Tagok >> Verso >> 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet >> Blog
- Típus:156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:Grigio Metallico VR680
Mivel a bal oldali xenonom pár napja felkapcsolást követően villant egyet, majd elaludt és utána többször nem akart felvillanni, így hosszas tanakodás és utánajárás után arra jutottam, hogy lejárt a gyári Philips izzó ideje és megmurdálta magát.
Az izzókat párban cseréljük, így meg is rendeltem az utánpótlást, ami 2 db Osram Cool Blue Intense típusú 5500°K színhőmérsékletű izzó.
Mai napon mentem a szerelőműhelybe, hogy az autót felemelve leszedjük a lökhárítót, majd kivegyük a lámpákat és az izzókat cseréljük.
Szerencsére kis vizsgálódás után rájöttünk, hogy nem kell a lökhárítót levenni az izzócseréhez, jobb oldalról elég kivenni a hűtővíz tartályát és így már hozzá lehet férni a gyári xenonhoz. Bal oldalon a computert burkoló műanyag elem levétele szintén hozzáférhetővé tette a gyári xenonos lámpa hátulját és az izzót ebben a lámpában is cseréltük.
Próba után a jobb oldali bekapcsolt, bal oldali továbbra sem kívánt működni, úgyhogy újra kivesz, majd visszarak, hátha valami nem jól lett összerakva.
Sajnos a hiba nem oldódott meg. Úgyhogy mentem a biztosítéktáblához, amit már átnéztem közvetlenül utána, hogy elszállt a balos xenon.
Biztosítékok pipa, minden rendben.
Telefonos segítséghez folyamodtunk (itt már fogtam a fejem, és nem örömömben).
Mondták, hogy próbáljuk meg a xenon trafóból kimenő kábeldugót megpucolni és kontakt spray-vel befújni, mert előfordul, hogy a felgyülemlő pára miatt eloxidálódik a láb.
Lámpatestből kihúztuk a dugót, befújtuk kontaktsprével, majd a lökhárító bal oldalát levettük és így ki tudtuk venni a lámpatestet. Persze a 2 gyári csavar bennszakadt.
Trafóból kimenő dugót sprayvel befújtuk, majd próba, bízva abban, hogy jó lesz. Hát nem lett.
Idő hiányában már nem volt lehetőség kipróbálni, hogy a jobb oldali trafó a bal oldalra átrakva működik e, úgyhogy ezt legközelebb fogjuk kipróbálni.
A gyári izzóknak viszont lassan lejárt volna az idejük, úgyhogy legalább cserélve lettek.
Az új Osram viszont pirít, iszonyat fénye van. Egy problémám van vele, hogy mivel új, nem valami kék, annak ellenére, hogy 5500°K-s. A régi Philips a jelenlegi Osramhoz képest jóval kékebb volt, ráadásul az eredetileg 4150 °K-s, csak ugye az idő múlásával bekékült.
Úgyhogy az új izzónak majd megjön a színe. Remélhetőleg így lesz ez a bal oldalinál is.
Az izzók ára postával együtt 34.000 forint, a munkadíj 5000 volt.
Szóval...voltunk ma Várpalotán Csörgőéknél. Attila ügyes volt, a szíjfeszítő tengelyből jött a cicergő hang, mivel csont száraz volt a belseje. A réz paszta meg is oldotta a problémát, volt-nincs ciripelő hang;)
A gyári xenon mellé most végre beépítésre került egy 8000 K-s Xenon szett a reflektorba....iszonyatos fénye van ;)
Mivel a xenon szettek sógorom egyik autójából kerültek ki, ami nagy átalakítás alatt áll, így költsége nem volt ;)
Mivel a felmelegedett motorból cicergő hang jött, ami a hosszbordás szíj irányából hallatszott, gondolván, hogy az egyik szíjfeszítő lett csapágyas szerelőhöz mentem. Ott leszedtük a hosszbordás szíjat, ami kicsit kopott volt. A szíjfeszítők a próbakor nem nyikorogtak, nem lötyögtek, azokkal minden rendben volt, viszont a klímakompresszorból csapágya kicsit kopogott.
Gondolván, hogy a szíj miatt van a cicergés, az előre berendelt szíjat felraktuk, ami egy GATES típusú szíj volt.
Az autóval próba útra mentem, sajnos a cicergés ismételten előjött. Mondta a szerelő, hogy a klímakompresszor lesz akkor a nyerő, ahhoz viszont nincs alkatrésze, így a GATES szíj maradt. Bejelentkeztem Várpalotán Csörgőéknél, akik mondták, hogy vigyem az autót nyugodtan, megnézik mi a bibi.
Holnap megyünk, remélhetőleg orvosolva lesz a cicergő hang ;)
Mivel a ködlámpák a vásárláskor már meg voltak repedve és elég vakotás volt, azokat orvosoltam és kapott gyönyörű DEPO márkájú új ködlámpákat...mert megérdemli ;)
A ködlámpákkal együtt felkerültek a téli kerekek is a gyári 16-os felnin.
Mivel itt a rossz idő, úgy döntöttem, hogy a gyönyörű Alfa Romeo feliratos szövet szőnyegeimet nem teszem tönkre a sárral, latyakkal, így vásároltam Alfa Romeo 156 SW-hez való gumi szőnyegeket télre ;)
Mivel engem is utolért az első kilincsek nyomógombjának beragadása, így segítséghez fordultam, itt a fórumon, valamint a facebookos fórumon is.
Több ötlet jött, úgy gondoltam kezdem a legegyszerűbbel, ami lánckenő spray volt. Sajna nem segített. Ekkor jött sógorom, aki mellesleg karosszérialakatos és autófényező és hozta a Würth-ös zárolajzó spray-jét. Jó nagy adag bekerült a nyomógomb köré, a felesleg, ami folyt le, szépen le lett törölve. Egy kis kompresszoros levegő még beljebb mosta a zárolajzó spray-t. A végeredmény: A kilincs nyomógombja tökéletesen működik, mintha új lenne, ráadásul a spray kimossa a benne lévő piszkot is :D
187.400 Km, olaj és szűrök cseréje. Olaj: Selénia WR 5W40, (Levegőszűrő: FIAT gyári, olajszűrő: FIAT gyári, carbon pollenszűrő 2 zónás légkondihoz, gázolajszűrő: FIAT gyári) Váltóolaj: Tutela 75W-85.
Alfacityn végre sikerült találnom olyan rendszámtáblakeretet, ami nem horror árban van és kimondottan jól is néz ki. Úgyhogy az autóra hátulra Alfacity-s rendszámtáblakeret került az undorító német feliratú helyett + még maradt is egy tartalékba.