Mutasd

>> Tuning és extra2017-08-16

Ma felhívtam a kereskedőt németben. Megkértem, hogy hívja fel a régi tulajt, hogy nem maradt-e nála a bordó mesterkulcs. Kb óra múlva jött tőle az sms:
"Leider kein weiterer Schlüssel. MfG G. Malcher"
Szerintem már ő sem kapta meg 2009-ben az előző tulajtól.

 
>> Szerviz2017-08-15

Elmentem a gumishoz. A két hátsó gumi teljesen jó, az első "laposak", vagy 3-4mm-t ütnek.
A felnik jók.
A mai nap meglepetését a jobb első gumi hozta. A belső széle gyakorlatilag a karkaszon fut, annyira ki van vásva.
Mivel a németeknél nem tűnt fel több eshetőség van:
- sérült a gumi szerkezete (mintha lenne egy szálszakadás a futófelület alat, de ez lehet okozat is.)
- túl lapos volt hazafelé jövet és nem bírta (ebből hiányzott a legtöbb levegő)
- a futómű eszi a gumit (szépen fut, nem húz oldalra)

Szóval felugrott két új Continental PremiumContact 6 a hátsó kerekekre. Elöl maradt az eredeti két hátsó vagy 6 mm-es bordával. Nagyon nem hiányzott ez a kiadás.

A futómű ellenőrzés is felkerült a tennivalók listájára...

 
>> Tuning és extra2017-08-14

1. Bejelentkeztem kerék kiegyensúlyozásra holnapra a helyi gumishoz.

2. Olaj+szűrő és termosztát cserére kaptam csütörtök reggelre időpontot Várpalotára. Felmerült a szűrő kérdés is, így biztos ami biztos, megnéztem a légszűrőt.
Jól tippeltem, rettenetesen mocskos. (4. képen látható, ami némi kocogtatás után kipotyogott belőle.) Cserélni kell.

3. Kicsit belemélyedtem a nem működő tankajtó nyitó és km nullázó gombokba is.
Nem egyszerű a szétszerelés, mert a LED-es világító panelt le kell forrasztani. A kapcsolóknak semmi bajuk sem volt, csak a benne lévő zsír megkeményedett és nem engedte a rugót mozogni. Valószínűleg régóta nem nyomogatták őket.
Tisztítás, bejáratás, összerakás. Mindkettő működik.
A tanksapkát nyitja, a km-t majd holnap kipróbálom.

 
>> Tuning és extra2017-08-14

Első lépésként rádugtam a MES-t:
ECU ISO Code: 7C 86 0E 80 E5
2017.08.14. 16:53:18
CONNECTED TO:
Alfa Romeo Spider '98 2.0 TS 16V
Bosch Motronic Me7.3.1 EOBD Injection
--------------------------------------------------------------

ISO- kód : 7C 86 0E 80 E5
FIAT cikkszám: 73501821
HW szám: 0261206712
HW változat: 00
SW szám: 1277356545
SW változat: 0206
Homologizációs szám:
Programozás dátuma: 02/08/2002

READING ERROR CODES:
1: P0606 - Vezérlôegység hibás (Microprocesszor)
ERROR DETAILS:
Vízhômérséklet: -48,0 °C
Motor fordulatszám : 0 rpm
Motor terhelés: 99,75 %
Levegôhômérséklet : -48,0 °C
Fojtószelep fok: 0,00 deg.
Akkumulátor feszültség : 0,000 V

ECU microprocessor error is indicated. Check that the ECU has ripple free voltage and solid ground supplies.
Clear the code and ensure that it does not reappear.
A hiba oka hogy a vezerlo ervenytelen jelzest kapot a szenzortol. A hiba most nem talalhato,valoszinuleg eltarolodott a memoriaban. torold a hibakodokat es ismeteld meg a kiolvasast Erre a hibara nem aktivalodott a hibajelzo lampa.

Szóval semmi komoly.
Lássuk a többit!
READING PARAMETERS:
Kilométer számláló: 52817,4 km
Írások száma: 0
Km-óra utolsó íráskor: 0,0 km
Vízhômérséklet: 25,5 °C
Levegôhômérséklet : 35,3 °C
Akkumulátor feszültség : 12,29 V
FRA 1 tényezô (aktuális terhelés): 1,00244
FRA 2 tényezô (aktuális terhelés): 1,01846
DTV 1 tényezô: 0,19
DTV 2 tényezô: 0,00

Az óra 56.5xx-et mutat, a comp meg 52817,4-et.
NINCS tekerve! :-))

 
>> Tuning és extra2017-08-14

Ma beszereztem az Alfa kötelező kellékét, a szelepsapkát.
Mellékesen a KRESZ miatt kötelező háromszöget is.

 
>> Tuning és extra2017-08-13

Megrendeltem, innen
Szállítással 161 Euro, itthon ettől többért találtam...
Kíváncsian várom.

