A hĂ©tvĂ©gĂ©n velem is ugyanaz törtĂ©nt ami Shadinnal a Tbi vel megtett elsĆ munkanapjĂĄn.
Soltvadkertre menet a kĂ©pen lĂĄthatĂł, a turbĂł vĂzhƱtĂ©sĂ©rĆl a tartĂĄlyba visszatĂ©rĆ csĆcsatlakozĂĄs megadta magĂĄt. (kĂ©p)
Mivel anno Ă©pĂtettem vĂzszint visszajelzĆt az autĂłba Ă©s az mƱködött is, Ăgy szinte azonnal fĂ©lreĂĄlltam. Felnyitottam a motorhĂĄztetĆt Ă©s lĂĄttam, hogy a motortĂ©r hĂĄtulja csurom vĂz.
Ăn tudtam Zoli esetĂ©rĆl, nĂ©zegettem is a csatlakozĂłt, de Ășgy ĂtĂ©ltem meg, hogy jĂł az mĂ©g.
MegvĂĄrtam mĂg lehƱlt minden. A gyorscsatlakozĂł tömlĆ fĂ©löli csonkja tört le.
A gumitömlĆrĆl egy csavarhĂșzĂłval lepattintottam a gyĂĄri bilincset, belĂŒlrĆl kipiszkĂĄltam a csonk elĂ©rt, szĂ©tporladt darabjait. A gyoscsatlakozĂł csövön maradt rĂ©szĂ©t viszonylag könnyen le tudtam venni. A gumicsövet feltoltam a fĂ©m csĆre, majd a bilincset a csövön lĂ©vĆ perem mögĂ© összekapcsoltam. Belement 2-2,5l vĂz. De az autĂł ment tovĂĄbb, nem hagyott ott.
Mi a konklĂșziĂł:
Ez Shadin szavait idĂ©zve egy idĆzĂtett bomba minden Tbi-nĂ©l. Lehet cserĂ©lni, de az is el fogja dobni magĂĄt. A gimicsĆ direkt csövön törtĂ©nĆ rögzĂtĂ©se nagy esĂ©llyel megoldja a problĂ©mĂĄt. A vĂzszintjelzĆ beĂ©pĂtĂ©se pedig megmentheti a motort a kĂĄrosodĂĄstĂłl.

Nem mintha a 159 nem lenne elĂ©g merev, de azĂ©rt mĂĄr rĂ©gen foglalkoztat a gondolat, hogy tenni kellene bele elĆre egy toronymerevĂtĆt. NĂ©zegettem a neten is, de 50 ezer forintot nem adnĂ©k Ă©rte, Ăgy sajĂĄt magam ĂĄlltam neki megcsinĂĄlni. A hegesztĂ©seken kĂvĂŒl a mĂ©retezĂ©st, az összes vĂĄgĂĄst Ă©s a felĂŒlet csiszolĂĄsĂĄt is Ă©n csinĂĄltam.







- Nem gagyi, eloxĂĄlt alumĂnium.
- Giulia QVdesign.
- Nem komplett gomb, csak egy lemez, amit ragasztĂĄssal tudunk rögzĂteni.
Link, ahonnan beszerezhetĆ


