Mutasd

>> Tuning és extra2015-01-23

Párom meglepett születésnapom alkalmából. Nagyon szépen néznek ki a sapkák, igaz nem látható helyen vannak, de szerinte így teljes a kép. Nem vitatkoztam vele. :)

 
>> Egyéb2014-11-27

Terveim szerint az első havazás előtt szerettem volna lepedőt húzni a QV-re, de nem így alakult. Szeptember közepe óta van nálam az autó, 2500 km-ert mentem vele bő két hónap alatt és az utóbbi két hétben kaptam kétszer motor control system failure hibát. Ha már Csörgő szervizben voltam, akkor ránéztünk komputerrel is, amiből a hibakódot is kiolvastuk, P0621 - generátor vezérlő lámpa. Hiba megoldására felmerülő lehetőség, generátor csere. Így a 18”-os 8c design felni még távolabb került tőlünk, de így legalább most jobban tetszik a QV gyári felni. : ) Hibára vannak találgatásaink, 4 éves a verda, 3 évet állt, esetleg vizet kapott alulról, de utólag már mindegy. Öröm az ürömben, hogy a motornak és az autónak szerencsére nincs semmi baja, iszonyatosan megy és nagyon jó vezetni. Természetesen az autóval gond nélkül lehet közlekedni, mivel a hiba nem állandóan áll fenn, de amíg a generátor nem lesz cserélve így nem akarom használni még hibamentesen sem. Csörivel így is beszéltük meg, tavasszal viszem hozzá a QV-t, generátor cserére és egy komplett alvázmosásra. Minimum három hónap pihi. : ) Gépet csak a por miatt takartam le, nem biztos, hogy úgy, ahogyan a nagykönyvben meg van írva. :)
Viszont két hónap és 2500 km megtétele utáni tapasztalatok:
Lehet 7,6-os átlagfogyasztást produkálni, mikor a hat hónapos kislányommal vagyok, egyébként nem. Ha kihasználom a QV teljesítményét, akkor bizony 10-11 l/100-ra jövök ki. Sebességet nem igazán lehet benne érezni és ez nagyon csalóka. Autópályán nehéz vele nem 180al menni, könnyedén éri el és haladja meg. Kanyarodni nagyon jó vele, négy dugattyús brembo fékek határozottak, az autó nagyon egyben van, ami biztonságos érzetet ad vezetés közben. A vételt nem bántam meg.

Km: 11853

 
>> Egyéb2014-11-27

Vételkor tudtam, hogy lesz egy dolog, amit valószínűleg cserélni fogok a műszerfalon, mivel sajnos sérült volt az alumínium lemez. Érzésem szerint száz emberből maximum öt cserélné le „apró” esztétikai hiba miatt, viszont én sajnos ebbe a kevésbe tartozom bele, mivel tettek is róla, hogy beletartozzak. Jobb első ülés előtt volt egy sérülés az alu lemezben, beszállók többsége próbálta „megtisztítani” a körmével (mivel, szerintük csak egy kosz lehet), ami nálam kivágta a biztosítékot és a csere mellett döntöttem. Csöri ugrott neki a cserének, 15 perc alatt meg is volt. Készült pár kép is.

 
>> Egyéb2014-11-14

Igényléskor legkésőbb három hétre ígérték, hogy elkészül, de valahogy két hónap lett belőle. Ezen nem lepődtem meg. :) Örülök, hogy felkerült. Sajnos már kis matrica nem kapható, így be kellett érni a naggyal, amit elég nehéz tökéletesen feltenni, de próbáltuk kihozni a maximumot. Remélem sikerült. Képek: előtte, utána.

 
>> Esemény2014-09-21

Azt előre sejtettem, hogy potyogni fognak a blogbejegyzések az első napokban. Elértük a tízezredik km-ert. Kevés kellett hozzá az igaz, de jól van így. :) Közben vettem bele csomagtartó tálcát, folyadék kiömlés ellen kifejezetten előnyös. Ha véletlen megtörténik, nem borulok ki. :) Illetve gyári Júlia szőnyeg szettet piros cérnával Rohodi Misiéktől.

