jancsi - főkép
>> SzervizAlfa 146 1.4 TS // 2014-07-07

Cuccok megjöttek, gondoltam nekiállok magam. Hát nem jött össze, főtengely szíjtárcsa csavarjaival nem bírtam, de legalább tudom, hogy a hosszbordás szíj által hajtott egységek tengelyei nem lógnak, nem szorulnak. Szíjat visszaimádkoztam, aztán a szervizre bíztam.
Cserélve lettek:
- Gates vezérműszíj
- Ruville feszítő és vezetőgörgő
- Starline vízpumpa
- Ricambi Originali (Made in Italy) vezérlésmódosító (bocs, de olyan jó volt kiírni ilyen hosszan :D )
- 8 db Champion gyertya
Remélem többé nincs dízelhang. És most nyugi van egy ideig. De hogy ne ússzam meg ennyiből, tegnap előtt sikerült néhány úton hagyott fadarab miatt a fél kipufogó rendszert leszakítanom, a katalizátor utáni dob még megúszta, onnantól kezdve nincs fönt semmi :D Holnap megyek az új, gyárival egyező (katalizátor utáni) rendszerért. Ezt amúgy se szerettem mióta megvan a kocsi, mert a "sport" dob miatt picit hangos a fejemnek tartós 4000 feletti fordulat. Erre egy off autóban jöttem rá, hogy mennyivel jobb, amikor a halk zene is hangos, mert nem üvölt a kocsi.

>> SzervizAlfa 146 1.4 TS // 2014-06-06

Hátsó féktárcsák, -betétek kuka, szarrákoptak, kézifék kötelek kuka, nem lehet beállítani rendesen hogy fogjon faszán, de kiengedve ne fogja a kereket, fékolaj kuka, levegős a rendszer és ráadásként sikerült állatkodós kedvemben felforralni párszor, aztán volt hoppá...
Ezenkívül lambdaszonda kuka, vettem új gyári Bosch-t, okádja a kipuff a benzinszagot, és az 1.4-em fogyasztását egy 2.0 se biztos, hogy megirigyelné, meg még másik nyolc ok ami a halálára utal... Vettem váltóolajat (szarnak pofon), mikor megtudtam, hogy a szinkrongyűrűk, hüvelyek stb milyen árban vannak úgy voltam vele most erre futja. Ajánlottak egy Xado adalékot, ami állítólag jó a kopott váltóhoz, meg is vettem (szarnak mégegy pofon). Lehet, hogy olajcsere előtt a házat ki is pucolom. Igazából egy korának megfelelő váltóm van, csak a kurva maximalizmus... Nehezen veszi a hátramenetet, néha kuplung fel, majd újra ki, és zavar hogy 40-50nél visszaváltásnál lassan szinkronizál a kettes (vagy néha 40-50 felváltás kettőbe :D ) és a kulissza is kopott kicsit + elfáradt az egyik tartóbak.

Ezek holnap kerülnek itthol cserére, ezeken kívül vettem Champion gyertyaszettet, mert olcsó volt, az enyémekben meg már úgyis nagy a hézag, és vettem egy szelepfedél tömítést. Ezeket majd vezérléssel, vízpumpával és vez.móddal együtt cserélem valamikor a hónap vége fele és akkor jó ideig nem kell a kocsihoz nyúlni... csak apróságok :)

A cuccokat Fehérvárról hoztam az Albaalkatrésztől. Felmentem érte, mert a keddi futár késő lett volna nekem, most lesz időm szerelni. Odafele sikerült egy 10ezres csekket begyűjtenem "kézben tartott telefon" miatt. Őszintén? Kurvára megérdemeltem, mert én is köpködök ha mást látok telefonálni ha vezet...

A cuccok árára tételesen nem emlékszem, összesen 82.500 ft.

>> SzervizAlfa 146 1.4 TS // 2014-05-09

Mivel egy ideje mászkált hidegen-melegen az alapjáratom, és hidegen kicsit rángatva gyorsult az autó, kiszedtem a gyertyákat, hogy megpucoljam őket. Persze, hogy ne legyen minden fasza, a trafósor három rögzítőcsavarjából a bal oldalinál el volt a lemez törve, így a csavar nem fogta a trafósort (a másik kettő persze fogta annyira, hogy minimális lógása se volt neki). Ez után pedig jött a fekete leves, 4-es henger gyertyái olajban úsztak.
A gyertyák gyáriak egyébként, igazat mondott ebben is az előző gazdája. Lerakódás csak minimális, drótkefével fényesre pucoltam, a hézagok a nagy gyertyáknál 0.9-0.95 mm, a kis gyertyáknál 0.65-0.7 mm. Cserére most nincs della, most lesz műszaki, összeraktam így megtisztítva, a hidegen rángatós gyorsulás megszűnt, de az alapjárat ingadozás nem. Ez ügyben ki is zártam a gyertyákat miután ma délelőtt több piros lámpánál is 2000 volt az alapjárat. Majd valamelyik nap ránézek a légt.mérőre és a pillangószelep állítómotorjára.
Az olajfolyást pedig csak a szelepfedél tömítés cseréje oldja meg, amit a jövő hónapban vezérléssel együtt cserélek. Vez.módosítóhoz úgyis le kell szedni a szelepfedelet... Ha pedig addig nem szűnik meg az alapjárat mászkálás, akkor beújítok egy szívósor tömítést is.
A gyertyáim pedig remélem elmennek még néhány hónapig...

ui: mivel egy fos telefonom van, csak trágár szavakat érdemel a kép minősége amit kèszít, ezért egy darabig nem nagyon lesznek képek.