Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2,0 TS "Pók" >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2,0 TS "Pók"
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Fekete
Megtaláltam a garázsban a tavalyról maradt Sonax bőrápolót.
A találatot tett követte, leápoltam az üléseket és az ajtókat.
Már kellett is, mert kezdett kiszáradni a bőr.
Tanulság: A legközelebb ezzel kell indítani a szezont.
Bevittem, végigküldték a soron, fogást nem találtak, így újabb két évre kiengedték a forgalomba.
184.446 km
Elmentünk ebédelni a Huszár étterembe Örvényesre. Aztán hajókirándulás is lett belőle a Badacsony körül, meg egy kis kirándulás Vonyarcvashegyen...
Kedves Mesterházi Sándor!
Ön sikeresen feladta ALFA ROMEO SPIDER 2.0 TS 916 hirdetését a Használtautó.hu oldalon!
Azonosítója: 11612364, lejárata: 2017. 07. 08.
Ma mentem vagy 15 km-t a Pókkal.
Hogy vinné el az ördög az euro 2-es szerkezetet! Olyan örömet okoz menni vele, amit nehezen lehet megfogalmazni. Jó így este is visszagondolni rá...
Az együtt megtett 51e km sokkal nagyobb ragaszkodást tudott kiváltani, mint a 159 majd kétszázzal, vagy a Giu 70-el...
Tényleg több, mint egy motorizált vasdarab.
Nyolc éves projekt a klíma.
Volt már kompresszor is cserélve. Azóta elvileg zárt a rendszer, több órás nyomáspróba alatt is.
Két év alatt viszont megint elillant a gáz a rendszerből.
Ma Topiéknál elkezdtünk nyomozni és úgy néz ki hogy meglett a bűnös.
A nyomáspróbát gázzal, vákummal megint csont nélkül vette a rendszer. A csövek levételekor vette észre a szemfüles szerelő, hogy az egyik szelep nagyon-nagyon finoman ereszt. Pont annyira, hogy hónapok alatt elmenjen a cucc.
Ki lett cserélve és feltöltöttük gázzal.
Most már minden rendben, jöhet a nyár.
A legjobbnak tűnő autó az összes közül maradt a végére. Nyári használat, egy tulaj, 36.500 km, piros/fekete belső, maga a szent Grál. 7.400 Eurót kértek érte, amit a leírás és a tulaj elmondása alapján meg is ér a kocsi.
A tulajt még az indulás előtt felhívtam. Mára van egy érdeklődője, ha az nem viszi e, akkor mehetek. Az időpontban is megegyeztünk. A kérése az volt, hogy ha a közelben vagyok, akkor hívjam fel.
Az egész túra ehhez az időponthoz lett igazítva.
A falu szélén felhívom a tulajt, hogy megvan-e még és mi a pontos cím. A válasz "az autó elkelt".
Amíg a navit programoztam el is húzott mellettünk az új tulajjal. (A menetfényről könnyű megismerni.) Egy darabig még mentünk utána...
Még egy lett volna, de a tulajnak el kellett mennie otthonról, így nem tudtunk találkozni.
Egyenlőre ennyi, hazajöttünk...
Két tulajt nem sikerült elérnem. Villanylevélre nem válaszoltak, telefont nem vették fel.
Egy hirdetést levettek, már fel se hívtam a tulajt.
Egy ezüst fekete belsővel volt a következő, kereskedés árulta. 81.500 km, 2001-es üzembe helyezéssel.
- alja szép, kivéve a két hátsó emelési pontot, ami nagyon csúnya,
- első embléma ratyi, a hátsó már az új dizájnos,
- hátsó futómű újnak néz ki,
- más gumik vannak elől és hátul,
- ülések nagyon csúnyák, a sofőré durván kikopva/kiszakadva (Az első kép a hirdetésből van. Nagyon ügyes volt aki készítette, semmi sem látszik.)
- tető szép.
Összességében egész jó lenne, csak a színe nem tetszik. A kereskedőt már ki se hívtuk.
Ja 5.900-at kértek volna érte.
Útba ejtettünk egy másik piros/fekete belsőset. Szintén 2003-as, 87e km-el, 4.800 euróért.
