Mutasd

>> Szerviz2016-02-12

@173.300km
Már a vásárlás óta érlelődött ez a mértékű karbantartás, végre találkoztam egy olyan szerelővel aki lelkiismeretes és keni vágja a munkáját maximális lelkesedés mellett. Az egész úgy kezdődött, hogy az ex-szerelőm megjegyezte még november végén, hogy szar az aksim, lassan cserélni kellene, mert nehezen indul az autó. Tényleg nehezen indult, főleg rövid távú utak után. Volt egy alkalom, hogy a munkahelyem közelében járt, és megkértem ugorjon már be, hogy mérjünk egy töltőfeszültséget. Gondoltam, hogy nem az aksi a szar, amikor néha pislákolnak az izzóim, mert nem kapnak egyenletes feszültséget. Hát 13,9V volt a töltés... nem fényes.

Az alsó lengőkarok is nyiszogtak annak rendje és mondja szerint, volt szerelőmet idézve "kicsit lógnak a gömbfejek már mindkét oldalon". De csak jobb oldalt nyiszogott. 7000Km-et ment el így az autó minden féle probléma nélkül.

Megegyeztünk, február 2-án adom át a verdát, kb 300e Ft-ot tudok szánni a rendberakásra:
- első alsó lengőkarok
- generátor felújítás
- egr+dpf off
- segédvázkeret rozsdátlanítása
- olajak+szűrők
- 2 tubus Xado a váltóba.

1. nap
Annyit érdemes tudni, hogy imádja amit csinált, már a meló előtt egy héttel mondta, hogy leszedte a motorvezérlő progimat, meg is van írva egy jó kis chip is a motorhoz. Első nap ezzel telt el. Ugye EGR+DPF kiírva, és extrába felmászott a vezérlő progi, mert hát szerinte egy probléma van a kocsimmal: "gyenge mint a harmatos libafos" :D 150LE + 320NM programot írt rá.

2. nap
Második nap jöttek a bonyodalmak. Bontódik le a motortér:
- segédvázkeretet nem elég fényezni, lakatolni kell, több helyen el van repedve. (mostmár tudom mit basztam oda a Békés megyei úton... legalább nem a kartel ment)
- turbómból ömlik az olaj. (na ez rohadtul mellbevágott. Nem számítottam rá, hogy a turbóm hamarabb hal meg mint a kettős tömegű vagy a váltó...)
Sógoromtól sikerült szerezni olasz gyártmányú új turbóközepet, 64.000Ft.


4. nap
Turbó alkatrész megjött, turbó szétszed, kitakarít, geometria kitakarít, turbó összerak, öröm és boldogság. Bár lehet, hogy lesz még gond, nem biztos hogy a digó alkatrész beválik.
A turbó halálát az okozta, hogy a szívócső normál esetben fémöntvénnyel csatlakozik be a turbóba, nálam ez műanyag volt. A 3 tartó csavarból 1 hiányzott, 1 ki volt lazulva, és idegen dolgokat (homok) bírt felszívni a résen keresztül.

5. nap
Közben rozsdátlanítás. A segédvázról a rozsda átterjedt a szervó csövemre és pár karosszéria elemre. Lelkiismeretesen lepucolta, cink spray meg rücsi (nemtudom ez e a hivatalos neve, azt az alvázvédős fekete szurok jellegű cuccot nevezte így) .

Megjegyzés: kell szereznem egy bal első kerékdobot, mert ki van törve nekem egy rész, és ott jut be sok finomság ami elősegítette ezt. Hogy mi történt a kerék dobbal, azt isten se tudja, mert az autó eleje nem volt törve.

6. nap
Mert hát vasárnap se képes leállni.. :) A vadi újnak ható segédkeret visszakerült a kocsi alá, felkerültek az új trw lengőkarok, végre újra a saját lábán tudott állni az autó.

Generátorról még semmi infó.

7.nap
Generátorra várás... Olajak, szűrők cseréje. Selénia 5w40 Diesel a motorba, Tutela GI/R a szervóba, Tutela Car Matryx 2,5L + Xado a váltóba (az elvileg 7000km-t futott Castrol TAF-X Colás üvegbe leengedve kb Coca Colának is hatott, olyan fekete volt)

8. nap
Este.. kész a generátor. Dióda híd, feszültségszabályozó és csapágycsere. Szóval alig volt beteg. /Irónia vége
Generátor felrak, motor beindít. Az jó jel hogy a turbó nem esett szét. Generátor nem tölt semmit... Kurv@anyázás. Úgy adták vissza, hogy nem tesztelték le. Megígérték, hogy másnap ezzel kezdik a Ferwill-nél, csak hát szorított az idő, mert másnap délután már futómű állításra, meg a dpf fizikai kivételére volt hivatalos az olasz kislány.

9. nap
Generátor visszavisz, szar volt a feszültségszabályzó. Meg kiderült, hogy a "jóazmég" kategória generátor szabadonfutó még sem olyan "jóazmég". Na gyors Unixból polcról szereztünk egy Valeo szabadonfutót. Kocsi összerak, töltőfesz 14,3V. Boldogság! Na nyomás van az ismerőshöz, mert így is késés van már.

Futómű beállítva, kocsi fel, kikapja a DPF-et, és ott liheg a kipuffos nyakában, hogy kurv@ szépre a hegesztést ám! 3 óra munka és sok "szarolasz" után bent a 21. századi részecskeszűrő (nyíl egyenes acél cső).

