Mutasd

>> Esemény2019-04-01

Két éve vagyok tulajdonosa egy nagyon szerethető autónak. Az előző bejegyzésemben leírtam, hogyan került hozzám az Alfa, mik az első benyomások, pár ezer kilométer után.
Most jöjjön egy hosszabb távú tapasztalat!
Az autót elsősorban hosszabb utazásokra használom, így sikerült is 50 ekm-t megtennem két év alatt úgy, hogy nem használom minden nap az autót. Nekem ez nem furcsa, az előző autóimmal eddig is így volt. Az átlagfogyasztásom 7,42 l/100 km, ezzel a spritmonitor.de szerint a 9. helyen vagyok 23 márkatárs közül. Alapvetően elégedett vagyok a fogyasztással, minden üzemanyagra költött forint mosolyt csal az arcomra: nem a fizetéskor, mert azért egy 70 literes tankot megtankolni nem egy felemelő érzés, hanem amikor ezeket a cseppeket elégeti az ember!
Nagyobb kiadások nem voltak az autóval. Igaz, mi számít nagynak… Mikor megvettem, utána kormánymű csere, ill. küszöb lakatolás volt, de ezt a vételkor lealkudtuk. Az első műszaki vizsgára első lengőkarokat kellett cseréltetnem. Később volt cserélve féltengelycsukló, egy fojtószelep, akkumlátor, első parkolóradar kábelköteg, hogy a jelentősebbeket említsem. Cseréltem ropogó ajtóhatárolókat, motorburkolat alatti gumibakokat. A szokásos kenőolaj és szűrőcserék időben megtörténtek. A hosszú távú utak miatt én a 30 ekm-es intervallumot felezem. Az automata váltóban eddig négyszer frissítettünk olajat Csörinél, remélem, meghálálja
Volt egy garnitúra nyári és egy garnitúra téli gumi vásárlásom. A téliben van két szezon, kibír még egyet, a nyári most megy fel másodszor.
Műszaki hibám, ami menetképtelenséget okozott volna nem volt. De, egyszer mégis: kimúlt az akkumlátor Budapesten a Decathlon parkolójában. Kb. fél óra alatt az Auchan-ból kerítettem akksit, a Decathlonból szerszámot, és mehettem tovább. Egy esetben volt vészüzemmód, amikor is a fojtószelep elektronikája megadta magát, kivágott egy biztosítékot a motortérben ( F11 ), emiatt pár dolog nem működött. Ekkor sem hagyott cserben, Budapestről jöttem vele haza 120 km-t, igaz kb. 50 LE szívó dízelként, lejtőn max. 80-nal.
Nagyon szeretem vezetni, minden alkalom egy élmény. Ha nem mehetek 2-3 napig valahová, elvonási tüneteim vannak… Van tisztelete az utakon, eddig egyszer dudáltak rám két év alatt, igaz igyekszem szabálykövető magatartást folytatni. Nincs atrocitás, béke és nyugalom van a kormány mögött. Sokszor keresek indokot arra, hogy ne a hétköznapi futkozós Fiat Pandával menjünk, hanem az Alfával. Ilyenkor nem kell sokat rábeszélni magamat, irány az Alfa!
Amikor megvettem, azt terveztem, hogy kb. két év múlva lecserélem egy újabbra. Most, hogy így lementek a 159-es árak, ill. alapjában nincs vele semmi gond, azt hiszem, marad még pár évig!