Tagok >> Verso >> 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet >> Blog
- Típus:156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:Grigio Metallico VR680
Elviselhetetlen volt már, hogy semmiféle CD-t nem játszott le a gyári navis fejegységem. Az egyetlen CD, amit gond nélkül vitt már oda jutott, hogy csak a CD-n lévő 3-as és 4-es számot játszotta le gond nélkül, a többi akadozott.
Sokat rágódtam rajta, hogy veszek Loudlinket, mert az mégis MP3-as és megmarad a multikormányom stbstb vagy kicserélem a gyári navisomat egy ugyanolyan gyári navisra, ami nem pixelhibás. ....mert az enyém az. Nem olvashatatlan a kijelző, de vannak benne csíkok.
Gondoltam, egy próbát megér, hogy szétszedem és kipucolom a CD olvasóját.
Így is történt a mai nap. Kivettem, szétszedtem, jó erős házipáleszba mártott fülpiszkálóval óvatosan megpucoltam az olvasót.
Próba: olvassa a CD-t akadás nélkül. CD csere -> egy olyat, amit korábban nem játszott le. Most viszi, akadás nélkül. Összeraktam a fejegységet, visszapattintottam a helyére és minden happy.
Fejegységet így már nem kell cserélnem, azt a pixel hibát, ami van, azt elviselem és úgy döntöttem, hogy így már a Loudlink is felesleges, hiszen itthon halomra áll az írható CD, elírogatom őket.
Tavaly decemberben már éreztem, hogy valami nem az igazi...cicergő hangot adott a motor, azt hittem, hogy szíjfeszítő csinálja, utólag kiderült, nem az volt. Mivel, furán rázott is az autó (én kettőstömegűre tippeltem volna) elvittem Erdő Attilához, aki rögtön az elején mondta, hogy nem megy az ötödik henger. Elég nehezen észrevehető dolog az 5 hengeresnél, laikusként nekem nem tűnt fel, másra gyanakodtam.
Kiderült: tönkrement az ötödik porlasztó. Szerencsére nem az elektronika, így nem keveredett gázolaj a motorolajba.
Porlasztó csere megtörtént, most minden szuper ;)
A tél elején elérkezett az alvázvédelem ideje. Szerencsére rozsda az alvázon nem volt, egy tenyérnyi foltban volt némi felületi, vékony rozsdaréteg. Többek között ez is kezelésre került.
Illetve felkerültek a téli kerekek is a 16"-os Selespeed felnikre. Hát nem egy 18-as az tuti...már most hiányzik a nyári kerék.
Mivel egy második helyen is szétrepedt a felső turbócsövem, így bekövetkezett annak cseréje. Helyére gyári turbócső került.
Elérkezett a hátsó lengéscsillapítók cseréje is. A rugótányéroknál már kezdtek elrohadni, a teleszkópok sem voltak már az igaziak, úgyhogy a helyükre Bilstein B4 került. Kopottak voltak a hátsó stabilizátor rúd szilentjei is, így egyúttal azok is cserélve lettek.
Balszerencsémre a tegnapi nap reggelére meghalt az akksim, pár alkalommal bikázni kellett, így helyére egy Exice Premium EA770 akkumulátor került, ami 77 Ah-s és 760 A indítóáramú.
202200 Km, elérkezett az újabb olajcsere, ill. szűrők cseréje. Olaj: Selénia WR 5W40, levegőszűrő: Alco, olajszűrő: Alco, pollen szűrő: WIX karbonos pollen szűrő két oldali klímához, gázolajszűrő: gyári Alfa Romeo/Fiat.
Kiiktatásra került az EGR szelep, gyári program letölt -> Manky által írott program vissza.
Kapott még a kicsike egy Bosch hátsó ablaktörlő gumit is.
Mivel lyukas volt a turbo csövem és füstölt mint egy fosvágen, így a turbócsőből a sérült darab kivágásra került, helyére egy saválló cső ment, patika lett ;)
Felkerültek végre a friss festést követően az új kerekek. A felnik 18"-os Toora T670-esek, a színük pedig grafit lett, nagy szemcséjű metál darabokkal. Szerintem elég mutatós ;)
A gumik, csak hogy maradjunk az olaszoknál: 225/40 R18 Pirelli PzeroNero-k.
Mivel a Xenon izzók cseréje után sem világított az egyik lámpám, kizárásos alapon a trafó volt ami tönkre ment, így hát köszönhetően Public Enemy-nek a DT-Xenonon keresztül felújíttattam a hibás xenon trafót.
A DT-Xenonnál mondták, hogy a trafó beázott, ami tipikus hibája ennek a szériának, szerencsére javítható volt, megcsinálták, frankón működik.
Most fél év garancia van rá, remélhetőleg egy darabig nem lesz vele gond ;)