Mutasd

>> Szerviz2017-06-12

A vásárláskor Pirelli PZero Rosso 225/40R18 szinte vadi új gumik voltak az autón. Lecserélni nyilván nem akartam mert ez egy kiváló gumi, azonban az én kedvencem a Michelin Pilot Sport. Ilyen gumit használtam eddig a 147 - 156GTA-án , akkor még Pilot Sport 2 illetve Pilot Sport 3 típusok voltak. A 156GTA-án kipróbáltam a Pzero Rosso-t is, így közvetlenül össze tudtam hasonlítani a két gumit, és a következőket tapasztaltam:

Merevség: A PZero keményebb, feszesebb felépítésű gumi, a Pilot Sport rugalmasabb.

Tartósság: PZero bírta tovább a Pilot Sport 2 és 3 típusokkal szemben is. Ez a legújabb Pilot Sport 4-nél már a Michelin és a tesztek szerint is sokkal tartósabb, a kategória társaihoz képest ez a legtartósabb gumi. Ez majd kiderül. Mindenesetre a PZero ~ 50.000km-t bírt.

Tapadás: Itt egyértelmű a Pilot Sport fölénye, mind a 2 és a 3 is jobban tapadt mint a PZero. A Pilot Sport 4 pedig különösen, növelték a tapadó felületet is az új mintával (Formula-E). Csere után azonnal érezhető volt a tapadás, jobban mint amit érezni kellett volna csak attól, hogy a kopott gumi le lett cserélve. A kormány "nehezedett", precízebb lett, tökéletesedett a kormány visszajelzése is, semmi rezgés nem érezhető. A vizes tapadásáról híres volt mindig is a Pilot Sport, hihetetlen önbizalmat tud adni vízen, ezt semmilyen más gumi sem tudja. Nagyon hasonló az érzés a Michelin superbike utcai gumijaihoz.

Komfort: a Pilot Sport rugalmasabb félépítése miatt ez sem kérdés

Gördülési ellenállás: A PZero elég durva ebből a szempontból , még anno mértük.

Zajosság: Sokkal csendesebb az új minta miatt (is) a Pilot Sport, a tesztek is ezt mutatják

Köridő: tesztek szerint a Pilot Sport 4 a leggyorsabb gumi a kategóriájában, és ez szerintem is így van. Egyszer mindenképpen meg fogom nézni, de valószínűleg nem a GT-vel, hanem valami mással :)

 
>> Egyéb2017-06-12

Nem nagyon vezettem blogot erről az autóról, így most összefoglalnám az elmúlt majd hat évet. Nem lesz hosszú:)
Szóval 2011.11.25-én amikor hozzám került az autó, még csak 40.200km-t futott. Jelenleg 85.000km-nél tart.
Meghibásodás: a sebességváltóban kellett egy tűgörgős csapágyat cserélni,a bal ajtó kilincs kis zsanért, valamint a generátor fesszabályzót kellett cseréni. Ezen kívül gyakorlatilag semmi nem volt
Futómű gyári eredeti, olajcsere 10.000km-ként. Castrol 10W-60 Supercar olajat használok.
Extraként bekerültek a fém fékcsövek, karbon fékbetétetek és pár díszítő kiegészitő, pl. a GTA sport pedálok, küszöb borítások, valamint a legjelentősebb Q2 differenciálmű.
Polírozáson még sosem esett át, de jól is tartja magát az autó, kívül belül. Waxot is csak egyszer, pár hete:)