Tagok >> V.Tomi.145-146 đ >> 145 1.6 Boxer (Boxos) >> Blog
- TĂpus:145 1.6 Boxer (Boxos)
Mindent errĆl a tĂpusrĂłl
Tagok, akik birtokoljĂĄk a tĂpust - ĂvjĂĄrat:1996
- SzĂne:Piros-fekete
CsomagtartĂł gumikĂ©der szokĂĄsosan elszakadt Ă©s minimĂĄlisan beĂĄzott, a kalaptartĂłn lĂĄtszĂłdott egy pici folt. Bontott mĂĄsik kĂ©derbĆl összeraktam, Ăgy kĂ©t helyen van csatlakozĂĄsa.
Tank szƱrĆ takarĂtĂĄs Ă©s Ășj tömĂtĆ gyƱrƱ.
Kapott boxer feliratĂș gyĂĄri kerĂ©kkulcs tĂĄrolĂłt, de mĂ©g nincsenek benne a szerszĂĄmok.
CsomagtĂ©r porszĂvĂłzĂĄs, majd egy kĂĄrpittisztitĂĄs rĂĄfĂ©r...











VĂzkifolyĂł takarĂtĂĄs.
HĂĄtsĂł ablakszĂĄl fƱtĂ©s javĂtĂĄs, 4 sor hibĂĄs volt, 5 helyen javĂtva.
KorĂĄbban kicserĂ©lt szĂ©lvĂ©dĆ fĂșjĂł mƱanyag idĆközben eltört az ĂĄllĂĄsĂĄban. Lett bele mĂĄsik...











Bal hangszĂłrĂł rĂĄcs fĂŒle elvolt törve, ezĂ©rt venni nem akartam mĂĄsikat Ăgy javĂtottam. KözĂ©pbox kĂ©zifĂ©knĂ©l a rögzĂtĂ©s szintĂșgy el volt törve, ezt is inkĂĄbb javĂtottam csak. VĂĄltĂłkar kapott egy kis kenĂ©st, takarĂtĂĄst. Kellett mĂĄsik tĂŒkör ĂĄllĂtĂł is, Ă©s Ășj eredeti vĂĄltĂłszoknya is a helyĂ©re kerĂŒlt. Bontott vĂĄltĂłfejet kapott, ez szebb mint a korĂĄbbi.
HĂĄtsĂł ablakszĂĄlfƱtĂ©s nem mƱködött, tĂŒkörfƱtĂ©s sem persze, Ă©s az elektromos tĂŒkörĂĄllĂtĂł sem. BiztosĂtĂ©k tĂĄblĂĄbĂłl hiĂĄnyzott a relĂ©je.
AblaktörlĆk kaptak egy kis festĂ©st mert mĂĄr kopottak voltak, Ășj lapĂĄtokkal felszerelve :) ElsĆ ablaktörlĆ karokat mĂĄr elĆttem kicserĂ©ltĂ©k faceliftes verziĂłra.
Index balra egyet villant és utåna semmi. Kapott Kontakt sprayt és måsik relét, mƱködik rendesen, csak érintkezés gondja volt.
MotorhĂĄztetĆ nyitĂł bowden kiakadt a nyitĂłkarbĂłl. Bowden szorult Ă©s a zĂĄr rugĂłja nem tudta vissza hĂșzni a bowden Ăgy az utastĂ©rben ha Ășgy mozdult akkor kiakadt belĆle. Ezt egy 15-20 nyitĂĄs utĂĄn megjavult, bowden nem szorult Ă©s a rugĂł vissza tudta hĂșzni alaphelyzetbe.












Piros bĆrfestĂ©k + lakk Ă©s lakk erĆsĂtĆ ĂŒlĂ©sekhez.
AjtĂłzĂĄrak javĂtĂĄs. Baloldali szokĂĄsos tĂpusbetegsĂ©g, eltörik a mozgatĂĄst vĂ©gzĆ fĂŒl. A jobboldalinak a mƱanyag hĂĄza volt eltörve. MĂĄr prĂłbĂĄltĂĄk javĂtani mert hiĂĄnyosan volt összerakva. AlĂĄtĂ©t hiĂĄnyzott a rögzĂtĆ zĂĄr fĂŒl alĂłl. Nekem 145 zĂĄram nem volt Ăgy 146-bĂłl kellett megoldanom, persze a kettĆ nem egyforma. Egy kis hajlĂtĂĄs a mƱanyagon, elĆtte melegĂtĂ©ssel Ă©s a rudazatot is kellett egy picit hajlĂtani hogy ne akadjon az ajtĂłzĂĄr szerkezetĂ©ben. TökĂ©letesen mƱködik.
HĂĄtsĂł zĂĄrbĂłl hiĂĄnyzott egy fedĆkupak.
AjtĂłhatĂĄrolĂłk elvoltak törve, csoda hogy nem kattogott, viszont magĂĄtĂłl csukodott be :) ebbĆl is csak 146 volt nekem, aminek 1 cm-rel hosszabb a karja, prĂłbakĂ©ppen beszereltem Ă©s jĂł bele :) Mind a kĂ©t fokozatban megĂĄll az ajtĂł Ă©s nincs hangja sem :)
AjtĂłkĂĄrpitok pattentjai közĂŒl voltak töröttek is, ezek kicserĂ©lve.
Jobb ajtĂł hangszĂłrĂł foglalatai utĂłlagos volt, Ășgyan ilyen csak rövidebbek voltak. CserĂ©lve gyĂĄrira + a csavarok is. Valakinek a fĂ©lbehagyott munkĂĄjĂĄt folytattam mivel a csavarok nem voltak meghĂșzva szinte sehol sem, az ajtĂł felfogatĂĄs, az ablakmegvezetĆ sĂnek, ezĂ©rt ablakemelĂ©snĂ©l be is billent az ablak Ă©s nem ment fel csak kĂ©zi rĂĄsegĂtĂ©ssel. Ez igaz volt a baloldali ajtĂłra is. SzĂ©pen mƱködik mindegyik. Jobb ablakemelĆ kapcsolĂłt cserĂ©ltem mert nĂ©ha beragadt a gomb felfelĂ©. Jobb hangszĂłrĂł rĂĄcsnak töröttek voltak a fĂŒlei, cserĂ©lve Ă©p darabra. ĂrĂŒlök neki hogy akadt mĂ©g ilyen :) Jobb ajtĂłbĂłl a fĂłlia fele is hiĂĄnyzott mĂĄr, ez is pĂłtolva. KĂĄrpit alatti szigetelĂ©sek megvannak, csak mĂĄr leszedtem a javĂtĂĄs miatt.