 
>> Autóápolás2017-08-13

A tesztút végére és a mai ismerkedéssel kiegészítve összeállt a tennivalók listája:
- keréknyomás ellenőrzés (ma megvolt, jól éreztem mindbe kellett),
- kerekek kiegyensúlyozása, mert valamelyik nem az igazi,
- olajcsere Racing-re,
- tetőimpregnálás,
- bőrápolás,
- termosztát csere (az első 3-400 km-en még jó volt, aztán megunta a dolgot és stabil 80 fok alá állt be a mutató),
- esetleg hűtővíz csere (Zöld színű van benne, elég tiszta. Utána kell néznem, hogy milyennek kellene lennie.),
- szőnyegcsere (ma megtörtént, bekerült a Piritu feliratos a régiből),
- váltóolaj csere,
- szervóolaj csere,
- fékolajcsere,
- tanksapka nyitó gomb cseréje, mert nem nyitja (Ma kimértem, nem kapcsol.)
- km nullázó gomb cseréje, mert minden gyújtás ráadáskor automatikusan nulláz (Ma kimértem, alaphelyzetben van zárva és benyomáskor nyit. Valahogy nem tetszik a működése.)
- rádiócsere (Jelenleg egy 156-os rádiója van benne. Működik, de nem tud USB-t és a mélynyomó sem az igazi vele.),
- a korábbi gazdáját meg kell kérdeznem, hogy a bordó mesterkulcs nem maradt-e nála,
- kell még egy szélfogó háló, mert az nincs hozzá.
...ennyi

 
>> Egyéb2017-08-11

Május óta zajlik a vadászat.
49 autó van az Excel-es vadászati listámon. 396 fájl van elmentve a hirdetési oldalakról (pdf, fénykép).
Sok-sok autót néztem meg, jó párat ilyen-olyan ok miatt nem. Többet elvittek az orrom elől.

Mentünk is egy pöttyet. Mennyit is?
- Első kör Fuldát érintve: 2.175 km
- Második kör a Brera/Spiderekkel: kb. 2.000 km
- Harmadik kör, a V6-al: 3.197 km
- Elhozatal: 1.960 km
Összesen: kb. 9.352 km
Huhhh, még kimondani is sok...

 
>> Esemény2017-08-11

960 km várt ránk hazáig, kiváló lehetőség az ismerkedésre.
Sajnos a kinti szokásnak megfelelően az eladás előtti szervizelés is anélkül történt, hogy bármit is tudtak volna az autóról. Mint a többi kocsiba, ebbe is 5W30-as LongLife olajat töltöttek. Abból indultam ki, hogy az Alfa 10W40-et ír, sportos esetre 10W60-at, ha nagyon papásan megyünk, akkor haza kell hogy érjünk ezzel is.
Természetesen a legközelebbi autópálya felhajtó le volt zárva, úgyhogy némi kerülővel jutottunk fel. Sebaj, a falvakon keresztül volt idő ismerkedni.
Autópályán 120-125 között jöttünk hazáig, max 3.500-as fordulattal. 12 óra lett a dugókkal együtt...
A longlife olajból ilyen papás tempó mellett kb. fél litert csipegetett el. Mi lett volna, ha Alfás tempót megyünk??? Gondolva erre az esetre vittem magammal majd egy flakon Racinget utántölteni.
Az autó jól vizsgázott. Sokkal "polgáribb" a réginél. Minden sokkal finomabban működik. A motor kisebb fordulaton is élénkebb, érezni a más elektronikát.
A 17"-es kerekek jobbak, mint vártam. Nem vezeti meg annyira a nyomvájú, mint anno a 147/156 párosnál. Klíma teszi a dolgát.
Szóval nagy a különbség a 188ezret futott alufedeles és az 55 ezret futott műanyagfedeles közt.

 
>> Esemény2017-08-11

Nyitás előtt pár perccel érkeztünk a kereskedésbe.
Pontban 9-kor megérkezett a kereskedés tulaja, beengedett a kapun.
Mire minden táblát kirakott és kinyitotta az irodát, már megszületett a döntés. Visszük!
Azért egy próbaút kell még. Próbarendszám felkerült.
A kellemest a hasznossal összekötve a helyi "okmányirodába" mentünk.
Legnagyobb meglepetésemre ott elég volt a kereskedőnek azt mondani, hogy ezt a kocsit (forgalmi másolatát az asztalra tette) legyenek szívesek ennek az embernek (rám mutatott) a nevére írni. Ennyi. Se számlát, se adás-vételit, csak két személyit kértek.
Onnan a szemben lévő konténer irodába, hogy biztosítást kössünk. Szintén jellemző a kereskedői mentalitásra, hogy itt adott kölcsön egy százast a biztosításra, mert a pénzes borítékom a Giuliettában maradt.

A biztosítással már majdnem kaptunk az engedélyt a rendszám legyártására, csak előbb a vámhivatalból kellett egy igazolás.
Elmentünk a vámhivatalba. Kaptam egy papírt és fizettem 11 eurót.
A vámos papírral vissza az okmányirodába, ahol egy cetlit kaptam. Azzal vissza a konténer irodába és mire kifizettem, már kész is volt a rendszám. (SLK-240)
Rendszámmal vissza az okmányirodába, ahol beszkennelték, fizettem és kaptam a "forgalmit" és a Fahrzeugbrief-et.
Kész, rendszámot felpattint és vissza a kereskedésbe.
Mibe volt a 30 napos export rendszám?
- Biztosítás: 87 Euro (érvényes Európában)
- Rendszám legyártása: 38,00 Euro
- Vámhivatal: 11 Euro
- Okmányiroda: 34,60 Euro
Összesen: 170,60 Euro
Már csak meg kell venni a kocsit. Úgyhogy kifizettem és megkaptam a számlát.
Amíg előkerítették a másik kulcsot is a szervizből kiderült, hoyg tegnap még ketten érdeklődtek rajtam kívül. Őket elküldte a tulaj, hogy jönnek érte Magyarországról. Amíg ügyeztünk még egy érdeklődő is jött.
Szóval a jó kocsira itt is van kereslet.
Kaja, tankolás is indulás haza!
Óraállás az átvételnél: 55.500 km