Az autót szövetülésekkel vette Faterom, aztán teljes bőrbelsőt kapott. Azonban a bőrülések nem voltak állítható magasságúak. Nem vagyok egy nagyranőtt ember, viszont (szélességben jelenleg ezzel nem büszkélkedhetek) ha nem húzom el a tetőt sajnos elég zavaró, hogy a fejem súrolja a tető kárpitott. Kiszedtem a bőrüléseket, a háttámlát és az ülőrészt szétcsavaroztam, majd az ülőrészt lefejtettem. Ezt ugyanígy az állítható szövetüléssel is el játszottam. Ezután az állítható ülésvázra ráhúztam a bőrt, és össze csavaroztam a bőrháttámlával. Letekertem padlóig, majd beraktam őket. Nagy változás nem történt, talán 1-2 cm-el lejjebb kerültem. Viszont pont ez az 1-2 cm kellett ahhoz, hogy a nyári kánikullában ne kelljen elhúzni a tetőt és komfortosabban tudjak vezetni( azért az oszlop még mindíg zavaró tényező).
Valamint ma egy autóval bővűlt a géppark, bár megfogadtam hogy elsőkerekes autóm többet nem lesz, de mégis kellet egy kicsi, alacsony fogyasztású szaladgálós autó. Természetesen maradt a jól bevált Olasztechnika. Fiat Panda 1.3 Multijet
Szóval...
A Hengerfej teljesen szétszedve még év elején, szelepek szimeringek, tőcsavarok stb..
Elmosva, zsírtalanítva.
Nagyítóval centiről-centire átnéztük a hf-et de nem találtunk rajta repedést. Ezzel számoltam is, mivel csak akkor folyik át a fagyálló mikor az autót járatom. Azaz csak hő hatására dolgozik át a fagyálló az olajba,és áll a felső holtpontra feltekert dugattyú tetején.
Faterom vissza vitte a Hengerfej cetrumhoz (Tuning Center bt.- Gépműhely) a HF-et (előzőleg is itt síkolták nyomás próbázták) és kért egy ujjabb nyomás próbát. Elmondta hogy 3 éve ők csináták de továbbra is ugynaz a hiba, nem panaszkodni akar hiszen amúgy is már 3 éve volt hogy csinálták, mindössze szeretnénk a végére járni a hibának, szeretnénk megszüntetni, és össze rakni a kocsit.
Készségesen áltak a rendelkezésére, fél órán keresztül kérdezték pontról pontra mi hogyan merre, mekkora a fagyálló veszteség, mennyi km mire össze keveredik a fagyálló és a motorolaj, álló helyzetben kihűlt motorral is egybe folyik-e stb...
Miután mindent megbeszéltek mondták hogy egy ilyen jellegű összefolyásnál már szabad szemmel is egy nagy repedésnek kell látszódnia, nem tartják valószinűnek hogy a hengerfej repedt lenne, de elválalják lenyomás próbázzák, nyagyfigyelmet szentelnek majd neki.
Míg a Hf-et nyomáspróbázták addig én a torok fűtést nyomattam meg, bár tudtam hogy nem lehetséges hogy ott dolgozzon bele hiszen láttam volna az erre utaló jeleket, de itt már biztosra kell menni. Eggyik végét ledugóztam másik végét megküldtem 8 bárral. Beleraktam egy edénybe telivizzel és elkeztem forralni, de sehol sem engedett.
Ugyanezt eljátszottam a turbóval is hiszen az is vízhűtéses, de itt sem volt erre utaló jel hogy repedt lenne.
Párnapra hívott faterom kész a Hf, azt mondták hibátlan... -18000Ft
-A hengerfej levételekor a tömítésen tökéletesen kirajzolódott a víztér, nem volt átfolyás.
-Pillangószelep fűtését én ellenőriztem, nem volt átfolyás
-Turbó szintén ok
Minden ami vízcsővel kapcsolatban áll egr stb. azt átnéztem.
Ezek szerint a blokk lesz mégis megrepedve amit az első perctől kezdve kizártunk, mivel a hármas hengerben lévő dugattyút legfelső holtpontra tekertem és ahogy hűlt vissza a motor úgy kezdett a dugattyú tetején álni a fagyálló.
Szétszedés után ugye szintén megvizsgáltam a henger falát nagyítóval, de itt sem találtam repedésre utaló jelet...
