nem, csak tök halk lett :) Imádni fogom, de még szoknom kell, hogy amikor kihúzatom 4-5 ezerig akkor nem üvölt. Végre :)
Ma vettem 4 db új Hankook téligumit, fel is kerültek új szelepházakkal. Már hiányoztak :) De viszont nagyobbak mint az előzőek, így valószínűleg csalni fog a km-óra.
Futómű beállításra vittem a drágámat (Ármos Gumimax Dunaújváros), mivel a koppanásnál elmászott a jobb eleje rendesen. Szépen beállították, a kormány végre középen áll, és meg is dícsérték, hogy milyen fasza minden, nem lóg semmi, semmit nem kell mostanság cserélni :)
Habár még néhány százas hiányzott a 10.000 km-hez, de megejtettem haver háza előtti árok fölött az olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő cserét. Üzemanyagszűrő csere és futóműbeállítás később.
Olaj: Mobil Super 3000 5w-40
Szűrők: Filtron
Még július 8-án sikerült megfejelnem egy szalagkorlátot. Még csak most merem mondani, hogy kész az alfám, bár mégsem teljesen.
Előszőr elvittük saját lábán a szervízbe. Ott olyan 3 hét alatt sikerült a futóművet megcsinálni, majd elvinni az autót egy karosszériáshoz, aki kicsivel több mint két hónapig húzta-halaszotta a dolgot. Ígéretet azt kaptam, nem keveset, meg hogy már csak ez van vissza, csak az van vissza, aztán amikor tele lett ezekkel a padlás elmentem kíváncsiságból megnézni, hogy hogy áll az autó. PERSZE HOGY SEHOGY! A fejem majd eldurrant, persze a kocsiban egy csepp benzin nem volt, se az akkumulátor amivel odavittem, ami bennevolt az meg teljesen lemerült. Mindegy, hazahúztuk, aztán elvittük egy másik karosszériáshoz, aki két hetet ígért, aztán előbb végzett mint 2 hét. Ő helyrepofozta úgy, hogy meg sem lehet mondani hogy törve volt. Kivéve a sárvédő világosabb színe miatt :)
Persze utána még a már rég megvett kipufogót is fel kellett szereni, mert mínusz 2 dobbal elég durva hangja volt szegénynek, meg miért ne, ha már visszakaptam a kocsim. Az még egy jó szopás volt, felimádkozni a szilenteket a helyükre :)
Ekkor persze az autó még pótkeréken állt, mert ugye a felnit meghajtogattam egy kicsit a szalagkorláton. A hiányzó felnit ma szereztem egy helybeli bontóból, aztán irány a gumis. Ez is kész.
Persze a rendszám még mindíg nincs a helyén, a szélvédő mögött figyel. A jobb első tompított nem ég, be kellene köttetnem, mert nekem valahogy nem jött össze. Ezután pedig egy futómű beállítás, mert egy kicsit balra áll a kormány, de jobbra húz egy nagyon kicsit az autó.
Hát így jártam. A lényeg hogy majdnem teljesen kész van az autó és én is egyben vagyok :)
A cserélt cuccok:
-első lökös
-a fölötte lévő bajusz
-zádhíd
-jobbos komplett lámpatest
-bal index
-jobb első sárvédő
-motorháztető
-ablakmosófolyadék tartály
-hűtőfolyadék kiegyenlítőtartály
-jobbos lengőkar
-ugyanott a tengelycsonk
-felni, gumik
A javítás volt 55.000 ft, a cuccok 80.000 ft, a pénzből most kiszaladtam, futóműbeállítás és a hamarosan esedékes olaj és szűrők cseréje a következő fizukor.
Vettem ma két flakon hőálló festék sprayt. Le is fújtam az új kipufogót. Alaposan vastagon lefújtam egyszer az egészet, utána annyi maradt, hogy az olyan részeket, ahol előszeretettel rohad át a cső, pl hegesztés a cső és a dob között, vagy ahol hajlítva volt a cső, lefújjam mégegyszer. Holnap meglesz a 3 db kipufogó felfüggesztő gumi.
A kocsi egyébként ma került át a karosszériáshoz, pár nap csúszással, mert a szervizben nem tudták beindítani rejtélyes módon az autót. Nem értem... kimentem és nekem elsőre sikerült. Mondták is hogy biztosan hiányoztam az autónak :D Közben kiderült, hogy a szervóolaj hűtőcső is eltörött és kifolyt minden szervóolaj.
Elvileg a jövőhéten kész lesz az autó, már nagyon várom :)
Ma elhoztam az új kipufogó rendszert, legalábbis a katalizátor mögötti részt, mivel az autó összetörése előtt néhány nappal sikeresen leszakítottam néhány úton hagyott fadarab miatt.
A kocsi javításához nagy szerencsémre csak sárvédőt kellett szereznem, mert áll a szervizben egy másik 146 (még a színe is ugyanaz), de arról hiányzik a sárvédő. A sárvédőt a napokban hozza a futár, de az sajnos világosabb, mint az autóm színe, és mivel a többi cserélt elem színe is el fog ütni, nagy valószínűséggel át lesz az egész autó színezve. Úgyis fehér vagy fekete autót akartam, de ennek a hirdetése fogott meg úgy, hogy ezt nézzem meg először aztán el is hoztam egyből.
A kipufogó 26.000 ft volt, a sárvédő postával együtt 10.000 lesz. Mivel nincs semmilyen bevonat a kipufogón, le fogom valamivel fújni, hogy legalább kívülről ne rohadjon el két év alatt.
Lejtőn mentem egy körforgalom felé, amikor észrevettem, hogy folyik a víz keresztül az úton már késő volt. ABS a legkisebb fékpedál érintésre is visszadurrogott, gyakorlatilag a fékezés előtti pillanatban már 0 volt a tapadás. Mondom akkor beveszem így 50-el a körforgót, hát kormányozhattam, a kocsi csak ment előre... neki a szalagkorlátnak. Jobbeleje, eleje kuka, lengőkar kettétört, kormányösszekötő kiszakadt, felni is kapott. Telt pár órába mire a segítségemre siető szerelők járóképessé tették, most a szervizben várja hogy a futóművét rendberakják, aztán jöhet a többi...
Tudtam mi hiányzik az életemből :(
Cuccok megjöttek, gondoltam nekiállok magam. Hát nem jött össze, főtengely szíjtárcsa csavarjaival nem bírtam, de legalább tudom, hogy a hosszbordás szíj által hajtott egységek tengelyei nem lógnak, nem szorulnak. Szíjat visszaimádkoztam, aztán a szervizre bíztam.
Cserélve lettek:
- Gates vezérműszíj
- Ruville feszítő és vezetőgörgő
- Starline vízpumpa
- Ricambi Originali (Made in Italy) vezérlésmódosító (bocs, de olyan jó volt kiírni ilyen hosszan :D )
- 8 db Champion gyertya
Remélem többé nincs dízelhang. És most nyugi van egy ideig. De hogy ne ússzam meg ennyiből, tegnap előtt sikerült néhány úton hagyott fadarab miatt a fél kipufogó rendszert leszakítanom, a katalizátor utáni dob még megúszta, onnantól kezdve nincs fönt semmi :D Holnap megyek az új, gyárival egyező (katalizátor utáni) rendszerért. Ezt amúgy se szerettem mióta megvan a kocsi, mert a "sport" dob miatt picit hangos a fejemnek tartós 4000 feletti fordulat. Erre egy off autóban jöttem rá, hogy mennyivel jobb, amikor a halk zene is hangos, mert nem üvölt a kocsi.