Túl az ezévi nyaraláson.Csodálatosan sikerült és ebben méltó társ volt a 159.
Budapest-Zalaszentlőrinc-Opátia-Zalaszentlőrinc-Budapest útvonalon kb 1200 km-ert tettünk meg.Átfordultunk a 173000-be és mintha egyre jobban működne alattam.Igazi hosszútávfutó.
Három felnőttel,megpakolva,kevés város,kicsit több országút,sok autópálya,sebességhatárokat viszonylag betartva ( kűlföldön még jobban utálom,ha bemérnek).Nem rossz...Jó ez a 2.0.Bár tudom,a szervizeléskor legalább ilyen lelkesnek kell majd lenni,mondjuk egy porlasztó felújításkor vagy kettőstömegű cserénél.
U.i.:a pontosság kedvéért hozzá kell tennem,hogy a tankolásból számolt fogyasztás szerintem 2-3 decivel több.De ennyire azèrt nem követem nyomon...
Az autóm nagyon szép és jó állapotú.Szeretném ezt minnél tovább megőrizni.Úgy gondoltam,hogy kap egy alvázvédelmet is,annak ellenére,hogy nem hallottam volna,hogy a 159 egy rohadós fajta lenne.Az én autóm Németországból származik,úgy tudom,sóznak ott is rendesen.Ennek ellenére az előzetes inspekción semmi korroziót vagy problémát nem találtak,amit rendezni kellett volna a konkrét kezelés előtt.Sőt...a vizsgálatot végző szakember agyon dicsérte az állapotát.Persze,nem ezért mentem oda,de jól esett hallani.
A beavatkozást a Várady és fia Kft. végezte Budapesten,a Mázsa utcában.Kis cég,nagy átfutási idővel dolgoznak,én tavaly novemberben kerestem őket és most júliusra sikerult időpontot kapnom...Most jövő nyárra vesznek fel megrendeléseket.
A teljes folyamat 3 napot vesz igénybe és így zajlik:
http://alvazvedelem.com/index.html
Nekem,mivel a hétvége is benne volt,hiszen pénteken kezdték,5 napra nyúlt.
A lényeg,hogy mostmár alulról is védve vagyunk.
Ilyet is tudunk!Szinte csak autópályán 120-130 km/órával,vajpuha pedálkezeléssel.Csak próba volt,nem életszerű "csak" így közlekedni folyamatosan.Nem rossz ez a 2.0!
A szép àllapotban lévő zongoralakk-fekete fényezès megőrzésére eldöntöttem,hogy èvente 1-2 alkalommal lekenem a karosszériát Autoglym termèkekkel.Tavaly tavasszal Super Reshin Polish-hal és Extra Gloss Protection-nal dolgoztam,most Ultra Deep Shine-val kezeltem át.Nagyon szép lett az eredmény,igazán elmélyíti a fekete fényét.Majd kapott még a tavalyról megmaradt Extra Gloss-sal is,ami jó víz és kosz lepergető tulajdonságokkal rendelkezik.Nagyon jó készítmènyek,a kis karcokat szépen rendbe hozzàk.Sajnos egy-két helyen mélyebb karcok is megjelentek,szerintem valamilyen állattól származhatnak.Ezek is halványodtak,de eltünni nem tüntek el teljesen.A külső gumi és műanyag elemeket a Bumper Care nevű szerrel ápoltam le,de ez talàn kicsit csalodàst okozott,nem érte el a kivánt hatást,a nap àltal már kissé kiszívott fekete gumitömítések "feketesége" nem jött vissza.Talán ràmegyek még egyszer-kétszer!A belteret pedig Prevent műszerfal ápoló kendővel "nyàlaztam" át,nagyon jól sikerült!
Azt kell mondanom,egészen kiváló àllapotban van a vas kívül-belűlés ès müszakilag is.
Sajnos észrevettem,hogy az egyik felni összekarcolódott akármennyire is vigyázok a padkákra,talàn nem is nàlam történt,hanem a szerelőmnèl töltött idő alatt.Így mivel nagyon zavar,előrehozom a javításukat,nem vàrom meg,hogy lekopjanak a gumikabroncsok róluk,az őszi cserénél mennek ahhoz felnifényezőhöz,aki a télieket is olyan szépen rendbe kapta.
