A nem rég vásárolt csomagtér ajtó színe mégsem volt színazonos... A szinkód már le volt szedve, így már csak az autó mellet látszódott az eltérés .
Facebookon talátam egy lökhárítót szinkód stimmelt rögtön írtam is, eladó az ajtó is. Gyorsan el is mentem érte az Érdi bontóba. Karcokat eltüntettem, felraktuk, szép! Újra béke van a galaxisban.
Generátor szíj 2 napig szivatott...
Nagyon könnyű szerelni, ja nem...
Kész lett.
Egy hét Brera után visszaülni nagy csalódás vagy inkább hiány érzet van bennem... Bár sokkal kényelmesebb a 159 számomra, a 2.4 dezsőkében nincs meg az az erő ami a 3.2-ben. A 3.2-vel simán ki tudtam rajtolni a gyorsforgalmi utakra míg a 2.4 erre nem képes a váltó áttétele miatt.1-es(40).
És hát ugye az a mutató is gyorsabban megy fel felé.
Valamint a hang... Bár itt szinte mindenki az 5HENGER 2.4 klek kllleeek kleeee-re gerjed, biztos bennem van a hiba hogy nem tetszik. Ellenben a 3.2 V6 olyan hangszíneken dalol ami megdobogtatja a szívem.
Azt azért leszögezném... a 3.2 is kevés ehez a tömeghez! A súly mindenhol jelenvan. Kigyorsításoknál, fékezésnél és sajnos a kanyarokban is érezhető, mindíg jenlenvan és korlátoz.
Győrőrű autok ezek, a Brera és a 159 óta nem gyártottak még egy olyan típust ami ennyire megfogott volna. Nekem a 159 jobban tetszik, a Brera viszont egy vadállat, egy igazi sportauto látszatát kelti bennem. De amint szabadjára engedném az összes lovat egyben egy hatalmas csalódás is.
Vezettem már erösebb autókat, és gyengébbeket is, gyorsabbat is de lassabbat is, és manőverezhetöbbet is szóval van viszonyítási alapom. Persze van aki más képp látja ezt, nem vagyunk egyformák, nekem ez a véleményem. Ezt csak olyan ember érti akiben szintén dobog a Cuore Sportivo...
Marektól vettem egy színazonos csomagtér ajtót, fer-villtől generátort és a Kauffertől szíjjat.
Generátor kiszerelve.
Tegnap vissza akartuk tolni a garázsba, megindult... Vissza akartam fogni de nem sikerült. Felkenődtem a garázs és a kocsi között . Csomagtér ajtó behorpadt. Amint megláttam sírni tudtam volna...
Így keresek szín azonos csomagtér ajtót.
Nógrádsápról elindulva kivillant az aksi jel, töltés nincs, de haza hozott minket. Holnap mehet a generátor kergetés.
Már a vásárlás után tudtam hogy kelleni fog egy androidos rádió, hiába blue&me meg az usb. Nagyjából egy nagynavis fejegység ára, és ugye a nagynavissal nem vagyok előrébb. Mégis egy gyárihoz hasonló kinézetű és színűt szerettem volna. Alir-ól megrendeltem.
Mivel nem volt se Pótkerék se emelőm csak egy javító készlet ezért vettem egy Pótkerék szettet. Valamint hátul sötétített lámpák voltak. Ezeket ma kicsereltük gyárira.
Kirándulni voltunk a Kékestetőn.
Azt tudtam hogy a 159 nem egy versenyautó, de bevallom kicsit nagyobb teljesítményt vártam. Ha a 155-nek nagyobb tempónál nyomtam egy Entert az azért megindult. Itt viszont semmi... Sokan írták hogy a 159 2.4 az egy igazi élmény autó, nem tudom hogy miután jelentették ki de valamit nagyon benéztek. Nem érzem azt a vad gyorsulást amiről áradoznak. Nem érzem azt hogy vissza váltás nélkül magabiztosan tudnák előzni. Nem érzem azt hogy velem van az Erő!! Audi,BMW alázó ez a kocsi?!?! Miket aláztok? 1.6i, 1.8d?! De abból is a 15 évnél öregebbet... Nem tudok álló helyzetből ki rajtolni, 1=35-40km/h?!?!?! Nem lenne amúgy rossz ha nem lenne ilyen nehéz, és ilyen rövid a valtó...a 155 kevesebb ló de mégis jobban megy mivel könnyebb. Olyat is olvastam hogy a GYÁRI 210 lovas jtd megeszi a GYÁRI 3.2 jts-t. Hát persze... Az álmaikban lehet... Valamint a gyönyörű 5 henger hang ezért van mindenki oda? A 3.2 v6 jtsre megköpködnek?! Itt mindenki hülye? Ezzel nem leszolni akarom ezt a típusú motort mindössze ha más is ilyet szeretne ne legyenek illúziói, nem kell mindenkinek minden hülyeségét elhinni akár a brutális teljesítmény, akár a GYÖNYÖRŰ 5HENGER HANGJA, akár az 5-6 literes fogyasztásról(általában ezek az emberek mennek 80-90-el a kamionok seggébe a pályán, fordulatszám mérő pedig el ne érje az 1500-as fordulatott, mert akkor már sokat eszik ... Ezek a motorok előbb utóbb úgyis meghálálják ezt a kínzást... Akkor meg lehet szar olaszozni. ) vagy épp a 150e km-es futásról legyen szó.
