Már egy ideje elĂ©g idegesĂtĹ‘ nyikorgás volt hallhatĂł az autĂł jobb elejĂ©rĹ‘l. LĂłgni semmi nem lĂłg, azt többször több helyen is megnĂ©ztĂĽk. SikerĂĽlt megállapĂtani, hogy a felsĹ‘ lengĹ‘kar szilentjei nyikorognak. Ma kicserĂ©ltĂĽk TRW kerĂĽlt bele. VĂ©gre ismĂ©t csend honol, kormány tekerĂ©s közben.
A TBi-be is szerettem volna egy navis fejegysĂ©get, Ăgy a korábbi bloghoz hasonlĂłan ebbe is beĂ©pĂtettem egyet. Most egy Pioneer AVIC F930BT fejegysĂ©get sikerĂĽlt beszereznem. MegprĂłbáltam a gyári B&M mikrofont használni, de sajnos csapnivalĂł volt a minĹ‘sĂ©ge, Ăgy egy plusz mikrofont is be kellett Ă©pĂtenem. A közĂ©pkonzol is megĂşjult, kapott egy kevlár borĂtást.


Már a harmadik kĂĽlönbözĹ‘ tĂpusĂş LED-es izzĂłt prĂłbálom ki a rendszámtábla világĂtásában, de valamiĂ©rt mindegyik nĂ©hány hĂ©t után elkezdett villogni. Mindent többször átnĂ©ztem, de kontakthibát nem találtam.. Az izzĂłkban több LED is van, amelyek közĂĽl több is meghibásodott.. Meguntam, hogy nĂ©hány hetente cserĂ©lnem kell, ezĂ©rt más megoldáson gondolkodtam. Párom autĂłjában fĂ©l Ă©ve használok LED szalagot hasonlĂł igĂ©nybevĂ©tellel Ă©s ott mĂ©g nem volt hiba. A LED szalagokat 3-as egysĂ©genkĂ©nt lehet darabolni. A egy-egy nyáklemezre ragasztottam majd beforrasztottam. A nyák lemez hosszabb, mint a a szalag, Ăgy bedughatĂł a foglalatba. KĂváncsi leszek a tartĂłsságra.

A 159 tervezĹ‘i nem tartották kritikusnak, hogy figyelmeztetĹ‘ jelzĂ©st tervezzenek a tĂpusba.Sajnos az Ă©let nem igazolta Ĺ‘ket, mivel pl. a 2.0JTDM-ek esetĂ©ben is elĹ‘fordulhat olyan hűtĹ‘folyadĂ©k szivárgás, amit a tulajdonos nem biztos, hogy Ă©szrevesz.
Az alábbi leĂrás szerint nĂ©hány ezer forintbĂłl elkĂ©szĂthetĹ‘ egy jelzĹ‘ "rendszer", amivel egy esetleges több 100 ezres kiadástĂłl tudjuk magunkat megkĂmĂ©lni.
A megfelelő szintjelző kapcsoló kiválasztása:
Sajnos a 159 kiegyenlĂtĹ‘tartálya erĹ‘sen korlátozza a beĂ©pĂthetĹ‘ kapcsolĂłk számát.
ElsĹ‘ gondolatom egy ultrahangos szintjelzĹ‘ beĂ©pĂtĂ©se volt, mivel relatĂv kis mĂ©retű Ă©s nem tartalmaz mozgĂł alkatrĂ©szt. Ugyan nekem volt is egy ilyen a fiĂłkomban, de után Ă©pĂtĂ©sre nem javasoltam volna, mivel beszerzĂ©si ára nagyon magas. NĂ©hány napi keresgĂ©lĂ©s után erre a kapcsolĂłra esett a választásom.
Megrendeltem, a szállĂtási idĹ‘ kb. 10 nap volt. Mivel a KapcsolĂł teljes hossza 120mm, Ăgy a kapcsolĂł ĂşszĂł rĂ©sze csak a folyadĂ©kszint maximumot tudta volna Ă©rzĂ©kelni,ezĂ©rt szĂĽksĂ©g volt egy hosszabbĂtĂł közdarabra
Az elsĹ‘ kĂ©pen a kapcsolĂł a közdarabbal szerelve láthatĂł. A kapcsolĂłt. 30mm-el kell meghosszabbĂtani. Ăgy a minimum szint alatt 10mm-el fog jelezni.
A kiegyenlĂtĹ‘ tartály kivĂ©tele Ă©s kifĂşrása:
A kiegyenlĂtĹ‘ tartálybĂłl a hűtĹ‘folyadĂ©kot egy 60ml-es fecskendĹ‘re hĂşzott benzincsĹ‘darabbal szĂvattam ki. A folyadĂ©kot egy ĂĽres ásványvizes palackba gyűjtöttem. Amikor ĂĽres volt a tartály levettem a kĂ©t tartályrögzĂtĹ‘ anyátt,lepattintottam a
bilincseket. A tartályt Ăgy cseppmentesen lehet a motortĂ©rbĹ‘l kivenni.
A tartályra a 2-es kĂ©pen láthatĂł helyen kell egy 10mm-es furatot kĂ©szĂteni. Ezután beszereltem a kapcsolĂłt Ă©s visszahelyeztem a tartályt az autĂłba. 3. kĂ©p
Az úszókapcsoló bekötése az autó elektromos rendszerébe:
A legegyszerűbb megoldás a fĂ©kfolyadĂ©k szintjelzĹ‘kapcsolĂłjára kötni az ĂşszĂłkapcsolĂłt. ĂŤgy nem kell messzire vezetni a csatlakozĂł vezetĂ©keket. A fĂ©kfolyadĂ©k visszajelentĹ‘ vezetĂ©keket a csatlakozĂł burkolata alatt bontottam meg. A vezetĂ©keket összeforrasztottam, zsugorcsĹ‘vel Ă©s bandázsszalaggal szigeteltem, majd egy gĂ©gecsĹ‘be hĂşztam. BeĂ©pĂtettem egy csatlakozĂłt is aminek másik oldalára a hűtĹ‘folyadĂ©k tartályba Ă©pĂtett kapcsolĂłra menĹ‘ vezetĂ©ket forrasztottam rá˝ az elĹ‘bbiekhez hasonlĂłan, Ăgy a hűtĹ‘-folyadĂ©ktartály a csatlakozĂł szĂ©thĂşzása után kĂĽlön is eltávolĂthatĂł. 4. Ă©s 5.kĂ©p
A bekötés után természetesen ki is próbáltam. Tökéletesen működik, a műszerfalon megjelenik a piros felkiáltójel és középen a szöveges üzenet, miszerint a fékfolyadék szintje alacsony.
Akinek esetleg az után Ă©pĂtĂ©shez szĂĽksĂ©ge van segĂtsĂ©gre keressen nyugodtan!





