yani🍀 - fƑkĂ©p
>> SzervizAlfa 159 SW 1750 Tbi Novitec // 2020-06-17

A hĂ©tvĂ©gĂ©n velem is ugyanaz törtĂ©nt ami Shadinnal a Tbi vel megtett elsƑ munkanapjĂĄn.
Soltvadkertre menet a kĂ©pen lĂĄthatĂł, a turbĂł vĂ­zhƱtĂ©sĂ©rƑl a tartĂĄlyba visszatĂ©rƑ csƑcsatlakozĂĄs megadta magĂĄt. (kĂ©p)
Mivel anno Ă©pĂ­tettem vĂ­zszint visszajelzƑt az autĂłba Ă©s az mƱködött is, Ă­gy szinte azonnal fĂ©lreĂĄlltam. Felnyitottam a motorhĂĄztetƑt Ă©s lĂĄttam, hogy a motortĂ©r hĂĄtulja csurom vĂ­z.
Én tudtam Zoli esetĂ©rƑl, nĂ©zegettem is a csatlakozĂłt, de Ășgy Ă­tĂ©ltem meg, hogy jĂł az mĂ©g.
MegvĂĄrtam mĂ­g lehƱlt minden. A gyorscsatlakozĂł tömlƑ fĂ©löli csonkja tört le.
A gumitömlƑrƑl egy csavarhĂșzĂłval lepattintottam a gyĂĄri bilincset, belĂŒlrƑl kipiszkĂĄltam a csonk elĂ©rt, szĂ©tporladt darabjait. A gyoscsatlakozĂł csövön maradt rĂ©szĂ©t viszonylag könnyen le tudtam venni. A gumicsövet feltoltam a fĂ©m csƑre, majd a bilincset a csövön lĂ©vƑ perem mögĂ© összekapcsoltam. Belement 2-2,5l vĂ­z. De az autĂł ment tovĂĄbb, nem hagyott ott.
Mi a konklĂșziĂł:
Ez Shadin szavait idĂ©zve egy idƑzĂ­tett bomba minden Tbi-nĂ©l. Lehet cserĂ©lni, de az is el fogja dobni magĂĄt. A gimicsƑ direkt csövön törtĂ©nƑ rögzĂ­tĂ©se nagy esĂ©llyel megoldja a problĂ©mĂĄt. A vĂ­zszintjelzƑ beĂ©pĂ­tĂ©se pedig megmentheti a motort a kĂĄrosodĂĄstĂłl.

 
>> Tuning és extraAlfa 159 SW 1750 Tbi Novitec // 2018-04-23

Nem mintha a 159 nem lenne elĂ©g merev, de azĂ©rt mĂĄr rĂ©gen foglalkoztat a gondolat, hogy tenni kellene bele elƑre egy toronymerevĂ­tƑt. NĂ©zegettem a neten is, de 50 ezer forintot nem adnĂ©k Ă©rte, Ă­gy sajĂĄt magam ĂĄlltam neki megcsinĂĄlni. A hegesztĂ©seken kĂ­vĂŒl a mĂ©retezĂ©st, az összes vĂĄgĂĄst Ă©s a felĂŒlet csiszolĂĄsĂĄt is Ă©n csinĂĄltam.

 
>> Tuning és extraAlfa 159 SW 1750 Tbi Novitec // 2018-03-05

- Nem gagyi, eloxĂĄlt alumĂ­nium.
- Giulia QVdesign.
- Nem komplett gomb, csak egy lemez, amit ragasztåssal tudunk rögzíteni.
Link, ahonnan beszerezhetƑ

