Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2.0 TS PHuBi >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2.0 TS PHuBi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Fekete metál
1. Fékolaj tartály: Az alsó részen lévő 3 bilincs elrettentett a tartály cseréjétől. Igazából csak a kupak sérült, így csak az lett cserélve. Szétszedve (pár "fül" közben el is tört rajta) egy roppant egyszerű szerkezetet látni. Az úszó a rúddal felemel egy kör alakú fémdarabot. Ha kevés a folyadék, akkor az alátét ráesik a két fülre és rövidre zárja azt. A rúd volt elgörbülve és az úszó lötyögött a végén.
2. Beállítottam a kéziféket és visszakerült a borítás.
3. Miután tudtam venni kicsi sticket már nem kellett a rádióhoz a hátulsó USB-t meghosszabbítani. Így visszarakhattam a borítást a középkonzolra.
4. Kipróbáltam a LED belső világítást. Szép fehér fénye van. Az olvasólámpa még az eredeti izzó.
5. Teszteltem az ABS kockát a légtelenítéshez. Megint meglepett, hogy az ELM327-el nem működik, csak KKL/VagCom kábellel. Természetesen kellett még a zöld adapter is. Minden teszt lefutott.
6. Teszteltem a klímát, minden "Aktuator" működik.
A múltkor vettem két "sofita" LED-et. Az egyik már a csomagtartóban várja a km-eket, a másik pedig mától a belső világosságot szolgálja.
A lámpa könnyen kipattintható, az izzócsere nem egy ördöglakat.
Ha már kiszedtem, akkor megnéztem a mögötte lévő kulcs vevőegységet is.
Olyan, mint a youtube videókban is látható, tehát egy új kulcs programozásához kellene a 4 jegyű PID kód.
Egyszerűbb lesz megjavítani a kulcsot, mint feltörésre eljuttatni Új-Zélandra...
Alfa Romeo GTV Spider key fob wont work? Programming and Solution
Alfa 916 Remote Receiver - Unlocking For Programming
Alfa 916 Remote Receiver - Entering 4-Digit Codes
Solutions For Unlocking Issue When No Alarm Unit Connected
Alfa 916 Remote Receiver - Simplified Programming
Az egyik fórumban a múltkor téma volt a TS kábelezése. Ma utána néztem, hogy PHuBi-nál mi a helyzet.
Nos, már a gyertyánkénti bekötés van itt is.
1. kép: Pók alufedeles motorja. A gyertyák a másik hengerről kapják a gyújtást.
2. kép: PHuBi motorja: Egy henger - egy trafó megoldás.
Kicsit keresgéltem az ePER-ben:
Az újabb kábelezésűek a CF3-as, vagyis Euro3-as motorok, meg az AR 32103 és AR 32104.
PHuBi kapott ma két új kitámasztó teleszkópot a motorház fedélhez.
Alig lehet lecsukni, már nagyon aktuális volt.
A csomagtartó lámpába beraktam a LED-es izzót.
Akku bekerült. Indításpróba.
66 napja nem járt a motor.
Pöcc-pöcc-röff.
Klímát járattam egyet, hogy a gáz körbejárjon és ne száradjanak ki a tömítések.
Rádió királyság, kürt működik, kapcsolók teszik a dolgukat. Hűtőventilátor indul. Csomagtartó lámpa világít.
A féket viszont még egyszer légteleníteni kell.
Az eső miatt nem hagytuk el a garázst.
Negatív saru le, alszunk tovább...
A sokféle pollenszűrőből véletlen szerűen választottam egyet. Olasz gyártmány lett.
Bekerült a helyére.
Aztán a lámpa is visszakerült, majd a burkolat is.
Motorház összerakva, már csak az utasteret kell.
A kábel bevezetéshez le kellett vennem az ablak előtti műanyag fedelet.
A látható csavarokon kívül még három műanyag patent is tartja. A csavarokat kihajtva az elejét fel lehet annyira emelni, hogy belásson alá az ember. Kárpitleszedővel ki lehet pattintani az ajtó felőli kettőt. A középsőről le kell húzni az egészet az ajtó felé.
Egy biztos, nem sokszor lett az elmúlt 15 évben cserélve. A fedél alatt az őskosz volt.
Holnap kap egy újat.
Tegnap vettem egy váltó relét a kürthöz adott "sima" helyett. A relé fogja átkapcsolni, hogy az eredeti kürtök szóljanak vagy az új.
A gyári kürtöket kiszedtem, hogy a csatlakozásokhoz jobban hozzáférjek. Jól néznek ki.
Felkerült a relé a táblára. Alap helyzetben az eredeti dudákra megy vissza a 12Volt. Az utastérbe vezetett kábelen a testet adom a relének, az meghúz és már indul is a kompresszor.
Projekt kész, már csak össze kell rakni a kocsit.
Bő 4 órás munkával sikerült beraknom a cuccot. A hely szűkös, a hozzá adott cső elég rövid.
A jobb első műanyag lemez alatt szemelten ki a helyét. A relétáblát fel kellett hajtani, a lámpát meg ki kellett venni. Így már hozzáférhető minden. Elég babra munka.
Először egy alu profilra felfúrtam a kürtöket. A profilt elöl a lökhárítót tartó csavarhoz rögzítettem egy L idommal. Hátul pedig két L idommal a kasznihoz. Lyuk van mindenfelé, fúrni nem kell.
A kompresszort csak függőleges helyzetben lehet felrakni, így a dobbetét előtt találtam neki helyet. A csövezéshez át kellett helyezni a 6-os képen vastag nyíllal jelölt csatlakozót a belső oldalra (vékony nyíl).
A rövid csövek miatt a kompresszort lejjebb kellet tenni, amit a tartó megtoldásával oldottam meg.
A kompresszort akkura kötve kissé lassan felcsendült a nóta. Hiába, az akku a sok töltés ellenére már nem ad le 12 Voltot se...
Az idei évet ezzel lezárom. Folytatás 2018-ban.