Mutasd

>> Esemény2025-03-09

Szóval elindultunk.
Badacsonynál értük el a partot. A 71-esen gurultunk békésen, aztán egy idő után vége szakadt a békének. Találkoztunk a Balaton maratonnal. Tengernyi dugó, araszolás, anyázás, rendőr, össze-vissza parkoló autó, stb. Mögöttünk volt egy karambol is, mert a bömbis nagyon sietett és nem zavarta hogy előtte újra megáll a sor. Jó nagy csattanás volt pedig nem sokat mentünk előre, azt is lassan.
Aztán Giuseppe jött szembe motorral, de a dugó miatt nem tudtunk beszélni.
Így esett hogy megkajáltunk Füreden a Halászkertben és haza indultunk.

A tegnapi ébresztés óta 300 km-t mentünk :-)

 
>> Szerviz2025-03-09

A próbakört azzal hagytam abba hogy a jobb ablak nem megy fel...
Itthon ajtó szét, ablakemelő ki. A motor nem megy, megakad. Párat fordul aztán beáll mint a szög. Erőszakkal tovább tekerhető, de újra elakad. Mindkét irányba.
Nem egyszerű szétszedni, forrasztani is kell, de engedett.
Forgórész, szénkefe, kollektor rendben. Semmit se látok ami megakadna.
Aztán az állórészbe belenézve egyértelmű lesz a helyzet.
A két mágnest két U alakúra hajtott acéldrót tartja a helyén (1.kép).
Az egyik a hajtásnál elrozsdásodott és eltörött, abba akad a forgórész. A mágnes a drótot a helyén tartja, de a forgórész forgó tere kiemeli és beakad. (2-3kép)
Furcsa mert az a vége zsírban van. Megette a zsír??? A ház is csupa rozsda belül..
A balos ajtó motorja a polcon, azt beraktam. Működik.

Aztán több órányi ablakbeállítás jött. Egy ízben sikerült a végállás mikrokapcsolóját is elgörbíteni. Nem volt egyszerű de visszahajtogattam. Újat természetesen nem lehet kapni...

11 óra körül már nagyjából jó lett így összeraktam.
Ha lesz időm még finomítom, szélzaj most tuti lesz.
A lényeg hogy jó az idő, indulhatunk.

 
>> Egyéb2025-03-07

Ma 8-ra a futóműveshez volt időpontunk.
Tegnap a kerekeket visszaeresztettem 2,7-2,5-re, folyadékokat ellenőriztem. Tesztindítás, ahogy szokott pöcc-röf.
Ma reggel szintén.
A kormányon állítani kellett, a többi tűrésen belül.
Durva volt a változás:
- egyenesfutás - mint volt - remek,
- egyenesből nem kell erő a kitéréshez,
- fékezéskor, gyorsításkor nem rángatja a kormányt.
Hazaérve a szokásos cserék:
- olaj,
- olajszűrő,
- légszűrő.
km óra: 111.245 km
Gyors tesztkör, nyitott tetővel.
A tető olyan természetességgel nyílik mintha tegnap csuktam volna be.
Aztán a jobbos ablak nem megy fel :-(
Mi van?

Holnapig meg kellene oldani mert évadnyitó túra van betervezve!

 
>> Egyéb2025-03-02

2021. záró állás 90.586 km
2022. induló állás: 90.584 km
eltűnt 2 km!

2022 záró állás: 97.426 km
2023 nyitó állás: 97.424 km
eltűnt 2 km!

2023. záró állás: 103.866km
2024. nyitó állás: 103.864 km
Eltűnt 2 km!

2024. záró állás: 111.223 km
2025. induló állás: 111.220 km
Eltűnt 3 km!