2011 augusztusĂĄban vettem meg egy Amore tag cartĂĄrstĂłl. MĂĄsodik autĂłnak szĂĄntam, mert az 59-et sajnĂĄlom arra a nĂ©hĂĄny kilomĂ©terre elĆvenni, ami napi munkabajarĂĄshoz szĂŒksĂ©ges.
Mondhatjuk, hogy olcsĂłn vettem, de ennek meg is volt az oka. Kidobta a 4,-et. VĂĄltĂł, Ă©s ha mĂĄr ki volt vĂ©ve kapott egy Ășj kuplungot is. A bal hĂĄtsĂł sĂĄrvĂ©dĆt Ă©s a kĂŒszöböket lakatolni, majd festeni kellett. Az elsĆ lökhĂĄrĂtĂłt nem Ă©rte meg javĂtgatni, kapott egy Ășjat. A szervĂłcsĆ engedte az olajat, az is cserĂ©s volt. Az elsĆ ĂŒlĂ©sek kiĂŒltek, szakadtak voltak, Ăgy kapott egy komplett bĆr ĂŒlĂ©sszettet. Az elsĆ fĂ©nyszĂłrĂłk szintĂ©n cserĂ©lve lettek. JĂł fĂ©l Ă©v kellett hozzĂĄ, hogy azt mondhassam megĂŒti azt a mĂ©rcĂ©t, amit egy AlfĂĄtĂłl elvĂĄr az ember.
Vételår: 200000
vĂĄltĂł (bontott): 15000
kuplung-kinyomĂłszerkezet: (bontĂłban vettem, de teljesen Ășj, mĂ©g nem hasznĂĄlt volt) 10000
bal hĂĄtsĂł javĂtĂł iv: 10000
KarosszĂ©ria javĂtĂĄs (IsmerĆs csinĂĄlta) 20000
SzervĂłcsĆ (bontott): 6000
ElsĆ lökhĂĄrĂtĂł: 16000
festés: 80000
ElsĆ fĂ©nyszĂłrĂłk: 28000
BĆrbelsĆ (bontott)? 30000
MĂĄr ilyen "megrĂĄgott" antennĂĄval vettem az autĂłt. Eddig mĂĄshol voltak a prioritĂĄsok, de most jĂł egy Ă©v utĂĄn sort kerĂtettem a cserĂ©re. Nem tudom, hogy van-e utĂĄngyĂĄrtott, de a gyĂĄri is 2980Ft, Ăgy azt kapott.


A 159-es felĂrat 3-ös szĂĄmĂĄn a krĂłmrĂ©teg felhĂłlyagosodott. KĂŒlön nem kaphatĂł, csak egyben a hĂĄrom szĂĄm, Ăgy rendeltem egyet. A rĂ©git leszedtem, a felĂŒletet megtisztĂtottam az Ășjat felragasztottam. Nem nagy mutatvĂĄny, mert egy tapadĂł ĂĄtlĂĄtszĂł fĂłlia van a fĂ©nyes oldalon, Ăgy az egymĂĄshoz viszonyĂtott pozĂciĂł fix.


Mivel kĂ©t egyforma mĂ©retƱ Ă©s mintĂĄjĂș alufelni garnitĂșrĂĄm van, Ăgy a nyĂĄrinak hasznĂĄltat felĂșjĂtottam. MĂĄr rĂ©gen terveztem, hogy antracit szĂŒrke szĂnƱre fĂ©nyeztetem, ennek most jött el az ideje. A felniket egy fĂ©nyezĆ ismerĆsömmel csinĂĄltattam, aki mĂĄr korĂĄbban is dolgozott nekem. A festĂ©k szĂnkĂłdja: VV658B Titanio-metallic lett, fedĆrĂ©tegkĂ©nt pedig lakkozva lett.



A 2.0-ba sikeresen Ă©pĂtettem be szintjelzĆt. Sajnos a TBi kiegyenlĂtĆ tartĂĄlya nem olyan kialakĂtĂĄsĂș mint a dĂzelekĂ©, ezĂ©rt mĂĄs megoldĂĄst kellett keresni
Az AliExpressen talĂĄltam kapacitĂv szintĂ©rzĂ©kelĆt., BekötĂ©se nem bonyolult. 4 vezetĂ©kbĆl a barna +, a kĂ©k a -, sĂĄrga a kimenet, a feketĂ©n pedig " programozni" lehet, milyen szintƱ legyen a kimenet.
Mivel most sem akartam kĂŒlön vezetĂ©ket az utastĂ©rbe behĂșzni, ezĂ©rt a korĂĄbban jĂłl bevĂĄlt fĂ©kfolyadĂ©k szintjelzĆ kapcsolĂłjĂĄnak pĂĄrhuzamosĂtĂĄsa mellett döntöttem. Az egyszerƱsĂ©g Ă©s az esetleges problĂ©mĂĄk elkerĂŒlĂ©se Ă©rdekĂ©ben a galvanikus levĂĄlasztĂĄst preferĂĄlom, ezĂ©rt egy ismĂ©tlĆ relĂ© bekötĂ©se vĂĄlt szĂŒksĂ©gessĂ©. A prĂłbĂĄk sorĂĄn derĂŒlt, ki, hogy az elektronika nem tudja közvetlenĂŒl a relĂ©t meghĂșzatni, ezĂ©rt egy NPN tranzisztoron keresztĂŒl kell azt mƱködtetni.
Az összes alkatrĂ©szt egy mƱanyag dobozba Ă©pĂtettem be, a csatlakozĂĄshoz Molex csatlakozĂłkat hasznĂĄltam.
Mivel 10 mA a fogyasztĂĄsa, ( a relĂ© csak akkor hĂșz, ha kevĂ©s a folyadĂ©k), ezĂ©rt direktben az akkurĂłl kap tĂĄpfeszĂŒltsĂ©get. Az Ă©rzĂ©kelĆt a tartĂĄlyra egyszerƱen felragasztottam.






