Mutasd

>> Egyéb2024-07-04

Tegnap kivettem, ma megfőztem egy bontott társával bográcsban.
Alapvető különbséget látok a benne lévő Behr és a másik bontott közt.
A netes képeken általában egy olyan betétet látni mint a második képen. Van egy keret ami összefogja az egészet.
Nos a bontott öntvényében egy ugyan ilyen van (4-5. kép). A Behr-ben nincs keret. Alul egy öntvénydarabra van rátekerve a lemez (6 kép), a felső vége - a "dugattyú" - a csőcsatlakozó oldalából kiálló darabra támaszkodik fel (7.kép).

Mindkettőt beletettem a bográcsba és feltettem melegedni.
A bontott a forró vízben működik ahogy kell. Felül kijön az a pecek és a rugó ellenében hátratolja az egységet, nyit a perem.

A Behr ugyan ezt tenné, csak mégse. A pecek ugyan kijön, megtámaszkodik a műanyagon, de az egység ferdén megy hátra és a teljes körnek csak harmada-fele nyílik ki. Jól látni hogy az egész betét ferdén van a házban. A műanyag pöcök a csőben nincs egy vonalban a hátsó tartó aluval. Csoda hogy eddig működött...
Az utolsó képen a táguló betét van a záró peremmel. (A kiszedése nem volt egyszerű, a perem lehet hogy aközben lett ferde.) Érdemes összehasonlítani a második képpel.

Innen üdvözölném azt aki ezt a műanyag sz@rt kitalálta.
Meg az anyukáját is...

 
>> Egyéb2024-07-04

A teszt után nekiálltam kiszerelni a gyanúsítottakat.
1. kiszedtem a gyertyákat. Egyformák és mind jó égésre utal. Ezzel is kizárhatjuk a hengerfej problémát.
2. Leeresztem a hűtővizet, de nem a hűtő alján, hanem a termosztátból alul kifövő csövön.
3. Amíg a víz folyt, leszedtem a hosszbordás szíjat hogy majd hozzáférjek a vízpumpához. Holnap majd folytatom.
4. Kiszedtem a termosztátot. A rajta maradt csövön jött le a víz. A termosztát helyén nagyon tiszta piros hűtővíz maradt. Ha hengerfejes lenne és beledolgozna a vízkörbe koszosnak kellene lennie.

 
>> Egyéb2024-07-03

City-ről hazafelé elkezdett PHuBi melegedni.

Hogy merre is induljunk a javítással ma tettem egy kb. 100 km-es próbakört.

Itthon lelazítottam a kiegyenlítő tartály kupakját hogy ne legyen nyomás rendszerben.
Mentünk kb. 25 km-t országúton, minden normálisan működött azzal a különbséggel hogy kicsit magasabb üzemi hőfok állt be és a terhelés váltásokat szinte azonnal lereagálta a hőmérő. Gyorsítás 50-90 és már 90 fok felett állt a mutató, a 90-et tartva vissza 90 alá.
Megálltam hogy megnézzem a vizet.
Induláskor max szint alatt volt, most felette. Máskor is így szokott lenni. Buborékok nincsenek.
Meghúztam a sapkát hogy ne szeleljen. Most a víz hőtágulása miatti nyomás növekedést kizártam. Ha most felkeményedik a cső akkor beledolgozik valamelyik a henger a víztérbe. De kb. 40 km autópálya után se keményedett fel - Nem hengerfejes!
A csövet fogva érezni a víz áramlását de elég lagymatagnak tűnt.
A terhelésváltásokat most is elég intenzíven követi a mutató.

A ventilátor mindkét fokozatban működik. Ellenben ha meleg motorral és járó ventilátorral megállok alapjáraton nem nagyon akar visszahűlni, mintha csak a blokkra csapó levegő hűtené.
A hűtő meleg, de nem mondanám hogy nagyon.

Számomra egyértelművé vált hogy nincs elég keringés.
Azt hogy nincs légtelenítve a rendszer kizárnám. A hűtőnél víz folyik a többit meg elvileg kidolgozza magából. Meg mitől levegősödött volna le AlfaCity-ben?

Marad a két fő gyanúsított:
- termosztát
- vízpumpa

Este ki is bontottam a termosztátot és elkezdtem bontani a vezérlést is, remélem holnap megérkeznek.