 
>> Tuning és extra2025-03-02

PHuBi hamar megkapta anno a távirányítót.
Központi zár-2018.02.20. Megint hozott valamit a postás
Központi zár-2018.04.14. Távirányító
Központi zár-2018.04.30. Távirányító II.
Központi zár-2018.05.01. Távirányító III.
Központi zár-2018.05.23. Távirányító - 2. kör

Kb két éve tűnt fel hogy egyre közelebbről működik csak. Gondoltam elemcsere, de nem. Mintha a vevő érzékenysége ment volna el, a végén már kb. 25 centiről ment. Ha nem tudom hogy hol az egység esélyem se lett volna.
A netet turkálva szembe jött velem egy távvezérlő, megrendeltem.
Délelőtt nekiálltam tesztelni. Majdnem jó.
A csomagtartó nyitásra +12V-ot ad ki, a Spider testeli a nyitógombbal a vezérlést. A régi modulból átszereltem a relét ami ott is a csomitartót vezérelte. Ha meghúz az alaplapon, az 12V-ot ad a plusz relére, az meg testre teszi a vezérlőt. Ha nagyon akarom meg lehetett volna oldani az eredeti relével is hogy ne +-ot hanem testet kapcsoljon, de ahhoz fóliát kellett volna vagdosni. Azt meg nem szeretek.
Bekötöttem a régi helyére.
Akkut visszakötve minden funkció működik :-)

A gyújtást ráadva 111.220 km-t mutat az óra.
A téli álmot 111.223-al kezdtük.
Most 3 km-t tolatott álmában. Eddig csak 2-t szokott.

 
>> Egyéb2025-02-10

Lassan összeáll az idei Nagy Túra útvonala.
Két sarokpontból indult a tervezés:
- Franciaország legnagyobb alpesi útvonala: Route des Grandes Alpes (Sok hágóján már jártunk, de most három napot rászánva végigmegyünk. A kezdőponttól a végpontig.)

- Sanremo

Az első tervet január 2-án mentettem el, mára már Rev 15-nél tart:
- 3.300 km,
- 52 óra kocsikázás,
- 37 hágó,
- 6 szállás lefoglalva.

Utána néztem, most se fogunk találkozni a Tuor de France biciklistáival.

 
>> Egyéb2025-01-30

Megkértem az AI-t hogy rajzoljon egy képet amin Alfa Romeo és Piritu van.
Ez lett belőle :-)

 
>> Szerviz2025-01-26

A gólyalábak után jött az éves karbantartás: fékpucolás.
Nincsenek se a tárcsák, se a betétek félrekopva. Minden működik ahogy kell.
Gumialkatrészek is épek, nem kell cserélni semmit.
Durván fékporos volt minden, letakarítottam. A csúszófelületek rézpasztázva.
A festés már nem a legszebb, de egy évet még kibír.
Kerekek fel, bakról le.
Sört bont :-)

 
>> Szerviz2025-01-25

A rugók lefestve, új jobbos toronycsapágy megjött, balos letisztítva, TRW teleszkópok szeptember óta a polcon...
Mehet minden a helyére.
Elsőre a jobbos jött.
A kábeltartók (ABS, fékkopás jelző) átkerültek az új teleszkópra. A rugó alsó végén egy fekete műanyag cső volt eredetileg, de ez szétmállott. Helyette egy átlátszó műanyag csövet húztam fel.Már csak össze kellett rakni és mehet vissza a helyére. (1-5 kép)
Másodjára a balos jött. Itt hogy élvezni lehessen a szerelés szépségeit egy kis csuklózsír tisztogatással kezdtem. A nyáron feltűnt hogy kijött a zsír a belső csuklóból. A gumiharang ép volt, a pánt szoros. Csak annyi lehetett hogy kicsit túlmelegedett és egyszerűen kifolyt. A nyomai egyértelműek voltak. Anno szétkaptam a csuklót és újra zsíroztam, de a takarítás elmaradt. Most megejtettem.Rendesen fog a fekete zsír :-)
Visszakerült a gólyaláb is.
Holnap még ráhúzok a csavarokra és mehet vissza a kerék...

 
>> Szerviz2025-01-20

Pár napja megrendeltem az Italia Ricambli-n.
Ma megjött.
Eredeti gyári cucc. (NOS)
Kár hogy az ott feltüntetett árak - hála a magyar ÁFÁ-nak - rögtön bő 10%-al magasabbak lesznek ha Mo-ra rendelek.
Ja, a kiszállítás is.
Mindegy, van. Úr aki nem herdál :-)
Akár össze is rakhatnám a teleszkópokat, de nincs kedvem a garázsban fagyoskodni.