A hétvégén velem is ugyanaz történt ami Shadinnal a Tbi vel megtett első munkanapján.
Soltvadkertre menet a kĂ©pen láthatĂł, a turbĂł vĂzhűtĂ©sĂ©rĹ‘l a tartályba visszatĂ©rĹ‘ csĹ‘csatlakozás megadta magát. (kĂ©p)
Mivel anno Ă©pĂtettem vĂzszint visszajelzĹ‘t az autĂłba Ă©s az működött is, Ăgy szinte azonnal fĂ©lreálltam. Felnyitottam a motorháztetĹ‘t Ă©s láttam, hogy a motortĂ©r hátulja csurom vĂz.
Én tudtam Zoli esetĂ©rĹ‘l, nĂ©zegettem is a csatlakozĂłt, de Ăşgy ĂtĂ©ltem meg, hogy jĂł az mĂ©g.
Megvártam mĂg lehűlt minden. A gyorscsatlakozĂł tömlĹ‘ fĂ©löli csonkja tört le.
A gumitömlĹ‘rĹ‘l egy csavarhĂşzĂłval lepattintottam a gyári bilincset, belĂĽlrĹ‘l kipiszkáltam a csonk elĂ©rt, szĂ©tporladt darabjait. A gyoscsatlakozĂł csövön maradt rĂ©szĂ©t viszonylag könnyen le tudtam venni. A gumicsövet feltoltam a fĂ©m csĹ‘re, majd a bilincset a csövön lĂ©vĹ‘ perem mögĂ© összekapcsoltam. Belement 2-2,5l vĂz. De az autĂł ment tovább, nem hagyott ott.
Mi a konklĂşziĂł:
Ez Shadin szavait idĂ©zve egy idĹ‘zĂtett bomba minden Tbi-nĂ©l. Lehet cserĂ©lni, de az is el fogja dobni magát. A gimicsĹ‘ direkt csövön törtĂ©nĹ‘ rögzĂtĂ©se nagy esĂ©llyel megoldja a problĂ©mát. A vĂzszintjelzĹ‘ beĂ©pĂtĂ©se pedig megmentheti a motort a károsodástĂłl.

Nem mintha a 159 nem lenne elĂ©g merev, de azĂ©rt már rĂ©gen foglalkoztat a gondolat, hogy tenni kellene bele elĹ‘re egy toronymerevĂtĹ‘t. NĂ©zegettem a neten is, de 50 ezer forintot nem adnĂ©k Ă©rte, Ăgy saját magam álltam neki megcsinálni. A hegesztĂ©seken kĂvĂĽl a mĂ©retezĂ©st, az összes vágást Ă©s a felĂĽlet csiszolását is Ă©n csináltam.







- Nem gagyi, eloxált alumĂnium.
- Giulia QVdesign.
- Nem komplett gomb, csak egy lemez, amit ragasztással tudunk rögzĂteni.
Link, ahonnan beszerezhető


2011 augusztusában vettem meg egy Amore tag cartárstól. Második autónak szántam, mert az 59-et sajnálom arra a néhány kilométerre elővenni, ami napi munkabajaráshoz szükséges.
Mondhatjuk, hogy olcsĂłn vettem, de ennek meg is volt az oka. Kidobta a 4,-et. VáltĂł, Ă©s ha már ki volt vĂ©ve kapott egy Ăşj kuplungot is. A bal hátsĂł sárvĂ©dĹ‘t Ă©s a kĂĽszöböket lakatolni, majd festeni kellett. Az elsĹ‘ lökhárĂtĂłt nem Ă©rte meg javĂtgatni, kapott egy Ăşjat. A szervĂłcsĹ‘ engedte az olajat, az is cserĂ©s volt. Az elsĹ‘ ĂĽlĂ©sek kiĂĽltek, szakadtak voltak, Ăgy kapott egy komplett bĹ‘r ĂĽlĂ©sszettet. Az elsĹ‘ fĂ©nyszĂłrĂłk szintĂ©n cserĂ©lve lettek. JĂł fĂ©l Ă©v kellett hozzá, hogy azt mondhassam megĂĽti azt a mĂ©rcĂ©t, amit egy AlfátĂłl elvár az ember.
Vételár: 200000
váltó (bontott): 15000
kuplung-kinyomószerkezet: (bontóban vettem, de teljesen új, még nem használt volt) 10000
bal hátsĂł javĂtĂł iv: 10000
KarosszĂ©ria javĂtás (IsmerĹ‘s csinálta) 20000
Szervócső (bontott): 6000
ElsĹ‘ lökhárĂtĂł: 16000
festés: 80000
Első fényszórók: 28000
Bőrbelső (bontott)? 30000
Már ilyen "megrágott" antennával vettem az autĂłt. Eddig máshol voltak a prioritások, de most jĂł egy Ă©v után sort kerĂtettem a cserĂ©re. Nem tudom, hogy van-e utángyártott, de a gyári is 2980Ft, Ăgy azt kapott.


A 159-es felĂrat 3-ös számán a krĂłmrĂ©teg felhĂłlyagosodott. KĂĽlön nem kaphatĂł, csak egyben a három szám, Ăgy rendeltem egyet. A rĂ©git leszedtem, a felĂĽletet megtisztĂtottam az Ăşjat felragasztottam. Nem nagy mutatvány, mert egy tapadĂł átlátszĂł fĂłlia van a fĂ©nyes oldalon, Ăgy az egymáshoz viszonyĂtott pozĂciĂł fix.