 
>> Egyéb2024-07-02

Melegedés ügyben elkezdtem felkészülni a legrosszabbra.
A tartalék motorról levettem a hengerfejet és átvizsgáltam.
Minden rendben lévőnek tűnik, de a szelepszár szimeringeket elkezdtem lecserélni. Hármat sikerült is. A többit majd később.

update 2024.07.04.
Mivel lekerült a hengerfej a gyanúsítottak listájáról abbahagytam a szimeringek cseréjét.
A hengerfejet elcsomagoltam és beraktam a tartalék alkatrészek közé.

 
>> Szerviz2024-07-01

Már jó pár éve így most is a Nagy Túra előtt feltöltöttük a klímát.
Kellett is mert 440gr ment bele.

 
>> Esemény2024-06-29

AlfaCity-ről hazafelé a négy sávoson érdekes dologra figyeltem fel.
Minél gyorsabban megyek annál melegebb a víz, pedig ott nagyobb a menetszél is aminek jobb hűtést kellene adnia. Olyan mintha a hűtő felé nem menne át elég víz pedig a hűtő új.
90-nél ahogy kell 88 fokon áll a mutató, 110-nál egyre feljebb ment. Veszprémbe érve már 93-nál volt. Visszalassítva 90-re megint 90 alatt, felgyorsítva 93...
Odafelé 88-on állt stabilan.

Veszprémben a kúton megálltam és körülnéztem a motorházban. A ventilátor megy, a hűtő felső része meleg, tehát nem levegős a rendszer. A hűtővízszint maxon.

A klíma nem számít. Ha kikapcsolom a hűtő direktbe kapja a menetszelet nem lesz hidegebb a víz mintha bekapcsolom és a klímahűtő által előmelegített kapja.
A hegyi szerpentineknél a klíma kikapcsolása látványosan szokta javítani a motorhűtést...

Ha rányomom a fűtést (ami a termosztát elé van bekötve) minden visszaáll.

Mondjuk fincsi volt tegnap délután felcsukott tetővel full fűtéssel menni mégha az ablak le is volt húzva :-))

Jó lenne az idei Nagy Túra 2024 előtt rájönni hogy mi a baja mert akkor kénytelenek leszünk a Veloce-vel menni :-(

update 2024.07.01
Reggel klímatöltésre menet és jövet minden a megszokottak szerint működött.
A víz felment 88-ig, nyitott a termosztát és ahogy kell vissza is hűlt 83 körülre. Aztán beállt 88-ra. Hazafelé szintén.
A kiegyenlítő tartályban nem látok buborékokat.
A hűtővíz piros, nem úszik semmi a tetején.
Mindent megrendeltem a hengerfej tömítés cseréhez. A termosztát viszont csak holnapután várható. Lehet hogy holnap beleteszem egy tesztre ami a bontott motorból van.

 
>> Esemény2024-06-28

Mióta megvan PHuBi küzdök a műszerfal alatti biztosíték tábla fedelével.
Eredetileg két gyári rögzítő volt benne megy egy sima csavar.
Mivel nem túl egyszerű rátenni az anyát a sima csavart szerettem volna pótolni ezzel-azzal.
Volt már műanyag patent is, de nem működött.
Próbálkoztam 3D nyomtatott "foglalattal (1.kép) de nem volt elég rugalmas a beszereléshez és elpattant.

Ma reggel világosság gyúlt. Lemezanya kell!
Sikerült is találni pár 6-os csavarhoz valót. (A gyári pöcök is 6-os)
A helye elég nagy de 90 fokkal elfordítva beleszorul. Kicsit még lehet nyitni a rugózó részén és tadááám!
Mozog annyit hogy a csavar beletalál, meghúzható és tart.

3-as kép az eredeti rögzítés, az 5-ös a csavaros. Már csak sima hornyos fekete csavart kell keresni és egyforma...

 
>> Egyéb2024-06-27

2019-óta óta nem érint meg, most a GTV/Spider 30. évfordulója miatt újra megpróbálom.
Ma megvettem a jegyet...

"Továbbra is keresem ami elveszett..."

 
>> Szerviz2024-06-24

A fékfolyadék cseréjekor kiderült hogy a két hátsó gumi már nem tud velünk jönni az idei 2.400 km-es hegyi túrára.
Ma megrendeltem hátra kettő Conti gumit - hétfőre itt lesz.

2024.06.24.
Megjöttek, felkerültek PHuBi-ra.