Tükör állító gomb nem volt a helyén, talán egy 147be való volt.
Ma kicsereltük gyárira. 18 as felni szett lemosva.
E36-tól megváltam... Rengeteg időt és pénzt öltem bele : beltér teljes csere: ülések, kárpitok,fabetetek, fa multikormany, fa váltó gomb, szélfogó, E36 feliratos szőnyegek,nagy fekete szőnyeg, Síléc alagútba gyartott mélynyomó (jbl) , gyári hangszórók, keménytetö (újra húzott karpittal) , műszerfal, nagy bord, kábelek,dupla digitklima, belső küszöbök, csomagtér karpitok, Félautomata tető modul, bolhák, ablak rögzítők,gumi szigetelések, ajtó szigetelések, komplett nyitható vaszontető (plexi, külső-belső vászon, tömítések zarszerkezet, váz) és még sok más. Kívül: Japan Racing 9 felni, style5 felni, style 27 felni, új gumik, angel eyes fényszórók, projektoros fényszórók, külső Küszöb, első sárvédő, díszlécek körbe, embléma, irányjelzők, hengerfej, vezerles, tömítések,Bosch gyertyák, Ngk gyertyák, gyertya pipák, gyertya kábelek, gyári trafó, kartergaz szűrő, csavarok, motorter műanyagok, legterelok dobbetétek, fékek,lengőkar, stabpálca, olajak, fekcsovek, fékek felújítása, 3.45 speer difi,nyitott kipufogó rendszer,katalizátor, gyári kipufogó rendszer katalizátorral, gyári rugók, gyári gólyalábak, toronycsapagyak, gewinde, paragi vegdobos rendszer, féltengelyek (ezeket csuszkálgatás közben tördeltem rendesen..) stb. Stb. Stb...
Szóval szinte mindent cseréltem és miért váltam meg tőle? Igazából hirtelen felindulásból beadtam az egyik "bontóba" ... Ki akartam szálni a mókuskerékből. Hátsó lengéscsillapító kiszakadt(persze könnyen orvosolható lett volna) centrálzár off, és az alig egy hete rendberakott tető is megált... Egy igazi drogos hülyegyerekek által leélt példányt fogtam ki. (Valljuk be nem nehéz ilyen E36-ot találni... Sőt a piac 90%-át ezek képzik. Azt hinné az ember hogy 1-2 Millió körül már van választék, persze olyan ami papíron is az ami a motortérbe csattog, és hogy legalább nem rohad... ) Amit részben tudtam is... Hátsó fékcsö elkalapálva, gyorskötözö MINDENHOL kasztni alja rohadt de mégmenthető, a beltér hányadék, kábelek össze vissza szigeteletlenül, fékolaj tartályba ÉTOLAJ!!! De mindíg bíztam abban hogy a végére érek... De nem így történt. Elegem lett a folyamatos átverésekből (postán érkezett bontott alkatrészek 100% selejt, törött stb... Személyes átvételekkor néha a világvégére kellett le utaznom a semmiért! Volt hogy külföldre mentem hibátlan alkatrészekért, persze mikor szereltem be és állítottamVOLNA be akkor jöttem rá hogy hát ez mégsem hibátlan, VISZONT még van hely neki a kukába... Persze tisztelt a kivételnek, mert vannak, gondolom ! ) elegem lett a sok hülye gyerekből akik ebből nem megélni, hanem meggazdagodni akarnak. Nem az volt a legfőbb bajom hogy minden hororr ár, mert megfizettem, hanem az hogy még sz@r is! Kettő első kiült, kiszakadt, szétkopott Vader ülés 500e ft?!?! Egy sárvédő aminek az alja elvan rohadva 30-40e ft?!?! Én hülye meg kidobtam a vasasoknak mert pofátlanságnak érzem ezért még pénzt kérni... Nekem mondjuk nagyon nagy szerencsém volt az üllések terén, sikerült 210eft ért nem szakadt, sima alap, nem elektromos, nem combtámaszos, nem sport, bőr fűthető ülléseket szereznem. (Persze mindenhol vannak ilyenek, Az Alfások közt, minden márkánál, csoportnál, biciklitől a szoba bútorig.)
a vevő kör.......... hát na... Az érzés amikor hirdetsz egy
BMWHEZ KEMÉNYTETŐT és megkerdezik: Diesel vagy Benzin... A tető hirdetés feladás után, perceken belül több mint 30 nagyon izgatott, értelmi fogyatékos rohamozott meg természetesen azonnal alkudni szerettek volna a KOCSI ÁRÁBÓL!! Olvasni nem tudtak, hiába írtam le a fenyképek közé, a hirdetés szövegébe, és a hirdetés leirásába is hogy én csak egy tetőt Hardtoppot árulok.
De hogy pozitívan is nyilatkoztak: egy nagyon megbízható autó. A cabrio érzés, a BMWs érzés, a hátsó kerék hajtás, a keresztbe autózás egy igazi élmény, életérzés, ami azért kárpótolt. És egy elsőkerekes sosem fog ilyen élményt biztosítani... (mindaddíg amíg a zsír "frissen Felújított!!!" speer be nem fosott)
Ha esetleg érdekelne rövid videó : BMW E36 CABRIO. út a bontóba
Mégegy Q4 a nevemen. Ma átírattam a 159-et. És mentem vele egy próba kört.