Apróságok vannak már csak hátra, a motor burkolat, hővédő lemezek visszarakása és teszt. Nyugodtan várok otthon. Este 8-kor üzenet, hogy kell-e akkor a kocsim, vagy ott rohadjon el az udvarában, mert hogy kész van. :D Alig vártam másfél hét után, hogy végre vezessek. Na mentünk egy kört a városban, miközben vezetett. Hát, mintha ki lett volna cserélve az autó. Iszonyatosat gyorsul az eddigi állapothoz képest, megszűntek a nyiszogások, a súrlódó rossza hangok, a motorról csak alapjáraton hallani, hogy ez bizony dízel. Nem bírtam levakarni a vigyort a képemről. Mióta megvettem az autót most végre azt érzem, hogy ez egyben van, ahogy lennie kell. Most már csak apróságok vannak hátra.

Amik kiderültek az autóról:
- nem volt törve az eleje, jobb hátul volt csak fényezve három elem, amiről tudtam, mert körbe lett mérve a kocsi vásárláskor.
- az összes tárolót átnézve a kilométeróra 99% hogy valós értéket mutat (wow!)
- az a jelenség, hogy padlógáznál a turbónyomás felszalad, leesik, majd újra felszalad nem EGR hiba volt. Ilyen volt a gyári program.

Költségek:
370e Ft
64e Ft a TurboRail közép.
6e Ft a 2 tubus Xado adalék+posta.
Összesen:
440e Ft

>> Szerviz2015-12-14

Bal első alsó hátsó szilent blokk csere.
Új motorvedo burkolat.
EGR szűkítő 9mm furattal.

>> Egyéb2015-11-05

A beltérben nagyon idegesített, hogy nem volt meg az elektromos tükrök állitására szolgáló kapcsoló "kupakja". Meg kellett vegyek egy komplett kapcsolósort csak a kis darab müanyagért, de az esztétikai javulás megérte úgy érzem. :)

 
>> Tuning és extra2015-11-05

Felkerültek a téli papucsok. Az eredeti 4db felni amivel elhoztam az autót iszonyatosan szét volt padkázva, a fényezö haverom nagyon szép munkát végzett rajta!
- 4db 16" felni javtása és fényezése: 20.000Ft
- 4db Taurus 601 225/55 R16 abroncs: 70.000Ft
- Átszerelés, klíma tisztítás és töltés, rázópados teszt, a nyári gumik tárolása: 30.000

Jöhet a hó...

 
>> Szerviz2015-09-24

@169.000km
Téli idöszak elötti szervízre elvittem a kocsit. A fékek nagyon rossz állpotban voltak, hátul szét is volt rohadva a betét. Kattogó hang meg nyiszogó hang ay elsö futómüböl.

- Zimmermann elsö tárcsák 31.000Ft
- Zimmermann elsö betétek 16.000Ft
- TRW jobb elsö felsö lengökar 29.000Ft
- Zimmerman hátsó betétek 9.000Ft
- Centír 1.000Ft
- Fék folyadék 2.000Ft

Apróságok. összes költségem munkadíjjal: 109.000Ft

 
>> Szerviz2015-08-24

A csúnyán megfestet kormányt sikerült végre egy szép gyári bőrös változatra cserélni. A légzsák modult kiszedni irgalmatlan szopás volt, most jó ideig nem lesz hozzányúlva, mert nem szívesen csinálnánk újra. Ha már ott voltam egy autóvillamosságosnál, rádugtuk gépre a kocsit, és néztünk injektor korrekciókat. Megnyugodtam, nem pisil egyik injektor sem. 1-es és 2-es henger 0 közeli korrekcióval, a 3-as is 1 alattival dolgozott, a 4-es meg mínuszban 1 alatt. 1-2 évig nem kell gondolkoznom injektor felújításban.

Kormány: 15.000Ft
Átszerelés és diagnosztika: 8.000Ft (anyagköltség: egy szétgörbített csavarhúzó :D )

 
>> Tuning és extra2015-06-20

Felkerültek a nyári gumik, és az új felnik. A régi szétpadkázott darabok majd fel lesznek újítva, és a téli garnítura lesz rajtuk.

-4db MOMO M3 215/55R16 72e Ft
-4db gyári felni 75e Ft szállítással.
-Felszerelés 5e Ft

Üröm az örömben: nyiszog a jobb elsö gömbfej. Szerencsére nincs játéka. Jövö héten kap egy zsírozást, ki van száradva a gumi.

>> Szerviz2015-06-15

@166.450km

2015. 06. 03. óta enyém az autó. Nem indult éppen simán a dolog, a kocsit "vadi új EGR szelepet szerelünk bele" felkiálltással vettem át. Igen ám, azt viszont nem említették, hogy elszarták a tartó konzolt, és a szelep nincs lerögítve. Pár száz KM után, de még a betervezett vásáslás elötti szerví elött a himbálózó szelep eltörte a felsö harmonika csövet, és meghajlította az alsót. "Szerencsére" azon a napon, amikor vittem volna amúgyis a szerelömnek rendberakásra.

Vásárlás után a nagyszervíz:
- Gates szíj
- INA feszítök
- lapos szíj és feszítök
- Castrol EDGE ATF 5W30
- UFI üzemanyag szürö, gyári olaj szürö, meg minden más szürö
- Fém lapátú vízpumpa (Hepu)
- EGR szelep, rögzítés és csövek
- nem gyári Xenon kiszedése
- váltóolaj - Castrol TAF-X

Autó komplett átnézése. A szerelö verdiktje: fasza állapotban van. Mostmár... Mert gazdája eddig nem volt. Rögzítetlen EGR, a vezérlésben csak a szíjat cserélte, azt is elrakták... Felújították a futómüvet és nem húzták meg a csavart... Pollen szürö fordítva berakva, a vízpumpából szivárgott már a víz, a lapát már le volt kopva...


Munkadíjjal együtt 145.000Ft.