SzerencsĂ©re Erhard Ășgy gondolta nincs szĂŒksĂ©ge a tovĂĄbbiakban a Novitec boxra, Ăgy ĂĄtvettem tĆle.
A bekötĂ©se nem bonyolult. A hozzĂĄ adott kĂĄbelköteget az autĂł kĂ©t szenzora Ă©s a fojtĂłszelep csatlakozĂłi Ă©s ahhoz vezetĆ kĂĄbelek közĂ© kell bekötni. A vezĂ©rlĆelektronika dobozĂĄt az ECU akkumulĂĄtor felĆli oldalĂĄra, egy rozsdamentes profilra fogattam fel.

A könyöklĆn sajnos megjelentek a hasznĂĄlatbĂłl eredĆ kopĂĄsok, Ăgy cserĂ©n kezdtem gondolkodni. Mivel a fekete sportĂŒlĂ©seken piros szĂnƱ a hĂmzĂ©s, adta magĂĄt a lehetĆsĂ©g, hogy a többi bĆralkatrĂ©szt is hasonlĂł design szerint kĂ©szĂttessem el. A vĂĄltĂł szoknyĂĄt mĂĄr korĂĄbban cserĂ©ltem, mert ki volt szakadva.
Annak szĂ©tszedĂ©se a következĆ: A szoknya hĂĄtsĂł oldalĂĄn a takarĂłelem alĂĄ kell nyĂșlni, Ă©s finoman felfelĂ© hĂșzva a rögzĂtĆ patentek kipattannak. A szoknya gomb alatti rĂ©szĂ©n a patentot Ă©s a tĂ©pĆzĂĄrat kioldva a vĂĄltĂłkarrĂłl kibĂșjtathatĂł, Ez utĂĄn a kĂ©t csatlakozĂł le kell hĂșzni Ă©s kivehetĆ az autĂłbĂłl. A szoknya keretrĆl törtĂ©nĆ eltĂĄvolĂtĂĄsa nekem elĂ©g problĂ©mĂĄs volt. A szoknya vissza van hajtva egy belsĆ peremre, majd egy peremmel van arra rĂĄszorĂtva, amit oldalankĂ©t kĂ©t mƱanyag karom biztosĂt.
Ezeket kellene Ășgy kipattintani, hogy ne törjenek le. Ez volt a harmadik 159 vĂĄltĂłszoknya amit szĂ©tszedtem, de eddig egyszer sem sikerĂŒlt ezt az akadĂĄlyt megugranom. A csere Ă©rtelemszerƱen fordĂtva törtĂ©nik. A letört karmokat rövid csavarokkal pĂłtoltam, amelyek a perem Ă©s a keret közĂ© tekertem be.
A kĂ©zifĂ©k szoknya egy egy keretre van rĂĄfeszĂtve, ezt kell kipattintani. Ă©s a patent oldĂĄsa utĂĄn azzal egyĂŒtt eltĂĄvolĂthatĂł. ElĂ©g a kĂ©t oldalĂĄt Ă©s a tetejĂ©t kipattintani, mert alul csak egy megvezetĆ rĂ©sz van.
A könyöklĆt kĂ©t csavar rögzĂti Ă©s csak a felsĆ rekesszel egyĂŒtt lehet kivenni.
A vĂĄltĂłgombot a kupak alatti csavar rögzĂti. A kupakot vĂ©kony csavarhĂșzĂłval a bĆr Ă©s a kupak között lehet Ăłvatosan kifeszĂteni. kĂ©t kis körömnek kell kipattannia.