Mivel kĂ©t egyforma mĂ©retű Ă©s mintájĂş alufelni garnitĂşrám van, Ăgy a nyárinak használtat felĂşjĂtottam. Már rĂ©gen terveztem, hogy antracit szĂĽrke szĂnűre fĂ©nyeztetem, ennek most jött el az ideje. A felniket egy fĂ©nyezĹ‘ ismerĹ‘sömmel csináltattam, aki már korábban is dolgozott nekem. A festĂ©k szĂnkĂłdja: VV658B Titanio-metallic lett, fedĹ‘rĂ©tegkĂ©nt pedig lakkozva lett.



A 2.0-ba sikeresen Ă©pĂtettem be szintjelzĹ‘t. Sajnos a TBi kiegyenlĂtĹ‘ tartálya nem olyan kialakĂtásĂş mint a dĂzelekĂ©, ezĂ©rt más megoldást kellett keresni
Az AliExpressen találtam kapacitĂv szintĂ©rzĂ©kelĹ‘t., BekötĂ©se nem bonyolult. 4 vezetĂ©kbĹ‘l a barna +, a kĂ©k a -, sárga a kimenet, a feketĂ©n pedig " programozni" lehet, milyen szintű legyen a kimenet.
Mivel most sem akartam kĂĽlön vezetĂ©ket az utastĂ©rbe behĂşzni, ezĂ©rt a korábban jĂłl bevált fĂ©kfolyadĂ©k szintjelzĹ‘ kapcsolĂłjának párhuzamosĂtása mellett döntöttem. Az egyszerűsĂ©g Ă©s az esetleges problĂ©mák elkerĂĽlĂ©se Ă©rdekĂ©ben a galvanikus leválasztást preferálom, ezĂ©rt egy ismĂ©tlĹ‘ relĂ© bekötĂ©se vált szĂĽksĂ©gessĂ©. A prĂłbák során derĂĽlt, ki, hogy az elektronika nem tudja közvetlenĂĽl a relĂ©t meghĂşzatni, ezĂ©rt egy NPN tranzisztoron keresztĂĽl kell azt működtetni.
Az összes alkatrĂ©szt egy műanyag dobozba Ă©pĂtettem be, a csatlakozáshoz Molex csatlakozĂłkat használtam.
Mivel 10 mA a fogyasztása, ( a relé csak akkor húz, ha kevés a folyadék), ezért direktben az akkuról kap tápfeszültséget. Az érzékelőt a tartályra egyszerűen felragasztottam.






SzerencsĂ©re Erhard Ăşgy gondolta nincs szĂĽksĂ©ge a továbbiakban a Novitec boxra, Ăgy átvettem tĹ‘le.
A bekötése nem bonyolult. A hozzá adott kábelköteget az autó két szenzora és a fojtószelep csatlakozói és ahhoz vezető kábelek közé kell bekötni. A vezérlőelektronika dobozát az ECU akkumulátor felőli oldalára, egy rozsdamentes profilra fogattam fel.

A könyöklĹ‘n sajnos megjelentek a használatbĂłl eredĹ‘ kopások, Ăgy cserĂ©n kezdtem gondolkodni. Mivel a fekete sportĂĽlĂ©seken piros szĂnű a hĂmzĂ©s, adta magát a lehetĹ‘sĂ©g, hogy a többi bĹ‘ralkatrĂ©szt is hasonlĂł design szerint kĂ©szĂttessem el. A váltĂł szoknyát már korábban cserĂ©ltem, mert ki volt szakadva.
Annak szĂ©tszedĂ©se a következĹ‘: A szoknya hátsĂł oldalán a takarĂłelem alá kell nyĂşlni, Ă©s finoman felfelĂ© hĂşzva a rögzĂtĹ‘ patentek kipattannak. A szoknya gomb alatti rĂ©szĂ©n a patentot Ă©s a tĂ©pĹ‘zárat kioldva a váltĂłkarrĂłl kibĂşjtathatĂł, Ez után a kĂ©t csatlakozĂł le kell hĂşzni Ă©s kivehetĹ‘ az autĂłbĂłl. A szoknya keretrĹ‘l törtĂ©nĹ‘ eltávolĂtása nekem elĂ©g problĂ©más volt. A szoknya vissza van hajtva egy belsĹ‘ peremre, majd egy peremmel van arra rászorĂtva, amit oldalankĂ©t kĂ©t műanyag karom biztosĂt.
Ezeket kellene Ăşgy kipattintani, hogy ne törjenek le. Ez volt a harmadik 159 váltĂłszoknya amit szĂ©tszedtem, de eddig egyszer sem sikerĂĽlt ezt az akadályt megugranom. A csere Ă©rtelemszerűen fordĂtva törtĂ©nik. A letört karmokat rövid csavarokkal pĂłtoltam, amelyek a perem Ă©s a keret közĂ© tekertem be.
A kĂ©zifĂ©k szoknya egy egy keretre van ráfeszĂtve, ezt kell kipattintani. Ă©s a patent oldása után azzal egyĂĽtt eltávolĂthatĂł. ElĂ©g a kĂ©t oldalát Ă©s a tetejĂ©t kipattintani, mert alul csak egy megvezetĹ‘ rĂ©sz van.
A könyöklĹ‘t kĂ©t csavar rögzĂti Ă©s csak a felsĹ‘ rekesszel egyĂĽtt lehet kivenni.
A váltĂłgombot a kupak alatti csavar rögzĂti. A kupakot vĂ©kony csavarhĂşzĂłval a bĹ‘r Ă©s a kupak között lehet Ăłvatosan kifeszĂteni. kĂ©t kis körömnek kell kipattannia.