 
>> EseményAlfa 147 1.6TS // 2018-01-13

2011 augusztusĂĄban vettem meg egy Amore tag cartĂĄrstĂłl. MĂĄsodik autĂłnak szĂĄntam, mert az 59-et sajnĂĄlom arra a nĂ©hĂĄny kilomĂ©terre elƑvenni, ami napi munkabajarĂĄshoz szĂŒksĂ©ges.
Mondhatjuk, hogy olcsĂłn vettem, de ennek meg is volt az oka. Kidobta a 4,-et. VĂĄltĂł, Ă©s ha mĂĄr ki volt vĂ©ve kapott egy Ășj kuplungot is. A bal hĂĄtsĂł sĂĄrvĂ©dƑt Ă©s a kĂŒszöböket lakatolni, majd festeni kellett. Az elsƑ lökhĂĄrĂ­tĂłt nem Ă©rte meg javĂ­tgatni, kapott egy Ășjat. A szervĂłcsƑ engedte az olajat, az is cserĂ©s volt. Az elsƑ ĂŒlĂ©sek kiĂŒltek, szakadtak voltak, Ă­gy kapott egy komplett bƑr ĂŒlĂ©sszettet. Az elsƑ fĂ©nyszĂłrĂłk szintĂ©n cserĂ©lve lettek. JĂł fĂ©l Ă©v kellett hozzĂĄ, hogy azt mondhassam megĂŒti azt a mĂ©rcĂ©t, amit egy AlfĂĄtĂłl elvĂĄr az ember.
Vételår: 200000
vĂĄltĂł (bontott): 15000
kuplung-kinyomĂłszerkezet: (bontĂłban vettem, de teljesen Ășj, mĂ©g nem hasznĂĄlt volt) 10000
bal hĂĄtsĂł javĂ­tĂł iv: 10000
KarosszĂ©ria javĂ­tĂĄs (IsmerƑs csinĂĄlta) 20000
SzervócsƑ (bontott): 6000
ElsƑ lökhĂĄrĂ­tĂł: 16000
festés: 80000
ElsƑ fĂ©nyszĂłrĂłk: 28000
BƑrbelsƑ (bontott)? 30000

 
>> SzervizAlfa 159 SW 1750 Tbi Novitec // 2017-03-27

Mår ilyen "megrågott" antennåval vettem az autót. Eddig måshol voltak a prioritåsok, de most jó egy év utån sort kerítettem a cserére. Nem tudom, hogy van-e utångyårtott, de a gyåri is 2980Ft, így azt kapott.

 
>> EgyébAlfa 159 SW 1750 Tbi Novitec // 2017-03-25

A 159-es felĂ­rat 3-ös szĂĄmĂĄn a krĂłmrĂ©teg felhĂłlyagosodott. KĂŒlön nem kaphatĂł, csak egyben a hĂĄrom szĂĄm, Ă­gy rendeltem egyet. A rĂ©git leszedtem, a felĂŒletet megtisztĂ­tottam az Ășjat felragasztottam. Nem nagy mutatvĂĄny, mert egy tapadĂł ĂĄtlĂĄtszĂł fĂłlia van a fĂ©nyes oldalon, Ă­gy az egymĂĄshoz viszonyĂ­tott pozĂ­ciĂł fix.

 
>> AutóåpolåsAlfa 159 SW 1750 Tbi Novitec // 2017-03-18

Mivel kĂ©t egyforma mĂ©retƱ Ă©s mintĂĄjĂș alufelni garnitĂșrĂĄm van, Ă­gy a nyĂĄrinak hasznĂĄltat felĂșjĂ­tottam. MĂĄr rĂ©gen terveztem, hogy antracit szĂŒrke szĂ­nƱre fĂ©nyeztetem, ennek most jött el az ideje. A felniket egy fĂ©nyezƑ ismerƑsömmel csinĂĄltattam, aki mĂĄr korĂĄbban is dolgozott nekem. A festĂ©k szĂ­nkĂłdja: VV658B Titanio-metallic lett, fedƑrĂ©tegkĂ©nt pedig lakkozva lett.

 
>> Tuning és extraAlfa 159 SW 1750 Tbi Novitec // 2017-03-12

A 2.0-ba sikeresen Ă©pĂ­tettem be szintjelzƑt. Sajnos a TBi kiegyenlĂ­tƑ tartĂĄlya nem olyan kialakĂ­tĂĄsĂș mint a dĂ­zelekĂ©, ezĂ©rt mĂĄs megoldĂĄst kellett keresni
Az AliExpressen talĂĄltam kapacitĂ­v szintĂ©rzĂ©kelƑt., BekötĂ©se nem bonyolult. 4 vezetĂ©kbƑl a barna +, a kĂ©k a -, sĂĄrga a kimenet, a feketĂ©n pedig " programozni" lehet, milyen szintƱ legyen a kimenet.
Mivel most sem akartam kĂŒlön vezetĂ©ket az utastĂ©rbe behĂșzni, ezĂ©rt a korĂĄbban jĂłl bevĂĄlt fĂ©kfolyadĂ©k szintjelzƑ kapcsolĂłjĂĄnak pĂĄrhuzamosĂ­tĂĄsa mellett döntöttem. Az egyszerƱsĂ©g Ă©s az esetleges problĂ©mĂĄk elkerĂŒlĂ©se Ă©rdekĂ©ben a galvanikus levĂĄlasztĂĄst preferĂĄlom, ezĂ©rt egy ismĂ©tlƑ relĂ© bekötĂ©se vĂĄlt szĂŒksĂ©gessĂ©. A prĂłbĂĄk sorĂĄn derĂŒlt, ki, hogy az elektronika nem tudja közvetlenĂŒl a relĂ©t meghĂșzatni, ezĂ©rt egy NPN tranzisztoron keresztĂŒl kell azt mƱködtetni.
Az összes alkatrészt egy mƱanyag dobozba építettem be, a csatlakozåshoz Molex csatlakozókat hasznåltam.
Mivel 10 mA a fogyasztĂĄsa, ( a relĂ© csak akkor hĂșz, ha kevĂ©s a folyadĂ©k), ezĂ©rt direktben az akkurĂłl kap tĂĄpfeszĂŒltsĂ©get. Az Ă©rzĂ©kelƑt a tartĂĄlyra egyszerƱen felragasztottam.

