Ma megejtettünk egy futóműbeàllítást,mivel a múltkori gumicsere után,ahogy átnéztem és lepucoltam a nyári gumikat,azt vettem észre,hogy elkezdte elnyaldosni,főleg jobb oldalon a futófelület belső felét az autó. 2024.04.25-én tettem fel őket,tehát majdnem 9000 km alatt következett ez be.A félredugás,akarom mondani félrekopás nagyon kismértékű,de szemmel látható.
Kis megszakítással tehát 3 szezont volt fent folyamatosan a nyàrigumi szett és jó lenne,ha még 2-3 nyarat “kibírnának” a Rainsportok,amik már lassan 7 évesek lesznek,de az “ép” helyeken kiváló a profilmélységük,illetve nagyon szeretem öket.
Helyszín: Budaőrs,Kenyérgyár utca,Oláh Attila műhelye.
Mivel a hideg évszakban szinte elő sem veszem az autót,a száraz hidegben meg az Uniroyal Rainsportok egész jól “ viselkedtek”,igy 2 nyári gumin eltöltött szezon után,erre a télre újra felrakattam a téli szettet.Még márciusban sikerült vennem jó áron (80000 birodalmi forintért),gyári méretű (225/55r17) 2021-es Dot számú,nagyon keveset futott Good Year téligumikat,ezek váltják most a Yokohama Wdrive-okat.
Km.:210364. A Rainsport 5-ök 23575 km-t futottak eddig.
Ui.:nagyon tetszik a 17-es felni is a 159-en.És kicsit agilisebb is az autó a kisebb kerekeken.
Időszerű volt már az olaj és szűrők cseréje.Hívtam is Ferkét (Grósz Ferenc) Tárnokon,hogy mikor vihetném.Szerencsére be tudott elég gyorsan vállalni “minket”.
Közben estembe jutott,hogy vajon a vezérlés cseréje mikor lenne aktuális.Ugyan csak 20000” km volt a vezérlésben,de 2019-ben történt a csere,azt mondta,hogy az időkorlát miatt cseréljük.Mondanám utólag cartársakkal való beszélgetés után,hogy fekesleges volt,de aztán kiderült,hogy mégsem.Ugyanis a motor megbontásánál vette észre,hogy a szívósor,ami sajnos műanyagból van,elrepedt.Ez magyarázta is azt a jelenséget,hogy miért volt időnként hiány a hűtőfolyadék tartályban.Gyors tekefonos egyeztetés,majd alkatrésztendelés után ez is cserélve lett.Az összeg?Az bizony húzós lett,de egyrészt ez van,másrészt tulajdonképpen az első jelentős egyösszegű kiadásom volt a 159-el kapcsolatban.
Lehet,hogy csak a kifizetett költség okozta placebó érzés,de piszok jó lett a gép,elképesztően jól megy,mintha most értek volna benne össze a dolgok.
A tesztkör is meglett ezutàn egy Caorle-i nyaralás alkalmával.
Km.: 208337
Mivel az én 159-em nem Ti felszereltségű,ami egyébknt nagyon tetszik,sőt,kijelenthető,hogy a 159 Ti felszereltséggel a legkívánatosabb,arra gondoltam,hogy ez a gyári “tuning” még igazán belefér és nem tesz bazárivá egy “sima” Distinctive felszereltségűt,egyszer én is felrak(ok)atok egyet az enyémre.
Jó pár év trlt el,mire a vágyból megvalósulás lett.
Nagy segítségemre volt ebben Droberto és Shadin cartárs!Ezúton is köszönom nekik.
Robi garázsában Pakson került sor a műveletre.
A küszöböt bonottan sikefült beszereznem 50000 ft-ért,nevezzük úgy,hogy egy cartárstól.
A fényezése szintén 50000 ft volt,illetve ugyanannyiba kerültek az anyagok,pattentek,stb.,amik felhasználàsra,illetve beépítésre kerültek.
A Ti küszöb szakszerű felhelyezése nem csak felragasztással történik,hanem pattentekkel is,amihez ki kell fúrni a gyári küszöböt sablon alapján,ami Robinak volt,hiszen már csinálta a saját 159-én is.Hogy a rozsdásodás biztosan elkerüljön a furatok helyén,az egyébként már üregvédőzött küszöbök újra ki lettek töltve Mike Sanders üregvédő zsírral.
Nagyon sokat lehet tanulni két profitol,figyelve a folyamatot.Nèha megengedték,hogy egy-két helyen besegítsek.
Több,mint 7 éve van nàlam az autó,nagyon vigyáztam a vilàgos beltérre,de egy kis frissítés ráfért már,főleg a csomagtér igényelte.Illetve a pàr évvel ezelőtti alvázvédelem miatt a tetőablak kivezelő nyílása a dobbetét felőli részen eltömődött és ha a kocsi kint parkol esőben,akkor sajnos az A oszlop tető felőli részen a tetőkárpit beázik ès foltos lesz.
Gyakorlatilag a beltér és csomagtér koszolódásai mindenhol megszüntetésre kerültek.
Auto Néro Autókozmetika,11.ker. Hamzsabégi útnál
Felkerültek a nyári gurulók.A téli Yokohama-kon 1040 km-ert tettünk meg.Nem sok,de mivel 6 évesek és enyhe időben,de nagy esőben egy autópályadrlhajtón kicsit magyobb sebessegnél volt egy megcsúszásom,ezért cserélni kell őket a köv. szezonra.
Így,hogy lassan nyakunkon a tél,sikerült átcserélni a nyárigumikat télire.Végre.Nem kapkodtam el.Gyakorlatilag november óta garázsban állt,ki sem volt hozva.Most megjárattam kicsit,átkozottul jól megy a 2.0!
A nyári Uniroyal-ok 3397 km-et futottak,abszolút jó állapotban raktam le őket tisztán és leápolva.Összesen eddig 14852 km-et tettünk meg velük.
A cserét én végeztem.
3
467