 
>> Szerviz2014-09-18

Cserélve lett az olaj, levegő és pollenszűrő. Természetesen gyári került bele a Csörgő autószervizben. Verda születése óta most először esett át olajcserén. Rá is fért. Majdnem 4 évet lehúzott. Csöri állítása szerint nagyon egyben van a verda és iszonyúan megy. Ennek én csak örülök. :) Bekerült az első bejegyzés a szervizfüzetbe. :) Friss olaj, szűrők, kapcsolható a dynamic. Meggyőző. :)

 
>> Esemény2014-09-17

Szavakkal nehéz leírni, mit éreztem mikor átvettem a kulcsokat. Képek magukért beszélnek. Élőben sokkal szebb, mint képeken. Amíg nem láttam én sem hittem el. Piros QV-ba szerettem bele egy jó kis tesztvezetés során, ma pedig ez a szerelem beteljesült. :) Így már három nő van az életemben és mindhármat másképp szeretem. 147-es kulcsait is átadtam a következő tulajdonosának. Lányok örültek neki. :)

 
>> Esemény2014-09-11

Történet úgy indult, hogy sehogy. Nem akartam autót venni. 2014.07.12. kollégám munka után odasomfordált hozzám, hogy lecserélné a 156-os alfáját egy 159 SW 2.4 JTDm-re, és ahol ez a verda áll, ott van egy piros Júlia QV, amire ígéretet kapott, hogy kipróbálhatja a 159 mellett. Mivel én is ismerem a műhelyt és vezetőjét, gondoltam elmegyek én is, hátha vezethetem. Így is történt, miközben nézegettem a QV-t mögöttem állt a műhelyfőnök és nyújtotta a kulcsot, hogy akár mehetnénk vele egy kört. (Hogy az Ő szavaival éljek: „minden igazi alfásnak át kell élnie azt, amit ez az autó nyújtani tud”). Ha Ő mondja és igazi alfásnak tart, miért ne?!. :) Beültem, nagyon nem volt sok idő mindent végignézni, tudtam műszerfalilag mire számíthatok, egyesbe tettem indulás. Élőben szebb a műszerfal, mint képeken. Azt tudni kell, hogy az 1.75 TBi nem morog alapjáraton úgy, mint egy V6. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy nem jó, ellenkezőleg! Alapjáraton csendes, kívülről nem mondod meg, hogy milyen motor van a tető alatt. Nekem ez tetszik! Álló helyzetből való indulásnál igen is meglepetés szerűen hat. Viszont akkor előjön a hangja, gyorsulásról nem is beszélve. 15 perces tesztvezetés végén nagyon határozott véleménnyel szálltam ki a kocsiból…… Kell egy ilyen otthonra! Természetesen nem kevés pénz egy ilyen verda, de abban az állapotban ez valahogy nem foglalkoztatott és valójában nem is mértem fel a dolgokat. Egyből hívtam páromat, hogy eladjuk az Astra H-t és megkapja a 147-esem, mert jelen pillanatban nagyon könnyedén le tudnék mondani róla. Abban a pillanatban nem vett túl komolyan. :) Másnap már folyamatosan nézegettük a külföldi autókereskedő oldalakat, mert M.o.-gon sem a kínálat nem volt kielégítő sem a bizalom. Külföldön nem tudnak mit kezdeni azzal a mondattal, hogy valós a km állás?! Ez magyar betegség. 2010-2011-es évjáratú modellekre álltunk rá, főleg kevés km-rel rendelkezőt, fehér vagy piros kivitelűt kerestünk. Más nem jöhetett volna szóba. Augusztus 20.-ra lett 4 db befutó verda, ami közül lehetett választani. Persze, hogy más-más országban voltak. Mind a négy 30 ezer km alatti volt, főként kiállított autók voltak. Végül a választás egy fehér Giuliettára jutott, órában 9000+ km-rel. Az autó leinformált, valós km-rel, minden papírral rendelkezik, szervizkönyvtől elkezdve számlákig stb. Csupán Varsóba kellett elmenni érte. :) Szalon állapotú, vas nem látott havat. 2014.09.16. az autót átvehetem. Viszont még mielőtt dynamic állásba raknám, szeretnék cserélni olajat és szűrőket. Ki lehet ezt bírni? Muszáj lesz! Ez úton is szeretném megköszönni Nagy Balázsnak a kitartó segítségét, hogy életem első négylevelűjét vezethetem! Számomra ez a verda több, mint aminek látszik. :) Íme pár kép, még tréleren van. :)