Olaj,-olajszűrő,-gázolajszűrő,-levegő és pollenszűrő csere volt,ill. a biztonság kedvéért az Egr hűtő fedèl cseréje is megtörtént,bàr mint kiderült,nem volt mèg elrepedve,de legalább egy,a 2.0-ás motorra jellemző típushiba kiküszöbölve.A kismértékű hűtővíz fogyás sem ennek volt köszönhető,hanem egy vízcsövön lévő lyuk miatt volt,amit a rajta lévő bilincs okozott,ez a probléma orvosolva lett.A motorolaj és nívópálca tömítés cserével egy csapásra megszüntek az indításra jelentkező elégtelen olajnyomásra figyelmeztető hibakódok.Sajnos a futómű felől érkező,néha jelentkező kotyogás (nyekergés?) okát a tüzetes átvizsgálás után sem sikerült a szerelőmnek megtalàlnia,hiába mondtam el neki a fórumon olvasott tippjeimet,nem sikerült megértenie.Vagy nem is akarta,ő a 18-as felnire fogta.Kár volt vele megosztani a tapasztalatomat,miszerint a 16 collos tèli gurulókkal nem produkálta ezeket a hangokat.Mentségére legyen mondva,nem ismeri még a típust és az Alfákat sem,együtt tanuljuk az Alfás okosságokat.Valószíűleg elfelejtette a melegben jelentkező kuplungpedàl nyekergést is javítani,hiába írtam fel a hibalistára.Nem lebecsülve a tudását,most már átérzem,mikor a Cartársak az Alfákat ismerő és szerető szerelőkről írnak.Ezen hibák megszüntetétésere futok majd egy újabb kört,lehet,hogy felkeresem az Alfarium csapatát,ha már amúgy is olyan közel vannak hozzám.
Kiadásaim:
-szervízcsomag az Elaforg-tól 35000 Ft
-Egr hűtőfedél hàzhozszállítattva Erhardtól 16500 Ft
-nívópàlca tömítès Autóház Budaörstől 320 Ft
-munkadíj 35000 Ft
-az érzés,hogy az autóm (szinte) hibátlan -- felbecsülhetetlen!
A fennmaradt hibák javitásán túl,a következő projekt az alvázvédelem lesz,melyre júl. végén kerül sor.A dolog érdekessége,hogy meg tavaly oktober végén kaptam az időpontot most július 25-ére.
Ma elértük a 170000 km-ert.
157000 km-rel hoztam el.Egyre jobban utálom városban kínozni.Szerencsére nem is kell,de kifejezetten nem városi autó màr ezzel a motorral sem.Viszont ahogy kicsit gyérül a forgalom vagy kiszabadul orszagútra,autópályára,szinte rögtön megmutatkozik a tudása:erőlködés nélkül,könnyedén falja a kilométereket,a legnagyobb nyugalomban lehet vele utazni.Imádom!
Máskülönben viszont átjött más érzès is.Nagyon ritkán vadulok vele,részben a technikát kímélendő,màsrészt nem bízom a többi autósban.Illetve a 159 sem az a vadulós fajta,legalábbis azt mondják rá,hogy nem adja át az igazi Alfás feelinget,viszont egy baromi stabil vas.Nos a szervíz előtti alkatrész utáni rohangálásban nagyon megcsúsztam időben,kissé sietősre kellett fognom a tempót.És elkezdtem egy kicsit "rúgni" neki!Kevésbé jó úton,kissé durvàn,kissé forszírozva.Nem volt gumifüstőlés,meg durván lepadlozás,fékcsikorgás,csak bátran elengedtem a gépet.És azt hiszem megéreztem benne az Alfát!Most először ès igazán!Kis időre mintha más autóba ültem volna át.Nem tudom leírni,de mintha megengedte volna,hogy én "vezessem" és nem helyettem csinált meg mindent.Megéreztem benne nem csak a gépet,hanem az autót,a mechanikát,azt ahogy képes "virgonckodni" is.Mint amikor bunyó előtt a hűvös,megfontolt úriember leveszi a sportzakóját,kigombolja és feltűri az ingujját és kissé "lealjasodik".Elegáns autó,de tud vad is lenni.De az igazi sportossághoz keményebben,gyorsabban kell vezetni,akkor megcsillantja azt az Alfás énjét,amit olyan sokan hiányolnak belőle.