Autodocról rendeltünk egy teljes motor tömités készletett. -54746Ft
10 év racse után megkaptam az első sebességtúllépésért járó büntetésem.
-30000Ft.
elkövetés: 2022.08.25
értesítes: 2022.09.29
Pár éve kölcsön kaptunk egy EREDETI ELM327 interfacet(1 kép)
Tökéletesen kommunikált a Multiecuscan programmal, (olvasta a hibákat, lehetett proxyt rendezni, modulokat aktiválni, kényszer regenerálast végrehajtani, kulcsot tanitani stb...)
Néha olajcsere nullazásra használtuk aztán ment vissza a polcra.
Pár hónapja vissza adtuk, persze hogy másnap kellett volna...
Bár van több programom és interfaceem is (autocom, delphi, wow stb...) a Ducaton csak a Multiecuscanen tudom megnézni a korrekciót
Illetve a 159-en proxyt rendezni.
Korábban már rendeltem a 159 rádiójához egy (kínai) kicsi kék Bluetooth elm327-et, természetesen a legalapabb programokkal sem kommunikált. Aztán rendeltem egy másik szintén kínai kiolvasot ezzel már működött a Torque nevű program ami a rádióra lett telepítve.
De egyiksem működött a Multiecuscanel
Így hát gondoltam hogy nefussak felesleges köröket rendelek egy EREDETI ELM327 interfacet... 1 éve nézegetem az oldalukat de nem lehet rendelni... Most meg már nem is elérhető az oldaluk.
Bár megfogadtam nem rendelek több kínai kiolvasót de azért csak rádumáltam magam egy ujjabra, egy Wi-Fi Elm327re az oldalon csupa jót írnak róla, lehet a NASA is ezt használja. Megrendeltem, megkaptam bedugtam a ducatoba és az összes műszer meghülyült, a mutatók kiakadtak... Nem is próbálkoztam vele tovább.
Egy ismerős ajánlotta a kkl vagcom interfacet, neki szuperül működik de ő csak hibákat olvas vele. Mondom akkor rendelek én is. + piros, sárga, zöld fiat kábeleket. Megkaptam a motor vezérlővel valóban szuperül kommunikál, végre megtudtam nézni mennyit korrigálnak a porlasztók. Mentem hogy a 159en proxytrendezzek de ezzel a kábellel nem lehet...
Össze dugtam a sárga fiat kábellel de csak elm327 vagy odbkey-el engedi. Szuper... Még jó hogy az értékesítő oldalán azt állítják hogy ezzel proxyt is lehet rendezni...
Felmentem a Multiecuscan oldalára ahol részletesen levanírva hogy mivel kommunikál, hát pontazzal nem ami nekem kéne...
Mivel az oldalon van egy leírás hogy módosíthatjuk az ELM327 interfaceeket, gondoltam a fényképek és a leírás alapján én is módosítom. Módosítottam volna... (2kép)
Végül az oldalon található tesztelt interfacet találtam ebayen
Megrendeltem, ma megkaptam. Nem vártam tőle semmit, ugye ez is egy kínai interface... Össze dugtam a laptoppal, nem is kellet telepíteni a drivert rögtön felismerte. Multiecuscan rögtön megtalata, megfelelően működik!
Rá mentem a motorvezérlőre és kapcsolódott hozzá!!!
Nem hittem a szememnek hogy találtam egy olyan eszközt ami eltudja végezni azt, amire tervezték. Rá mentem a proxyrendezésre na itt már fogadtam hogy elfog bukni DE hibátlanul végre hajtotta!!!
Szóval ha más is hasonló cipőben jár:
https://www.ebay.com/itm/284480796631?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=711-127632-2357-0&ssspo=ivig6yjisry&sssrc=2349624&ssuid=gvg-XWLqRqK&var=&widget_ver=artemis&media=FB_MSG
Mainap 17óra 15perc körül haladtunk az M3-as autópályán amikor az M31es felhajtóra soroltam át, a bal első kerekem beugrott egy kátyúra. Félreálltam a leallósávba és megtekintettem vizuálisan az új felnidizánjt. Biztos van olyan akinek tetszene de nekem valahogy nem adja. Miközben enyhe infarktus kerülgetett, párom a rendőrség segítségét kérte. Átraktam a szallagkorláton a gyerekeket kiraktam a háromszöget. CSATT! Egy rendőrautó szintén belehajtott a kátyúba visszatolattak a kátyú mellé majd kb 30perc múlva az egyiköjük oda sétált hozzánk.
