Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2.0 TS PHuBi >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2.0 TS PHuBi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Fekete metál
16 napja áll PHuBi a garázsban.
Ma megjöttek a fékcsövek. Mindkettő problémás volt.
Az elsőből először két különböző jött, amiből csak az egyik volt jó. Tegnap megjött a másik is.
A hátsó fékcső nem egyszerű történet, 4 különböző hosszt dobnak ki a netes alkatrészáruházak. Nem volt más bemásztam alá és megmértem. 30 cm volt csavartól csavarig. Innen már csak a 31-33 centi körüli hossz jöhetett szóba. Persze abból se jó jött elsőre. Kicsit fura volt a vége (1. kép). Ma megjöttek a jók is.
Sikerült összerakni az első futóműveket, már csak a fék hiányzik
Újra beizzítottam a "festőkabin"-t és lefestettem a fékhűtő lemezeket.
Festés közben eszembe jutott, amikor 2012.07.14. este a nagy hágóvadászat előtt okozott ez a lemezke fejtörést. A szállásra felvivő szerpentinen néha nagyon hangos súrlódó hangot halottam az első futóműből. Már mindenre gondolta, aztán csak ezek a lemezek görbültek meg és értek hozzá a tárcsához :-)
A szerelés helyszíne az utolsó képen...
PHuBi szervizelése/extrái eddig: 318.231 Ft
Fényképek a bütykölésekről: 929 db











Maszkolás, drótkefe, drótkorong, festék - a délelőtti program az első fékeknek.
A hidegre való tekintettel összeállítottam egy fűtött fújó - szárító kamrát is.
Amíg száradt összeraktam a bal elejét.
Már csak el kell menni a fékcsövekért és lehet összerakni :-)



2 első féktárcsa (TRW - feketére festett)
2 első kutyacsont
1 liter fékolaj
1 flakon piros féknyeregfesték
Fékcső nem lett, mert 3 féle létezik.
Itthon megmértem, 300 mm + a csavaros vég. Kb 320 mm-es lesz, ami kell.
u.i.
Hogy rúgja meg a paci, a több ezer Pók-szereléses kép között egy sincs a hátsó fékcsőről. Cseréltem, a zacskójának képe segített volna.







Eldőlt.
Fekete lesz...
...lett :-)
Holnap meglesznek az alkatrészek, a hétvégén akár talpra is állhat PHuBi.
Bár még utána kellene járni az olajfolyásoknak is.




Kiszedtem a gólyalábakat és az első lengőkarokat.
Nagyon jó állapotban vannak.
Holnap letisztítom őket a kerékagyakkal együtt és jöhet a festés.
Kutyacsontokból viszont új kell.
Az ezüst Hammerite kiesett, mert 09.07.07 dátum van rajta.Akárhogy is olvasom, már régen lejárt a szavatossága.
Még nem döntöttem el, hogy milyen színt vegyek.





Lekaptam a fékeket. Jobb a helyzet, mint gondoltam.
Betétek gyakorlatilag újak.A tárcsákat lehetne még szabályozni (20,9 mm vastagok), de a rozsdára való tekintettel lesznek újak, ahogy a fékcsövek is újak lesznek. A féknyergek szinte újnak tűnnek, nem lesz velük gond. Két kutyacsont kell még, mert azok oda vannak. A kerékcsapágyak és a teleszkópok is rendben vannak.
Amúgy csak tisztogatás és festés.
Egyszer már bevált a Póknál, itt is Hammerite lesz. Találtam itthon ezüst színűt.
Elgondolkodtam, érdekes lenne ezüst futóművel...












Durva visszanézni a két Spider közti különbséget.
Az első képen lévő - itt még eredeti állapotú - fémcsavar, a Pókban már meg sem volt.
PHuBi 4 évvel idősebb, mint anno volt a Pók. Ja, meg 80e km-el kevesebb is van benne.
Ennyit jelent a nyári használat...








A motor alja kicsit olajos, több gond is lesz. Folyik a váltó felől és a vezérlés oldal felől is. Tuti szimering csere lesz belőle.
A féktárcsa 20,9 mm, még jó lenne, de nem tetszik a belsejében a rozsda. Ha jól mérem 280 mm az átmérője. Bosch fékek vannak rajta Textar betétekkel.
Úgyhogy tárcsacsere és kellenek még hozzá friss fékcsövek.
A többi már csak szépészet lesz.








Felbakoltam az elejét, kerék le.
Semmi különös. A legtöbb dolog remek állapotban.
A kutyacsont lesz cserés, mert a gumija deformált.
Valamikor valaki szépészeti céllal egy vékony fekete réteget fújt az egész futóműre. Alatta persze nem lett letisztítva, így pereg a festék. Mondjuk ezt észrevettem amikor a kereskedőnél alánéztem.