 
>> Tuning és extraAlfa 159 SW 1750 Tbi Novitec // 2016-12-03

SzerencsĂ©re Erhard Ășgy gondolta nincs szĂŒksĂ©ge a tovĂĄbbiakban a Novitec boxra, Ă­gy ĂĄtvettem tƑle.
A bekötĂ©se nem bonyolult. A hozzĂĄ adott kĂĄbelköteget az autĂł kĂ©t szenzora Ă©s a fojtĂłszelep csatlakozĂłi Ă©s ahhoz vezetƑ kĂĄbelek közĂ© kell bekötni. A vezĂ©rlƑelektronika dobozĂĄt az ECU akkumulĂĄtor felƑli oldalĂĄra, egy rozsdamentes profilra fogattam fel.

 
>> EgyébAlfa 159 SW 1750 Tbi Novitec // 2016-05-09

A könyöklƑn sajnos megjelentek a hasznĂĄlatbĂłl eredƑ kopĂĄsok, Ă­gy cserĂ©n kezdtem gondolkodni. Mivel a fekete sportĂŒlĂ©seken piros szĂ­nƱ a hĂ­mzĂ©s, adta magĂĄt a lehetƑsĂ©g, hogy a többi bƑralkatrĂ©szt is hasonlĂł design szerint kĂ©szĂ­ttessem el. A vĂĄltĂł szoknyĂĄt mĂĄr korĂĄbban cserĂ©ltem, mert ki volt szakadva.
Annak szĂ©tszedĂ©se a következƑ: A szoknya hĂĄtsĂł oldalĂĄn a takarĂłelem alĂĄ kell nyĂșlni, Ă©s finoman felfelĂ© hĂșzva a rögzĂ­tƑ patentek kipattannak. A szoknya gomb alatti rĂ©szĂ©n a patentot Ă©s a tĂ©pƑzĂĄrat kioldva a vĂĄltĂłkarrĂłl kibĂșjtathatĂł, Ez utĂĄn a kĂ©t csatlakozĂł le kell hĂșzni Ă©s kivehetƑ az autĂłbĂłl. A szoknya keretrƑl törtĂ©nƑ eltĂĄvolĂ­tĂĄsa nekem elĂ©g problĂ©mĂĄs volt. A szoknya vissza van hajtva egy belsƑ peremre, majd egy peremmel van arra rĂĄszorĂ­tva, amit oldalankĂ©t kĂ©t mƱanyag karom biztosĂ­t.
Ezeket kellene Ășgy kipattintani, hogy ne törjenek le. Ez volt a harmadik 159 vĂĄltĂłszoknya amit szĂ©tszedtem, de eddig egyszer sem sikerĂŒlt ezt az akadĂĄlyt megugranom. A csere Ă©rtelemszerƱen fordĂ­tva törtĂ©nik. A letört karmokat rövid csavarokkal pĂłtoltam, amelyek a perem Ă©s a keret közĂ© tekertem be.
A kĂ©zifĂ©k szoknya egy egy keretre van rĂĄfeszĂ­tve, ezt kell kipattintani. Ă©s a patent oldĂĄsa utĂĄn azzal egyĂŒtt eltĂĄvolĂ­thatĂł. ElĂ©g a kĂ©t oldalĂĄt Ă©s a tetejĂ©t kipattintani, mert alul csak egy megvezetƑ rĂ©sz van.
A könyöklƑt kĂ©t csavar rögzĂ­ti Ă©s csak a felsƑ rekesszel egyĂŒtt lehet kivenni.
A vĂĄltĂłgombot a kupak alatti csavar rögzĂ­ti. A kupakot vĂ©kony csavarhĂșzĂłval a bƑr Ă©s a kupak között lehet Ăłvatosan kifeszĂ­teni. kĂ©t kis körömnek kell kipattannia.