Köszöntünk egymásnak és kérdezte hogy mi jelentettük be a kárt?
Igen.
Szép autó!
Köszönöm!
Hát ők is bele hajtottak a kátyúba , hívtak ők is egy helyszínelőt. Mellesleg ezt az utat tegnap csinalták meg... Szerintem lehet, hogy nem lett tartós... Körbefotózta az autót papírokat elkérte majd vissza sétált. Megérkezett a közútkezelő is, még egy rendőrautó és még egy közutas. Az utat elvileg "kijavították" a rendőrök lehelyszinelték egymást. Ezután a papírjaimat visszakaptam, már csak a közútkezelő csinál pár képet és mehetünk .
19:00 közútkezelő szintén körbe fotózta az autót.
Mivel nem sétáltam ki a pályára megnézni a katyút... ezért a közútkezelőt kertük meg hogy mutassa meg a fényképeket, de sajnos "nem találja lehet másik géppel fotózta le" nem azzal ami a nyakába lógott. Megkértük hogy mutassa meg hogy nekünk is meglegyen és hogy letudjuk fotózni. mindjárt csak az a másik közutas autóba van oda szól nekik hogy guruljanak ide "amúgy meg 3cm kis perem kátyúvolt" mondom neki egy 3 cm-es kátyú nem verszét egy ilyen felnit. Ezután amásik közutas kocsi tolatva távozott a leallósávon közlekedve... Kárrendezés miatt kikellett kérnem a rendőrségtől egy baleseti igazolást amiszerint a kátyú :
1.5M széles
1.1M hosszú
6 Cm mély
Ideiglenes megoldásként felkerültek a Ti-felnik, sajnos nagyon bután néz ki vele...
Még jó hogy pont aznap dicsekedtem a futoművel, mennyire stabil de mégsem érezni vele az uthibákat. Mondjuk a rendörauto alatt nem volt sport futomű, nem volt peresgumi, mégis rosszabbúl járt...
Update: 2022.08.09 jelenleg még nem találtam olyan személyt, céget, kutyát, macskát, droidot, bárkit aki kijavitaná a felnim, úgy ahogy szeretném... Nincsenek nagy elvárásaim szerintem... Mindössze csak annyi hogy úgy nézzen ki ahogy a kátyújárat elött.
A felnit üt, görgőzni kell. Ezt idáig mindenki érti, és elválalja.
A felni "króm betétje" deformált, kikell egyengetni. Na itt kezdődnek a bajok...
Elvileg ragasztva van, melegítve eleged a ragasztás,lelehet venni és kilehet egyengetni.
Viszont senki sem akar ezzel foglalkozni. Gyorsan levág, lefeszeget görgőzés és viheted. Nem is lenne ezzel baj ha adnának hozzá egy új perembetétet vagy lehetne rendelni hozzá... De nincs.
És eddig még 1 vagy kettő vagy 4 ugyanilyen felnit sem találtam.
Update: 2022.09.23 Ember nincs a földön aki meg csinálná úgy ahogy szeretném... Csak a duma megy mindenkinek... Egy jó tanács: soha ne vegyél perem betétes felnit, mert ha megsérül, 2022-ben nem tudnak megjavítani egy ilyen sérülést.
Viszont talátam 5x112-es osztókörrel egy ugyanilyen felni szettet!!! Persze nem volt a szettben 1 olyan felni ami legalább enyhén lett volna megrágva...
Nos egy hete hogy nálam van Rozmár. Tettünk vele 1-2 kisebb nagyobb túrát, így most már írok róla pár sort. Mint ahogy már párszor írtam a diesel nem a szívem csücske, próbáltam elfogadni de mindíg inkább a benzin üzem felé húzott a szívem. (azért Rönét is szeretem) Tetszik hogy újra van értelme forgatni a motort, hogy nem fogy el 4000-tol. Tetszik hogy nyugodtan beindíthatom és ki-be pakolhatok anélkül hogy harmadik típusú tüdőrákot kapnék. Teszik hogy nem azt hallom hogy klek klekk kleee. ( Tudom... Tudom... Lenyűgöző 5 henger hang) A fogyasztása igazán kellemes csalódás számomra 50- 90-110 és 130 as temponál mindenhol a megengedett legnagyobb sebességgel közlekedve 11 literes vegyes fogyasztást sikerült elérni, csak pályán sikerült 10L. alá vinni. ( Röné is beveri a 10-11et... Bár őt nem kímélem ennyire) Ami szerintem egy ekkora motortól nagyon szép teljesítmény. Itt megis dölt az egyik állítás hogy ez a motor rengetegett eszik... Tény hogy nem 4 liter... De a fordulatszám nem is 1300 volt... Mint ahogy büszkén felrakta az egyik 59 dezsöke tulaj...
