- Típus:156 1.6
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Matt fehér - fekete tető
Kicseréltem az ablaktörlő lapátokat. Blade a tájpja. Végre nincs kattogás ablak törlésénél. Nagyon untam már, idegesített, hogy a karok fordulásánáll kattant egyet, pedig szeretek esőben vezetni.
Eddig mindig azt hittem, hogy, azért zajos az ablaktörlőm, mert kitöröl az A oszlopig, de nem az volt a baja. Emiatt is cseréltem le. De nem bántam meg.
Majd lövök képet. A mai autóápoláshoz nem vittem gépet. :-)
Már a múltkor észrevettem, hogy nehezen nyílik a géptető és nem kellett már a piros kis kart se felemelni. Így meg se akadt nyitáskor.Na gondoltam olyan durva erős a gép, hogy csavarodott a kasztni és emiatt szorul. :-)))) Kb 2 hete kiégett a bal első izzóm. Ma rászántam magam, hogy cserélem. Géptető nem nyílt. Kb 10 perc kellett, hogy felnyissam. Nem mozdult a biztonsági karral az a fütyike. Na gondoltam mi a rák lehet. Már magamba röhögtem. :-) Izzó csere nem lett, mert pont az hiányzott a készletemből. :-S Mindegy majd holnap. De a géptető nyitás baját legalább megoldottam. A zárat befújtam keményen XT féktisztítóval és kb 10 perc múlva minden tökéletesen működött. Kell egy kis takarítás a szerelő után az egész kocsin, mert nagyon megy mindenhova a dzsuva. Nem szereti. :-)
Szerelő jövő hét pénteken lesz felhívva, hogy mikor vállaja az autót. Várom nagyon. lesz egy apró kis meló rajta. :-)))
Ez kimaradt még. Nem most lett berakva. :-)
Anno a király Kenwood kazettás fejet (amiben már csak a rádió működött) kicseréltük egy eladni készülő Honda Pioneer fejegységére. 5ezerért ment el a enyém. :-P Én még ennyit se adtam volna érte. :-)
dehp7700mp
Majd a képet teszek fel, hogy milyen a kocsiba. Az erősítő, láda az nincs még benne. Azt majd későbbi blogban.
Ez szerintem tuning kategória. Ezt is megéltem. Az összeget még nem tudom. Majd pótolom.
Kb. egy hete elkezdtem utána járni, hogy mi adja a dübögő hangot jobb elölről. Már nagyon idegesített, mert 90nél reszketett belül minden. A kormányt nem rázta. Gumira vagy kerékcsapágyra gondoltam. :-S Na, az egyik nap, amikor lefújtam az ablaktörlő lapátokat úgy gondoltam leszedem a jobb első kereket, mert onnan szivárgott a zaj. :-) Aha, azt csak gondoltam. Csavarok kijöttek, de a kerék fent maradt. Keyetlen ideges voltam. Üvöltöttem, mert nagyon kifárasztott. :-) Hehe, :-) Nem kerül fel a mankókerék akkor. Gondoltam neki futok jobban. Szívott az agyam egy kis tapasztalatot, mit hogy csináljak. Kimentem a garázsba és gondoltam neki esek a bal első keréknek. Csavarok nem mozdultak! Ááááá… na, jól van összepakoltam és irány fater, majd a Zsiguliból kiveszünk jó kis szerszámokat. :-) Még jó hogy a ház előtt gizdázott, sógorral együtt. :-) Amíg én felszaladtam a Lada kulcsért ők nagy nehezen ketten feküdtek a négyágú kulccsal neki. Leszedték. De ömlött róluk a víz. :-D hihihi. A felni innen se jött le! Ideg mindenkin, hogy ilyet még nem láttak, hiába ütögettük, de nem akart lejönni. Tiszta vicc. Jött a pajszer. Alfa embléma ki a felni közepéből és óvatosan nekiesett fater. Sikerült nagy nehezen serülés nélkül leszedni. Fúúú. Másik oldalt is. Felraktuk a 195/60R15ös kereket a 205/55R15 helyett. Kanyarodásnál a sárvédőt súroltam nem gyengén a kerék. Mentem a kútra levegőt engedni bele. Közben gondolkoztam, hogy mikor vigyem megnézetni a kerekeket. De közben nem figyeltem, hogy a hang nem tűnt el. Pech… mindegy mondtam faternak, biztos szidott, hogy ezért kellett a nagy meló. (mondjuk nem olyan) Röhögtem végig rajta, mert olyan volt a feje, mint, ha zuhanyozott volna. Hazajöttem visszahajítottam az alukat csavargattam a jobb kereket, de semmi. A balt hát, nem tudom itt volt valami, de sajnos inkább az informatikában vagyok nagy. :-) Gumi kihúzva. Mindig gondolkoztam rajta, hogy minek örülnék jobban kerékcsapágy vagy gumi. Hát a gumi új a kerékcsapágy valószínű 9 éves. Amikor megvettem, akkor megütöttem a jobb első kereket. Csak nem tudom, mert kerékpörgetésnél a bal első volt gyanús. Jövő héten szerelő, majd megmondja az okosat. Hót retek lettem, meg kiizzadtam vagy 20 kiló vizet. :-) Peace eddig ingyen volt minden.
