Tagok >> Norbert159 >> Blog
A bal oldali ülés külső kéder része a ki és beszállástól egy kicsit megkopott. Elvittem Takács Gabi gépjármű kárpitos barátomhoz, aki nagy precizitással és elképesztő ügyességgel teljesen újjávarázsolta. Nagyon szépen köszönöm Gabi a profi munkádat! Ha már lúd akkor legyen kövér, a könyöklőt is profihoz méltó módon átbőrözte.
Hűtőfolyadék szintjelzőt készítettem yani kartársunk ötletét alapul véve. Az elektronikát egy kedves barátom Zaja mester készítette.Ezúton köszönöm is neki, egy nagyon ügyes műszerész. A gondolt alapja az volt, hogy én nem szerettem volna direktbe kötni a tápot, csak gyújtás ráadását követően működjön és minnél kisebb legyen (1. kép), részemről nem volt fontos a relé beépítese ezen gondolatok alapján. Készítettem egy pár fotót a beépítés részleteiről. A gyújtásáramot természetesen a biztosíték táblából vettem, a vezetékeket gégecsőben vezettem bandázsolva és rögzítve.
Egy kérdéssel fordulok Alfás kartársaimhoz. 😀
Mit szólnátok egy Klub tagsághoz Gyöngyösi székhelyű alapítással. Első sorban kapcsolat építés, szervízelés természetesen tagoknak munkadíj és anyag kedvezményekkel, műszaki vizsgáztatás, autó kozmetika, karosszéria javítás, fényezés és egyéb szolgáltatás.
Mit szóltok? 😉
Elsősorban a szervíz intervallum beállítása és visszaállítása lett volna a cél, próbáltam egyéb diagnosztikai szoftvert. Volt Bosc Kts, Würth Wow, Delphi. Ezek közül a Delphi volt a legalkalmasabb de ez sem bizonyult az igazinak számomra. Ekkor döntöttem úgy hogy keresek tipusorientált programot.
Ez lett a Multiecuscan 4.4. Letöltöttem májd regisztráció után (50 Euro) már használható is lett teljes verzióban a program.
Először egy itthon vásárolt ELM protokoll képes EOBD (1. kép) csatlakozóval próbáltam mindenféle átalakítóval de sajnos nem sok sikerrel. Ekkor elővettem a jó régi talán még nem annyira rossz kínai klónozott chip-es Vgate Scant (2. kép), nem USB-s. Rögtön sikerült beállítási és telepíteni. Minden egységgel gond nélkül kommonikált. Szervíz visszaállítása ok. Sikerült beállítási hogy az intervallumot is a 35.000 km helyett az én általam használt 10.000 km - re. Hibakód kiolvasás minden egységben, nem találtam hibát. Egy két beállítás kipróbálva. BCM ben is. Proxy beállításokak gond nélkül engedi. A légzsák funkciónál van egy menű rész ami arra hivatott hogy TEST, ezt ne nagyon próbáljuk ki mert nyitja az összes légzsákok erre a regisztrációnál visszaigazoló mérnök is felhívta a figyelmet. Ezen kívül még a Blue&Me is frissítve természetesen az USB - n keresztül mert német volt a kommunikáció. Telefonnal gond nélkül működik, legyen az iPhone vagy Android-os teló, jelenleg Huawi Mate 20 Pro. A 3. Kép az átalakító csatlakozók amik csak egyszerű átkötésteket tartalmaznak az egységek kommunikációnak megfelelően. Jelöltem őket.
2019 július vége felé érkezett hossza keresgélés után Erhard 242 társunktól. Nagyon korrekt mindenkinek ajánlom de szerintem ti már jobban ismeritek.))
Kipróbálás során egy pattanó hang hallatszott bukkanón áthajtás közben, de nem mindig ill. az alsó motorvédő műanyag törött volt és lógott.
Hazahoztam majd miután meglett a hozzá illő rendszám irány egy hosszabb próbaút út a családdal, egy kirándulás. Minden ok.
Hazatérve szabiról bevittem a szervízbe mint gondos gazda és átvizsgálás. Igaz hogy szervízkönyv szerint mindent cserélték de én mindig a biztosra mennék. Motorolaj 0w40 Liqui Moly, váltóolaj gyári Opel, ahogy Erhard is tanácsolta beleerőltetve 3 liter, érezhetően könnyebb váltás az eredmény. Olajszűrő gyár, levegőszűrő Mann filter, pollenszűrő aktívszenes kolbenschmidt. Komplett vezérlés Gates, vízpumpa Meyle. Fagyálló piros Mannoil. Gyári 4db Ngk (szentelt) gyertya, hála istennek a szepfedél tömítésnél olajfolyásnak nem volt nyoma.. Alsó motorvédő gyári Dávid jóvoltából az alfadepóból. Meglett a koppanás bűnöse is a jobb első spirálrugó volt eltörve. Nem sokat gondolkoztán jött az Eibach Pro Kit amit Erhard 242 től vettem meg. Egy kicsit feszesebb lett és stabilabb, a magasság teljesen rendben mint ahogy a fotókon is látszik. Egy jó futómű állítás Szabó Gyula kollégámtól a kért értékei alapján, 0-ás összetartással, igaz egy kicsit jobban kell kapaszkodni a kanyarban de nekem ez nem volt szokatlan. Jobban érezni a kanyarokat nagyobb tempónál😄. Majd első és hátsó embléma csere mert egy kicsit fakók voltak, ill a jobb első ködlámpa keret mert törött volt a füle ezt is az Alfa depótól Dávidtól, Kösz. Mert korrektek az áraik és közel is van. Ami még fontos volt hogy a vezérlés burkolata sajnos a melegtől és időtől el volt repedt és porladva. Szintén csere gyári rá. A levegőszűrő megér egy misét, ennyit a nagy és hosszú 35.000 km és gyári és több éves szűrő csere intervallumokáról. Nálam biztos nem lesz ilyen mert 1 év vagy mint az olaj csere 10.000. Km. Hiába voltak a légszűrőház alsó nyílásai tiszták és a 2db műanyag nyílászáró is mozgott ez az eredmény a hosszú intervallumnak. Az ominózus kiegyenlítő tartály és vízcső a Svájci kollégák által gyárirá cserélve, ill.
a fékek teljesen újak voltak Ferodo Ds Racing betétekkel amik egy kicsit gyorsabban kopnak de brutális a fékhatás, igaz nem az olcsóbb kategória. Majd még egy kis féknyreg festés mert látszik rajta hogy a lakk már egy kicsit mepattogott, ez már csak tavasszal addig még kibírja mert nem olyan vészes. A termosztát nem bántottuk mert ahogy kell mint a szög 90 fokon áll. Röviden ennyi😉