Mutasd

>> Esemény2017-10-04

Ahol minden elkezdődött. A Ford Focusom eladása már egy hónapja megtörtént. Személyesen túl sok 156-ost nem néztem meg. Ő volt konkrétan a második. Szerencsére Alfás ismerősöktől sok segítséget kaptam. Az autót az egyik Alfás csoportban hirdette a gazdája, mert akárkinek nem is akarta eladni. Először, mikor megkeresett a gazdája, annyira nem volt szimpi az autó. Én legalább fl. utáni belsőset akartam, tempomattal, esetleg ülésfűtéssel.
Végül több hét vívódás, és eredménytelen keresés után elmentünk az autót megnézni. A külsőre még elsőre nem fogott meg, de műszakilag rendben volt, és miután elvittem egy teszt-körre azonnal beleszerettem. A Momo bőrbelső, és a fakormány egyszerre tükrözi az eleganciát és a sportos megjelenést, ami szintén megfogott. A chipelés sokat dobott az amúgy sem rossz menetdinamikán, a turbó diszkrét fütyülése pedig azonnal felállítja az ember karján a szőrt. :)
Szerencsére a korábbi gazdája egy igazán korrekt, és emberséges partner volt, az autó mellé sok alkatrészt és segítséget kaptam. Innen is látszik, hogy még mindig az Alfás közösség a legösszetartóbb, legmegbízhatóbb... :)

 
>> Autóápolás2017-07-06

Már csak néhány nap volt hátra az AlfaCity-ig. Nagyon izgatottam vártuk a párommal, hiszen még nem jártunk a rendezvényre. Több apróságot is meg kellett még az autón csinálni, hogy nézzen ki valahogy. A korábbi tulajnál teljesen le volt karbonfóliázva az autó, emiatt nem igazán akarta megvenni senki, tehát levették róla. Néhol visszamaradtam a matricák, többek közt a B-oszlopokon, vagy a hűtőmaszk keretén, ezeket elég hosszadalmas volt eltávolítani. Egyedül a csomagtartó tetején hagytam meg, ott teljes is volt, él jól is mutat a spoiler miatt is. Emellett kapott olasz trikolór matricát az első lökhárítóra, illetve egy "Made in Italy" matricát a csomagtartóra, amit GT cartársnak köszönhetek, a "Registered Alfa Driver" matricáról nem is beszélve.
Indulás előtti nap még kapott egy nagy takarítást kívül-belül.

 
>> Szerviz2017-07-06

Sajnos az autót a vásárlás előtt néhány nappal megnyomta egy kevésbé ügyesen tolató Golfos, így a bal hátsó sarkán a lemez behorpadt, a lökhárító pedig elrepedt, eltört. Az előző gazditól kaptam hozzá egy szürke lököst, de nem akartam vesződni a fényezéssel. Szerencsére megkaptam annak a cartársnak az elérhetőségét, akitől ő szerezte be az alkatrészeket. Felhívtam, készségesen segített mindenben, és szerencsére pont egy színazonos 156-ost bontott. Elautóztam hozzá, beszámította a szürke lökhárítót is, és még pár apróságot is hoztam mellé, így megérte a dolog.
Pár hétre rá jött a csere, amihez egy szakavatottabb Alfás haveromat hívtam segítségül, aki a vásárlásnál is ott volt. Vele 2 óra alatt megtörtént a csere, és -ha nem is szeb, mint új korában- de nem kellett a törött lökössel csúfoskodni tovább, és a horpadás is minimalizálva lett. :)

 
>> Szerviz2017-06-29

Az autót eredetileg 15"-os gyári alufelnivel és Sebring téli gumikkal vettem, amik egy fél szezont futottak az előző tulajnál, így égetően szükséges volt egy másik szett nyárra, ha nem akarom elkoptatni a télit feleslegesen. Mivel Eger és környéke nem a kiváló útminőségről híres, így 16"-nál nem mertem nagyobbat választani. Nekem a "tojástartós" minta annyira nem jött be, ezért maradt a "sokágú" a gyáriak közül, amit amúgy kedvelek, mert így még inkább "grand tourismo"-s kinézete van az autónak.
Az Alfás oldalakon ugyan hirdettek párat, de eléggé lestrapáltak voltak, amellé pedig még drágák is. A neten találtam egy kaposújlaki céget, akiknél épp volt egy felújított, szinterezett szett. Telefonon minden kérdésemre készségesen válaszoltak, és mivel gumi is kellett sürgősen, tőlük vettem azokat is. A keretbe most csak használt fért bele, így lett 4 db 2 éves Nexen NBlue HD nyári gumi rá. Nem vagyok a használt abroncsok híve, de mivel bevizsgált és garanciális szettről beszélünk, nem tartottam tőle. 2. napra alatt át is ért Somogyból Hevesbe, úgyhogy aznap délután fel is kerültek az új pacskerok rá. :)

 
>> Tuning és extra2017-06-15

Az előző tulaj már elkezdte a gyári zöld műszerfal-világítást kékre cserélni ledek segítségével. Nekem már csak a km-óra maradt, így vettem bele 3 db kék T5-öst és el is készült a "nagy mű." Zöldfülűségem következtében még az összeszerelés előtt lepróbáltam, így égve is maradt a légszák-ikon a műszerfalon, de később egy hibakód-törléssel ez is megoldódott.

 
>> Tuning és extra2017-06-03

Nyilván az átírás után a kötelező dolgok cseréje következett... volna. De mivel az olaj, a szűrők, sőt a kettőstömegű-lendkerék meg a kuplungszett is cserélve lett még az előző gazdinál, így egy normális fejegység beszerzése következett. Egy CD-s Sony rádió volt benne, de nem működött rendesen, így cserélni kellett. Mindenképp olyat szerettem volna, ami később összeköthető a gyári BOSE mélynyomóval/erősítővel, amit az autóhoz kaptam , így került beszerzésre (nagyon jóárasítva) egy Pioneer MVH-190UI. A két RCA csatival hátul és egy adapterrel elvileg működni is fog majd a történet terveim szerint.