Elérkezettnek láttam az időt,hogy átcseréltessem a téli kerekeket a tavaly nyáron vásárolt nyáriakra,természetesen centíroztatva.Örömmel láttam,hogy az ősszel lefényeztetett téli felnik sérülèsmentesen átvészelték a telet.Ilyen futásteljesítmény mellett hamarabb fognak a gumiabroncsok előregedni,mintsem elkopnának (kb.3000 km mentem rajtuk).A téli szett lemosva és legumiápolózva száraz és hüvös helyen várja a következő telet.
Érdekes érezni az első pár méteren különbséget a téli 16 collos és a nyári 18-as gumik között.18-as mérettel igazi tank érzésem van.Kiváncsi vagyok meddig gurul még el a vas ezeken a Conti-kon.És persze nagyon jól áll neki a nagy felni.
Sajnos elmaradtam a blogbejegyzésekkel részben lustaság,részben időhiány miatt.de legfőképpen azért,mert csupa jó dolgok történtek velünk,a jót pedig nagyon könnyű megszokni!
Most kis hiánypótlásként próbálom számba venni a sok történést.
Napra pontosan egy éve hoztam el Yani cartárstól a vasat.Élvezetes volt az azóta megtett minden egyes kilóméter.És ami leglaább ilyen fontos,ritka jó fej emberekkel,Alfásokkal ismerkedhettem meg.Sajnos csak egy Alfa-s talalozóra jotottam/jutottunk el,ezévben változtatok ezen.
Az elmúlt egy év mentes volt a műszaki hibáktól,nagyon szépen teljesített.
Egy-két kis gubanc volt,pl. a bal hátaó lámpabúra párásodott be,ezután nem sokkal a helyzetjelző is kiégett.Néha felvillant a műszerfalon a rendszàmtàbla világítás izzójának hibájára figyelmeztető jelzés,ami az utóbbi pár hónapban aztán ahogy jött,el is tűnt.Ennek lehet az oka az,hogy a rendszámtábla világítása ledesre lett cserélve,aminek az áramfelvétele kisebb,ezt hibának elérzékeli a rendszer.De akkor miért tűnt el időközben?
Ugyanilyen hiba volt a napi első indításnál jelentkező alacsony olajnyomásra figyelmeztető jelzés,amit a cartársak szerint az olajnyomás gomba hibájára vezethető vissza.Többünknek jelentkezett ez a hiba,nekem a hidegebb idő beálltával jelentkezett,de mostmár àllandósult.Viszont aznap tobbször nem jelentkezik màr,csak huzamosabb állàs után.
Kicsi koppanàs is jelentkezik a futómű eleje felől.de csak a 18-as felni használatakor.
Ezen problèmák mind orvosolva lesznek a szervizelès alkalmával!
Ami történt mèg:lecseréltem a felniszetteket is.Nem mintha gondom lett volna az autóval kapott tèli 16 collos ès nyàri 17 collos szettekkel,de a gyári szerelèsű felnik között volt ami jobban tetszett.Mindenképpen Alfa gyári felniket akartam,16-tól 19 collig gyönyörű felniket alkottak az olaszok,amik maximálisan passzolnak a 159-re.Valahogy a tuningfelnik csak rontanak az amúgy nagyon ütős formán.Úgy gondolkodtam,hogy ha el tudom adni őket olyan àron amire túl sokat nem kell ráfizetnem,hogy a kinézett felniket megvegyem,akkor váltok.Szerencsém volt,mindkét szettre jelentkezett vevő ès én is talaltam megfelelő állapotúakat.
