Shadin - főkép
>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-12-14

Utolért az EGR hűtő fedél repedés, így hát kicseréltem.
Hülye nagy szívás, de elkészült. Járulékos veszteség a nívópálca töve kimozdult, (eltört?) és folyatja az olajat. Fasza.

Album...

>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-07-29

UPDATE1:

NE HASZNÁLJATOK SZŰKÍTŐT, MERT HALMOZOTT HIBA LÉP FEL. A DPF NAGYON HAMAR ELTÖMŐDIK ÉS P0401 HIBÁT DOB, MERT A KIKÉRT TURBÓNYOMÁST NEM TELJESÜL, LÁSD UTOLSÓ ÁBRA ZÖLD ÉS SÁRGA CSÍKOK :-(


Néha késlekedve reagált az autó alacsony fordulatról. Néha meg nem.
Gondoltam megnézem az EGR-t.

Nehezebb hozzáférni mint az előző verzióknál, de nem annyira gáz:

- motorburkolat leszedése, 1db csavar, 10-es kulcs
- vákuumcső lekötése és generátor pozitív vezeték kiszabadítása a patentekből...
- ...patent tartó konzol leszerelése, felül 13-as (vagy 14-es), alul 10-es kulcs
- nyomócső lekötése a pillangószelepről, 2db csavar, 5-ös imbusz
- stekker bontása, pillangószelep leszerelése, 3db csavar, 10-es kulcs
- kiegyenlítő leszedése, arrébb helyezése, 2db csavar, 10-es kulcs
- stekker bontása, EGR leszerelése 2db csavar, T30-as torx + hosszabbító szár


Utolsó képen a visszavezető cső, amibe a szűkítést lehet elhelyezni. 2db csavar, 5-ös imbusz.

EGR tisztítása a már jól bevált hideg zsíroldóval.

Próbakörön kb. semmit sem éreztem, majd normál üzemben figyelem.


UPDATE2:

Kivettem a szűkítőt, megjött a tb nyomás.
Alacsony fordulaton a bizonytalanság megszűnt, tisztítás előtt a szelepszár akadozott,
most, második kiszerelésnél is ellenőrizve, nem akad.

Próbakörön belimpelt látszólag indokolatlanul:

2: P0238 - Turbo pressure
ERROR DETAILS:
Engine temperature: 102,1 °C
Engine speed: 3151 rpm
Fuel quantity: 76,5 mm³/i
Gas pedal position: 100,00 %
Fuel pressure: 1715 bar
Boost pressure: 2388 mBar

Boost pressure sensor A circuit high. Check the following:
- Intake duct
- Vacuum tubes and accumulator
- Turbine actuator or turbine faulty
- Supercharging pressure sensor out of calibration
- Atmospheric pressure sensor (inside control unit) faulty
The reason for this fault is that ECU has received invalid signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was activated for this fault.

>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-09-02

Ma LIMP-elt egyet az autó P1206-os hibával. 1-es kép szerint semmi baja a kocsinak, bár csak álló motornál néztem. Több leállítás-indítás után egy erőltetett tisztítás mellett döntöttem, aminek folyamata a 2-7. képeken követhető. Utána a 8. képen látható értékek fogadtak, ami furcsa az az eltömődöttség mértéke, mert felugrott 56%-ról 70-re. Tehát ez egy előre programozott érték, 85-90% környékén fog egy automatikus tisztítást végezni remélhetőleg.

>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-08-19

Kíváncsiságból vissza kapcsoltattam az EGR-t. AZ összes rossz dolga visszajött. Ismét jelen van a 0,9Bar-on finom gáznál történő rángatás ill. a kelletlenebb felpörgés, turbó nyomás felépülés.
Szerény számításom szerint a gyári 4X7mm-es szűkítés megfelel egy db 14mm-esnek ami így is kevesebb mint felére csökkenti a kipufogó felőli cső keresztmetszetét. Tehát a gyártó is kompromisszumot kötött az EGR hasznos és káros tulajdonságai között.
Tovább feszítve a kompromisszumot, az EGR és kipufogó közé vágtam egy szűkítőt 0,5-ös alu lemezből 10mm-es lyukkal, tovább szűkítve a gáz útját.
Eredmény: nincs rángatás, nem pörög túl a turbó, nincs hibajel és megy is az autó.