Halálra untam magam végre és felemeltem a Degu-t szemrevételezni a hajtásban a vélt vagy valós lógást amit korábban panaszoltam, miszerint amikor alacsony fordulaton egyenes úton állandó sebességnél elveszem a gázt (értsd leugrom róla) akkor berángat valami alattam.
Első kardáncsukló, féltengelyek/csuklók, hardy érzésre nem lógnak, a hardy-n minimális öregedési nyomok vannak csak, viszont a három tengely bármelyike a másikakhoz képest lóg kicsit a difiben, amit fémes klattyanással is jelez.
Album
Lehet h megejtek rajta egy olajcserét, mindössze két olaj felel meg a gyári FIAT 9.55550-DA9 specifikációnak:
- PETRONAS TUTELA TRANSMISSION LS AXLE FLUID 75W-85 20e Ft / L
- RAVENOL DGL SAE 75W-85 GL-5 LS 7e Ft / L
Terhelve az Eibach rugók mélyebbre engedik az autó fenekét mint a gyári. Üres magasságuk kb. egyforma. Nem jó minőségű a 2-es kép, ami a gyári rugós magasság, de azért kivehető hogy az egyenesebben fekszik mint az 1-es képen az Eibach-kal.
Egy kis szerelés ismét. Valami kopogott elől és már csak ezek nem voltak kicserélve.
Kopogás megszűnt és sokkal egyenesebb az aszfalt a kerekek alatt.
Album...
Update: A sárvédő ív feljebb ment a gumitól vagy fél centivel.
Tágulási tartály anyagában elrepedvén vizet eresztett magából! Hurrá, ha már klímacsövet kell szerelnem kicseréltem a tartályt egy vadi új gyári darabra, ami után feltöltöttem és légtelenítettem a rendszert. Majd másnap elmentem vele dolgozni és mire felértem Pestre elfolyt fél liter víz a tb visszatérő könyök gyári forrasztásának törése miatt.
Ma megjött az újabb, a kocsi életében a negyedik, tartály. Összerakom, hátha már jó lesz, megelőlegeztem neki a blogot.
A költség a két tartályra és a másfél adag vízre vonatkozik :-(
Album...
Elment a gáz a klímából mint kiderült a kompresszor és a hűtő közötti szakasz eresztett, vélhetően a korábbi intercooler kiszerelésekor megstresszeltem kicsit. Új cső 33k volt, töltés 16k. A cseréhez a teljes motortérben lévő csövezést ki kellett bontani, mert az egyik toldást nem tudtam máshogy bontani. Új tömítéseket is kapott a régi cső ill az újat tömítéssel szállították.
Album...
Mindenféle furcsa rezonanciák miatt cseréltem a két felső motortartó bakot.
A karosszéria rezgések pl. motorféknél 2700-as fordult környékén jelentkeztek, meg alapjáraton erősebb remegés a kormányon a cserét követően eltűntek.
Album...
Szólt a bal hátsó, kicseréltem mindkettőt.
Album
Egy erősebb fékezést követően a jobb első lengőkar bekötésénél a bölcső erősen deformálódott. Az alkatrészek már tavaly be lettek szerezve, de úgy gondoltam még ráér. Hát nem annyira.
Album
Berohadt a tengely, szét kellett szedni. Csináltam ilyet 10 éve, olyan ez mint a biciklizés, nem lehet elfelejteni. Tengelyt meg kellett tisztítani a rozsdától, kapott friss zsírt és most jó.