A vasat 16 collos téli felnin (1.kép) hoztam el Yani cartarstól,lévén január vége volt.A téli szettnél nem akartam nagyobbra váltani,megfelelőnek találtam a méretet,a rajta lévő Klèber abroncsk is jók voltak Dot szám és profilmélység alapján,elkezdtem még a nyár folyamán télre való felnit keresni,miközben meghírdettem a sajátokat itt az Amoren.Nemsokára találtam is Győrben a Jófogáson keresztül,Svájcból behozott sokküllős 16 collos kerekeket (2.kép),szép állapotban,a négyből csak egyen volt sérülés,a többi hibátlan állagú volt.Kis alkuval elhoztam 65000 Ft-ért,a rajta lévő Bridgeston nyári gumikat pedig elajándékoztam,egyik családtagnak volt szüksége rájuk.
A jó állapotuk ellenére szerettem volna őket rendbe tetetni,antracit színre akartam lefújatni őket.Itt a fórumon,Ákos(dewil) cartárson keresztül sikerült talalnom egy kivàló fényezőt,aki 8000 Ft/db. áron gyönyörűen rendbe tette őket (3.kép).Dömpi cartárs blogjában találtam meg a színkódót,az Alfa Mito QV ötpakós antracit felnijének a színe,elvileg ilyen a 159 Ti felnin színe is.Greentimus cartárs pedig október folyamán vette meg az enyémeket.Ugy gondolom jó csere volt,sokat dobott az összképen a forma és az antracit szín,bár ezek a vékony küllők nem adják ki annyira a szín szépségét.A nyári 17-es duplaküllös kerekeket (4.kép) Atis78 cartárs vette meg,én pedig Tizes cartárson keresztül jutottam hozzá a nagy álmomhoz,a "patkós" felnikhez (5-6.kép),szerencsére nagyon jó,225/45R18-as méretű Continental ContiSport gumikkal.A felnik nem sérülésmentesek,ha ez a gumiszett lekopott,kapnak egy felújítást,de ez még 2 szezon kb.Nem ragaszkodtam volna a méretváltáshoz,de csak 18-as méretben van ez a felni.Azt kell mondjam,hogy talán a 18-as méret illik legjobban a 159 karakteréhez,iszonyat stabil vele az autó!A kinézet pedig nekem nagyon tetszik,talán csak a 18-as turbina vagy 19-es Ti felnivel lenne ütősebb.
Ma sikeres műszaki vizsgát tetűnk,természetesen csont nélkül átment a kicsike.Ezt azért irom igy,mert egy kis félsz mindig van bennem bármelyik autómról van is szó,nehogy épp a vizsgán találjanak valamit.Pedig mind megbizható műszaki állapotban volt/van.
A vizsgáztató megjegyezte:"Ez szinte új autó!"Megmondom őszintén,jól esett!
U.i.: a vizsga előtt a szerelömmel átnézettem,gépre is rakta és mindent rendben talàlt.
Január vègén megyünk az èves szervízre.A szokàsos dolgok cserèjén kívül tervbe van vève az Egr hűtőfedél cserèje (2.0 Jtdm talàn egyetlen hibàja,segítőkèsz cartàrsak szerint 80000 km-enként ajànlott a cserèje,így megelőzhető,hogy a a hűtőfolyadèk lassú eltűnèsével megfőjjön a motor).
Még autókáztunk egy jót a gyönyörű ősz végi időben Budapest-Demjén-Budapest útvonalon a 18-as "patkós" felniken,aztán a közelemben lévő non-stop gumisnál felrakattam a szép,frissen fényezett,télre szánt 16 collos sokküllős gyári Alfa felniket,még Yani cartárstól a vashoz kapott Klèber Krisalp Hp2 téli abroncsokkal.Az igaszság az,hogy meglepően jók ezek a Klèber gumik.Első körben nem ilyen abroncsokat (imádom a dögös oldalfalú gumiabroncsokat és Kléber-nek nem olyan) vettem volna és nagyon durva hóban-jégben nem teszteltem még őket,de szakadó esőben 5-7 fokban autópályán többször bizonyitott.Bátran ajánlanám őket!Nálam kicsit megdőlni látszik az a tény,hogy csak a nagy prémiumgyártók tudnak jó abroncsot csinálni.Sajnos hamarabb fognak elöregedni,mintsem hogy elkopnának,1-2 szezon és lecserélem őket,mivel 2011-es DOT számúak.