Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2.0 TS PHuBi >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2.0 TS PHuBi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Fekete metál
2019-óta óta nem érint meg, most a GTV/Spider 30. évfordulója miatt újra megpróbálom.
Ma megvettem a jegyet...
"Továbbra is keresem ami elveszett..."
A fékfolyadék cseréjekor kiderült hogy a két hátsó gumi már nem tud velünk jönni az idei 2.400 km-es hegyi túrára.
Ma megrendeltem hátra kettő Conti gumit - hétfőre itt lesz.
2024.06.24.
Megjöttek, felkerültek PHuBi-ra.
Bepattantunk a Dobloba és elgurultunk a bontóba ahol egy GTV várt a végső csatára.
Ami hasznos lehet kiszedtük és elhoztuk, ha kell legyen...
Leltár a hétvégén.
Még azt kell kitalálnom hogy hogyan veszem ki egyedül a motort a csomagtartóból.
Nemrégen téma volt a topikban a persely. Többen is fekve maradtak miatta, mert ha szétmegy nem lehet sebességet kapcsolni. Volt itthon, mert pár éve véletlenül rendeltem. Ha már kint a bal féltengely akkor kicserélem.
Tényleg nem férni hozzá, nem irigylem azt aki ki tudja cserélni ha bent a féltengely. Nem véletlenül szenvedtek vele annyit.
A lepattintás könnyen ment, egy kis pajszerral aláfeszítve lejött. A rúdról leszedni már komolyabb kihívás volt, kis csípőfogóval darabokban kijött. Az anyaga puhább és kicsit "foszlósabb" volt az újnál.
Mivel volt hely a többiek által említett pajszeros feszegetés helyett valami benyomó szerszámban gondolkodtam.
Először egy pillanatszorítót alakítottam át hogy beférjen, de mission impossible...
Másodszorra valami csavaros megoldáson törtem a fejemet és két Aldi-s sarokpántból és két csavarból egy szorítót állítottam össze, amivel a perselyt be tudtam préselni a kar végébe. Már csak a gömbfejre kellene rányomni.
A gömbfej alsó részén egy ellensúly szerű valami van (8.kép), amit a sasszeg kiszedése után a csavart kitekerve le lehet szedni. Csak a csavar marad utána (9.kép)
A szorító alsó részére fúrtam még egy lyukat ennek a csavarnak, így már az szinte a helyén is tartja az egész izét (6.kép).
Most már lehet bátran tekerni a csavarokat. A felső anya felütközött a szár peremére, így a végén még egy lemezt tettem oda hogy már csak a gumit nyomja (10.kép).
Így már a helyére is ment.
Nem mondom hogy egyszerű és gyors meló volt, de meglett. A váltó működik :-)
Eredetileg váltóolajat akartam cserélni mert utoljára 2018-ban cserélte Csöri.
Az olajat leengedtem.
Már alul is látszottak olajfolyás nyomok, de a kereket levéve egyértelmű lett a bűnös.
Az 5. fokozat fedele alól jön az olaj.
A fedelet levéve egyértelmű lett hogy ideje volt az olajcserének. Ami lejött elég sötét színű volt. Elég sok lerakódást lehetett látni a fedélen és alatta. Mondjuk könnyen le lehetett törölni, talán az új olaj lemossa. (Lehet hogy télen jó lenne még egyszer lecserélni hogy a sok kosz kifolyjon.
A fedelet és szerkezetet amennyire tudtam lepucoltam.
A tömítő felületeket letisztítottam (zöld paszta nyomait találtam) és finoman újra lepasztáztam.
Ment vissza a fedél a helyére.
Már csak fel kellett tölteni a friss olajat.
A Kereket levéve érdekes látvány fogadott.
A belső csukló körül minden vastagon zsíros. Mintha szétment volna a belső harang és kiszórta volna a zsírt. (1.kép)
A féltengelyt kivéve érdekes látvány fogadott. Jól jött a tengelyanya letekeréséhez a nemrégen vett 1.350Nm-es ütvecsavarozó. Úgy tekerte le a csavart mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne. Máskor méteres hosszabbítókat tettem a hajtószárra és nagy birkózás volt. Szóval a zsír úgy jött ki a csuklóból hogy a gumi ép volt. (2.kép)
Még a bilincs se volt laza. Két lehetőség van:
- eredetileg a gyár ide lítiumos zsírt ajánl a hőterhelés miatt. A grafitos egyszerűen túl folyós lett a hő miatt és mint a víz kifolyt.
- a haranghoz adott zsír egy kicsit sok volt és utat keresett magának.
Mivel csak grafitos volt itthon az került bele. Télre rendelek gyárit és kicserélem.
Anno körbejártam a dolgot, a múltkor mindez nem jutott eszembe...
2013.01.27. Zsír a féltengely csuklóba (a netezés előnyeiről - Part I.)
2013.01.28. Zsír a féltengely csuklóba (a netezés előnyeiről - Part II.)
Ha már fel volt emelve a hátulja alánéztem hogy milyen állapotban van a kipufogó.
A középső dobon nem látni semmit.
A hátsó párosból az első már nem az igazi.
3 "majdnem" lyuk van rajta és megkopogtatva furcsa hangot ad. Nem olyat mint amilyet egy fém ad, inkább olyat mintha kartont kopogtatna az ember.
Szerintem cserés lesz ez is.
Holnap megnézem az elejét és indulhat a keresés.
Nekiálltam a fékfolyadék cseréjének.
Először MES-sel megmozgattam az ABS blokkot, hibakód nem volt.
A hátsó kerekekkel kezdtem. Kocsit hátul felbakol, kereket leszed,
Fecskendővel a légtelenítő csavaron keresztül kiszívtam a folyadékot. A régi sárgás színű az új inkább színtelen.
Ha már itt voltam kipucoltam a fékeket. A betétek és a tárcsa még bőven jó lesz.
A gumikkal kapcsolatban ellenben nem vagyok nyugodt.
Középen még látszik az 5 mm-es jel, de a belső oldal bordái 2-2,5 mm-esek. 11-12e km-t mentek. Tavaly tettem hátra őket a futómű állítás előtt, mert elöl látványosan koptak. Akkor 4 mm volt a belső oldal. Az idei szezont már nem fogják kibírni.
Az anno előre rakott kerekek jobban bírják, ott még mindenhol megvan az 5 mm.
Csak két új gumit kell venni.