"Közben megjöttem az orovstól. :-) Srác meghallgatta az okosságot. Hmmm...jobb oldali kerékcsapágy vagy...valami féltengely...okosságot mondott. izé nem tudom. Felemeli. Vagyis majdnem nem tudta, mert emelni kellett a kocsin kézzel, hogy az emelő alámenjen. :-) Pörgeti, fekszik alatta semmi. Beindítjuk pörgetjük, kettő, háromban semmi. Néz. Attila nem tudom. Nem lóg a futó...semmi. nézzük jobb hátul semmi. Bal hátul semmi. Bal elejét emeljük. Tekerés és hopp csapágy. Kajak, ha beültünk az autóba már annyira rezgett az anyósülésnél, hogy zsibbadt az ember mire kiszállt. :-) Szóval bal első. Most alkatrészt szerzek be, mert csak jövőhét csütörtökön csinálja meg. Menni szeretne nyaralni meg ilyenek. Mondtam, hogy tudok várni annyit.
Egy hét ótó nélkül. :-))))) De már így is 50nel közlekedtem már ma. Nagyon kegyetlen. Feltarottam a forgalmat út közben. :-D"
2007.09.04
A mai napban az tetszett, hogy felhívtam az autósoltot, hogy sajnos a másik cikkszámú csapágy kell. Ok megnézi. Sajnos 31ért mondta az árat és úgy emlékeztem máshol kevesebb volt. Elmentem hozzá és szó nélkül visszaadta a pénzt. nem kellett se kiabálni se semmi. Mondta ezen nem fogunk vitatkozni. Mondtam neki, hogy máshol olcsóbban láttam és ezért nem szeretnék ennyit bukni a dolgon. Örültem neki. Mondtam, hogy máskor is szívesen fogok innen vásárolni. :-) Tök jó. Mondták, hogy összetehetem a kezem, hogy ha visszaad pénzt valaki és nem levásárolni szeretném....
Most végülis buktam a benzin és a postaköltséget. De hát megpróbáltam.
Látszik, hogy még a futóműmhöz se volt nyúlva. Minden csavar ahogy kell be van
rohadva. :-S
Most otthagytam a kocsit. Mondtam szerzek alkatrészt. Legközelebb, ha lesz alkatrészem, akkor csak vasárnap ér rá a srác szerelni. Gyalog kell mennem dolgozni, vagy bevisznek, de akkor 5kor kell kellnem. :-S :-DDD
Rossz csapágy 10ezer forint.
Így jártam. :-DDDDD Ja valahol találtam egy horribilis összeget, tán a unix oldalán nézte a szerelő. 64ezer az SKF (ha jól emlékszem ez a márka volt). :-O :-DDDDDD
Lehet el volt írva. :-DDDDD
Benzin plusz egy ezres.
Postaköltség 1500Ft
Új csapágy 25600Ft
Munkadíj: 5000Ft
Plusz tankolt 2ezret a szerelő, mert azt hitte nem jön vele haza. :-)))) Csak akkor vette észre, hogy az a kis benzin se libbenti ki a mutatót. :-D De pedig visszajött volna vele. :-)
Első kép a cserélt felni/gumikkal, mert azt hittem először, hogy gumi a kula.
Második képen, amit megvettem csapágy. Pedig ezt is felhozza az autóhoz.
A harmadik képen van az a csapágy, ami előre kell.
A két csapágy mérete pedig ugyanaz. :-S
Beázott a blokk egy mosás után. Ebből is tanultam. De jó sok volt a tanulópénz belőle. Valami 20at kért el az inas akkor. Pffff
Nem ment csak 3 henger néha. Pöppet idegesítő volt.
Hátsó fékbetétek cseréje és tárcsák szabályzása. Itt is akadt vita a szerelővel. Nem akarta visszatenni a tárcsákat, hogy cseréljem újra. Azelőtt miért nemtudta mondani?!
A vízhőfok csak 70 fokra állt be. Termosztát csere. :-S De minek egy évig volt 90 fok utána a következő télen ismét 70 fok.
Beázott a blokknál a kábel. Nem ment csak 3 henger néha. Birka voltam, mert slagból akartam az ablakmosótartálynál játszani.
Ekkor cseréltettem még a konzolon az izzókat, mert a benzinvisszajelző nem világított. Az összeset cserélte szerelő. Azóta nem világít a ventilátor fokozat tekergetője. :-S Ez cserére vár.