Az autĂłt B&M Nav-os fejegysĂ©ggel vettem, de sajnos valamilyen oknál fogva a szoftver frissĂtĂ©se után már csak B&M-kĂ©nt működött az egysĂ©g. Nagyon nem bánkĂłdtam, mivel igazábĂłl tĂ©rkĂ©pet nem is nagyon találni hozzá, Ăgy fejegysĂ©g csere mellett döntöttem.
SzĂłba jött a tĂpus specifikus kĂnai egysĂ©g is, mivel azt csak be kell tenni a gyári helyĂ©re, KĂĽlön adapter nĂ©lkĂĽl kezelik a kormányon lĂ©vĹ‘ gombok, stb. Mivel kĂĽlföldi fĂłrumokon nem igazán jĂł a vĂ©lemĂ©ny ezen kĂ©szĂĽlĂ©kekrĹ‘l, más irányba kezdtem nĂ©zelĹ‘dni.
Ebay-en sikerült kedvező áron egy Clarion NX501EAV fejegységet beszereznem.
A fejegysĂ©g mellett kellet mĂ©g egy autĂłspecifikus beĂ©pĂtĹ‘keret Ă©s egy CAN-BUS adapter, valamint egy fantomtáp az antennaerĹ‘sĂtĹ‘ tápellátásához.
Beszerelés:
Ă“vatosan ki kell emelni a váltĂłkart körĂĽlvevĹ‘ takarĂłlemezt, kikapcsolni a váltĂłszoknyán találhatĂł patentet, Ăgy a takarĂłlemez eltávolĂthatĂł. A közĂ©pkonzol szellĹ‘zĹ‘inek eltávolĂtásához 2-es hegesztĹ‘pálcábĂłl csináltam cĂ©lszerszámot. A pálcát U alakban, majd a kĂ©t vĂ©gĂ©t 5-5 mm hosszban 95 fokban visszahajtottam.
A "cĂ©lszerszámot" bedugtam a szellĹ‘zĹ‘ rostĂ©lyán keresztĂĽl addig amĂg a kĂ©t vĂ©gĂ©n a kampĂłk be nem akadtak a szellĹ‘zĹ‘ hátsĂł peremĂ©be.(8-10cm kell kb. betolni az eszközt) Ez után könnyedĂ©n kihĂşzhatĂłak a szellĹ‘zĹ‘k.
A gyári rádió kivételéhez a szabványos kiszedőt használtam.
A közĂ©pkonzolt 6 csavar rögzĂti, 2 alul, 2 a rádiĂł befogĂł kereten keresztĂĽl, kettĹ‘ pedig a kĂ©t szĂ©lsĹ‘ lĂ©gbefĂşvĂł nyĂlásában. A csavarok kivĂ©tele után a burkolat könnyen kihĂşzhatĂł. A klĂmavezĂ©rlĹ‘, a gyĂşjtáskulcs Ă©s a startgomb csatlakozĂłit lehĂşzva eltávolĂthatĂł.
A B&M egysĂ©get kikötöttem, csatlakozĂłit elszigeteltem, majd a kábelköteget visszahĂşztam a műszerfal alá. A gyári GPS antennának más csatlakozĂłja van, mint amilyen a Clarion fejegysĂ©ghez szĂĽksĂ©ges Ăgy, mivel a csatlakozĂłt nem akartam levágni a rádiĂłhoz kapott antennát kellett beĂ©pĂtenem. Ennek szerintem legjobb helye a műszerfal tetejĂ©n találhatĂł lĂ©gbefĂşvĂłk között van. (2-5. kĂ©p)
A gyári USB aljzatot szĂ©tszedtem Ă©s egy mezei USB hosszabbĂtĂłt rögzĂtettem bele. (6-7.kĂ©p)
Mivel sajnos a közĂ©pkonzol alu borĂtásán volt nĂ©hány karcolás, ezĂ©rt a annak fĂłliázása is megtörtĂ©nt.
A z összerakás Ă©rtelemszerűen fordĂtott sorrendben törtĂ©nt. A gyári URH antennához szĂĽksĂ©ges egy fantomtáp beĂ©pĂtĂ©se, mivel az antennában találhatĂł erĹ‘sĂtĂł korábban a gyári fejegysĂ©gbĹ‘l kapott tápellátást.
A B&M kiszerelése után a Km számláló villogással jelzi, hogy a nem találja a CAN-BUS rendszer. Ezt FES-MES-en keresztül egy proxi rendezéssel lehet orvosolni.
(köszönet érte droberto-nak)









