Shadin - főkép
>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-04-21

Update4 (05.10.)

Minden összekopott, a fék tökéletes...

Update3 (04.20.):

Most megint nem vagyok benne biztos, hogy a kézifék olyan módon történő beállítása miszerint "előfeszítem" vele az üzemi féket, az rossz elgondolás lenne... :-D

Első-hátsó féknyereg felújítás, fékcső csere, főfékhenger csere és fékolaj csere SEM oldotta meg a problémámat!

De ha ráhúzok a kézifékre akkor tökéletes!!!!!!!! Az angol leírás szerint kiengedett KF esetén szabadon forogjon a kerék, egy kattanásnál már fékezze a kerekeket és 5-6 kattanás legyen a vége ahol rögzítsen. Így beállítva hátul a nyergeken nincs teljesen koppanásig nyugalmiba visszatérve a kar.

Tehát elő van feszítve!!!

Nem mellesleg van egy használt, de hibátlan ATE 24.2125-1733.3 főfékhengerem eladó!!!! Az a fajta amin a sofőr felé eső csőcsatlakozás M10X1 a kocsi orra felé eső pedig M12X1. Alfa száma: 77363612

http://seekpart24.com/ate/master-cylinder-brakes-24212517333?c=100026


Update2:

Mindent amit alant írtam egy baromság. Az üzemi féket ugyan lehet "előfeszíteni" a kézifékkel eredményesen, ideiglenesen, de attól még szar a féknyergem :-)

Következő taszk a hátsó féknyergek felújítása, fékcső és főfékhenger csere.
Utána vezérlés csere házilag :-)

Jó pap is holtáig tanul...

Update1:

Belemásztam a hátsó féknyereg működésébe és arra jöttem rá, hogy igenis a kézifék adja az "előhézagot" az üzemi féknek, tehát fontos a kézifék helyes beállítása. És a tévhittel ellenében a kézifékkar nem jön feljebb a betétek kopásával, mert azt a racsnis önbeállás megakadályozza. :-)


Visszatettem a Zimmermann betéteket elől-hátul próbából, persze szar volt, gondoltam beállítom a kéziféket, ha már amúgy is megemelem a kocsit a nyárikerék cseréhez. Elolvastam hozzá az oda vonatkozó eLearn passzust, miszerint kieresztett állapotban forogjon a kerék, 1 kattanásra kezdje fogni a kereket, 5-6 kattanásnál ne legyen több és fogja teljesen a kereket. Kb. ennyi a fordítás. Így tettem és feljött a pedál, fog rendesen a fék. Basszuskulcs ez normális? A kézifék adja a megfelelő hézagot a hátsó nyergeknél? Nem a karmantyú? Eddig azt hittem mindent tudok, de nem így van...


Hivatalos módszer angolul:


The adjustment of the parking brake should only be carried out after having replaced: the rear brake pads - the handbrake control cables - the rear brake calilpers because the recovery of the clearance due to wear is automatic.



- Position the vehicle on a lift.

1. Lift up the cover for the front armrest with oddments pocket.

- Remove the lower trim for the oddments compartment.

2. Loosen the adjustment nut for the handbrake control cable by at least two or three turns in order to ensure that the cable is completely loosened.


Before loosening the nut, mark its original position.


- Start the engine and with the engine idling, press the brake pedal forcefully at least ten or fifteen times.

- Retighten the handbrake control cable adjustment nut to the original position marked previously.

- Check that the rear wheels are free to turn with the handbrake lever at rest.

- Check that the handbrake braking action begins from the first click.

- At the end of the adjustment, check that the handbrake lever engages between five and six notches of the toothed sector.

- Switch off the engine.

- Place the lower trim for the oddments compartment in its housing and lower the front armrest.

- Remove the vehicle from the lift.