Természetesen ha kergetve van ez a szám gyorsan felszalad. Általában mindíg van 1-2 versenyző így néha nyomni kell egy entert. Aminap pl pont hajtottam fel a pályára( megengedett legnagyobb sebességgel) mikor egy passat elkezdett keringőzni mögöttem, mivel nem szerettem volna hogy miattam elkéssen ezért nyomtam egy entert. Nincs olyan gyorsulás érzet benne hogy a zacskó leszakad de amikor rá néz az ember mennyivel megy rá jön hogy itt már elkell engedni a gázt (és már a passat sem látszódik a tükörben) Hihetetlen de eddig nem volt olyan utam vele, ahol ne kezdtek volna el szándékosan provokálni... Kisebb Civic-ek, E36-ok, Volvo, vw-k, 1-2 Mercedes de még egy Dodge-os is be probálkozott és hát engem sem kell félteni, ha úgy van kedvem... a Dodge-os csúnyán megkúpolt... És igazából a Mercedes-ek is... Valójában esélyem sem volt ellenük, Pedig ez a forma nem ezt sugallja... Azt azért lekell írnom hogy ez sem egy verseny autó se nem sportautó ... De még csak nem is megy úgy mint ahogyan egy ilyen formától elvarná az ember. 200-tól mintha húznák vissza felé. Sajnos ez egy nagyon nehéz autó. És még egy negatívum: vezettem már jobb öszkerékhajtással rendelkező autot is, és ez az 59 re is igaz... Nem tudok úgy be repülni a kanyarokba mint anno a 155 Q4-el...(Amit viszont több embertől is hallottam már : ezt a motort vissza fogták hogy teljesíteni tudja a környezetvédelmi normákat. Egy sima motoroptimalizálással ugye szivó motorról beszélünk!! (chiptuning) 290 lóerőre növelhető... Egy ilyen csatacsipp után fürgébben mászik fel a mutató... YouTube-on is van pár videó ezekről... ) A sárga blistein és a piros einbach nagyon kellemes párost alkot, nem billeg nem libeg és az úthibákon sem veriszét a kasznit. A váltó áttétele is jobb mint a dieselé, (nem visít 40-nél). Bár itt mindenki az elölkaparós 1.75tbi-re esküszik (még az is aki egyiket sem hajtotta) én azt mondom aki ilyen típussal szemezik vágjon bele,aki nem akar annyit rákölteni az cserélje 8ezrenként a '' szar'' Seleniat, viszont aki szeret herdálni az nyugodtan rakja bele a Mannolt,Totalt,Xadot és rá ér 30000km.-ként cserélni, mivel "szerinte ki bírja az olaj"
Igen, az olaj mindíg kibírja. Csak a motor nem...
Palya rekordot nem fog dönteni a Hungaroringen de azért a 2.4 eket, 1.75 Tibiket kerülgetheti...
Megérkeztek az alkatrészek.
Az amúgy is szűkös garázsomban most már megsem tudok mozdulni.
A megmaradt hibák: 1-es ventilátor relé(a relé cserélve) , olaj hőmérő jeladó(ami benne van rossz az érzékelő, a tartaléknak meg a csatlakozója szakadt. Szóval ki kell mérni és a vezetékeket át forrasztani) , klíma O gyűrűk csereerettek , nagyon minimális fagyálló szivárgás a hűtőpereménél, és a difiből szivárog az olaj.
Mióta fateromék elkoltoztek sajnos nem nagyon tudott időt szánni rá, havonta egyszer-kétszer lemosta majd vissza állt vele a kertbe. Ezért úgy döntött nekem adja, így a mainaptól én vigyázok rá és próbálok olyan jó gazdája lenni mint faterom.
Ezzel viszont változik a menetrend, egy el nem kezdett 2350-2500 €-s projektem így belátható időn belül nem valósul meg.
Megérkeztek az Aliexpressről rendelt fekete-króm emblémák