- Nyári autó a rendszám alapján is és
- az alja mintha új lenne,
- kivéve azt a két helyet a küszöb alsó élén, ahol a "szakik" megemelték és összegyűrődött a perem (gondolom lusták voltak megkeresni az emelési pontot)
- friss műszaki,
- hátsó teleszkópok újak (műszakira kellett cserélni),
- fékek jó állapotúak, a kör alapján fognak is ahogy kell,
- a kocsi buta matricákkal van körbe ragasztva, de legalább le lehet szedni,
- a tető szép, a hátsó ablak tiszta újnak tűnik,
- hűtő még az eredeti, már látszik a porladás nyoma,
- az alapjárat egyenetlen,
- a klíma jó,
- az ülések és úgy általában a beltér ép, de némi ápolásra szorul,
- króm csövezés van benne, a kivitelezés nem túl esztétikus,
- lámpák újak (műszakira kellett cserélni)
- 2x2 kipufogó vég van a kocsin a hátsó dob viszont hiányzik (belül kellemes morgós hangja van),
- 20 mm-t ültetve van,
- kormány totál lekopva.
A lényeget a végére hagytam:QUARTZ INEO Longlife 5W30 PD olaj van benne a motortérben fityegő papír alapján.
A kérdésre, hogy ez hogy kerül bele a tulaj elvisz a szervizbe (általános szerviz), ahol a szerelő meggyőződéssel mondja, hogy "ez kell bele". Az arca viszont nagyon érdekes lett, amikor megmutattam a motorház belsejében lévő piros címkét. Gondosan elolvasta és közölte, hogy ő jót tett bele, mert az ACEA minősítése ennek jobb. Már a múltkor is az ment bele és lám nincs is semmi baja. A tulaj megjegyezte, hogy nem is nagyon használta az autót azóta, évi 1000 km-t tesz meg nagyon nagypapásan, mert nem jól lát már.
Szóval kérdem, hogy ki tudná-e cserélni az volt a válasz, hogy menjek vele nyugodtan. Pár kérdés után tiszta volt, hogy fingja sincs az Alfákról. Itt már nagyon ciki kezdett lenni a helyzet, mert rájött a fickó hogy nagyot hibázott, de ha beismeri sokba kerülhet neki. Már a tulaj is kezdett morgolódni, tehát javasoltam, hogy lépjünk le.
A szomszédban a Nissan szervizben - ahol a tulaj szintén ismerős volt - is nagyon lestek. Ők se nagyon láttak még 10W60-as olajat.
...ezt se hoztuk el.
A gazda végül már 4.500 Euróért is odaadta volna.
...szóval ott tartottam, hogy "A baj az, hogy nagyon tetszik..."
Elindultunk vadászni. Több hirdetéssel felfegyverkezve bepattantunk a Giuliettába.
Elsőre egy "kiváló" állapotúnak hirdetett 191ezret futott autót néztünk meg, amiben cserélve lett a motor és most 61e km van benne. A motorcserekor minden cserélve lett. Vezérlés, balansz, görgők, olaj (váltó is), vízpumpa. Hűtő és az akku új.
Az autót megnézve, kb. 10 perc alatt:
- 2001/01
- fékeket cserélni kell, nagyon vállasak,
- a hátsó fék be van ragadva - mint az enyém is volt - alig fog a tárcsán,
- vezérlés módosító cserés (majd fél percig kerreg, de nem hallgat el teljesen),
- hidrotőkék hangosak,
- kipufogó szarrá rohadva, csoda hogy még a helyén van,
- a küszöbön alul vastagon rozsdásak,
- a kocsialja is, de nagyon,
- ülések kiszakadva,
- az öveket barnára fakította a nap és a használat (tuti nem megy át a műszakin),
- a szürke szőnyeg iszonyatosan mocskos, néhol barna rozsda színű,
- a jobb oldali ajtó tele van huplikkal, a gazda szerint vásárlás nyomok,
- a tanksapka környéke lakatolva, festve (szépen megcsinálták, nem látszik),
- motorház festése teljesen ép, nincs rajta kavicsfelverődés (191ekm után valószínűtlen, inkább festve volt),
- klímában nincs gáz.
- kevés a hűtővíz, alig látszik a tartályban ( a régi motor megfőtt).
A gazda tegnap volt vele kocsikázni, szerinte hibátlan.
Mindezért 3.950 Eurót kér.
Próbakörre el se mentünk, megköszöntem a lehetőséget és odébb álltam.