DennisBeru cartĂĄrs segĂtsĂ©gĂ©vel lett relĂ© Ă©s motor a fĂ©nyszĂłrĂłmosĂłhoz :) itt is köszi meg a gyerekeknek a finomsĂĄgokat :)))

PĂĄr dolog a javĂtĂĄshoz :
Ma elvoltam a JTD miatt a bontĂłba Ă©s hĂĄt közben volt egy FL 145 TS is ott, Ăgy hĂĄt hoztam ebbe is ami kell.
A kĂ©pen nem minden ide tartozik, de lett hozzĂĄ gyĂĄri tetĆkĂĄrpitom ami nagyon szĂ©p. Ăgy mĂĄr nem kell nekem kĂĄrpitoznom azt ami most benne van az autĂłban :)
3 ajtĂłnak a gumi tömĂtĂ©sei, ebbĆl a csomagtartĂł tömĂtĂ©sre lesz szĂŒksĂ©g. A jelenlegi Ă©s ennek is az alsĂł rĂ©sze szakadt, de kettĆbĆl lesz majd egy.
HĂĄtulsĂł hangszĂłrĂłk + fedĂ©l rĂĄcsok Ă©s fl napellenzĆk. UtĂłbbibĂłl a balos kerĂŒl majd be, jobbos nem mert lĂ©gzsĂĄk jelzĂ©ses Ă©s ennek nincs utasoldali lĂ©gzsĂĄkja.
Jött mĂ©g korĂĄbban a bĆr ĂŒlĂ©sekhez ĂŒlĂ©sfƱtĂ©s Ă©s 6 db övpĂĄrna. EbbĆl 5 db kell majd az autĂłba. HĂĄtul közepĂ©n is vĂĄllnĂĄl jön az öv.




TetĆ ideiglenesen Ășjra fĂșjva, ez nem a vĂ©gleges szĂn csak a felszĂni rozsda elkerĂŒlĂ©se vĂ©gett muszĂĄj volt megcsinĂĄlni mivel a szabadban lesz az autĂł + egy kis mosĂĄs












Ăj alkatrĂ©szek:
Csomagtér teleszkóp pårban
2db vezĂ©rmƱszĂj feszĂtĆ
HosszbordĂĄs szĂj
ĂkszĂj
OlajszƱrĆ, levegĆszƱrĆ
FĂ©nyszĂłrĂłmosĂł prĂłba. Csak oda prĂłbĂĄlva, majd el vĂĄlik mi lesz vele. Fontos a pontos beĂĄllĂtĂĄs







IzzĂł csere
SzivargyĂșjtĂł box csere
HamutĂĄlca pĂłtlĂĄs
Rådió kåbelek rendezése
MĂĄsik "CD" tĂĄrolĂł rekesz
SzivargyĂșjtĂłs USB
Bal oldali tĂŒkör pĂłtlĂĄs










MĂ©g ĂĄprilisban lett hozzĂĄ egy alkatrĂ©sz motor, mƱködĆkĂ©pes 1.4 + Ășj vezĂ©rmƱ szĂjjak, rajta Ășj vĂzpumpa Ă©s 4 Ășj gyertya, Ășj ĂŒzemanyag szƱrĆ, olajteknĆ tömĂtĂ©s Ă©s egyĂ©b a motorhoz tartozĂł sallangok. Ezt kiegĂ©szĂtve lesz meg majd a nagyszervĂz a mostani motoron. 30. 000 Ft volt összesen. SzerencsĂ©re nem kellett messzire menni Ă©rte.
KövetkezĆ a fĂ©nyszĂłrĂłmosĂł ami nekem nagyon bejön. GyĂĄriba mĂ©g egy pĂĄrt tudnĂ©k szerezni Ășjan, de az 33. 000 lenne a kĂ©t kis mƱanyag darab, Ășgy hogy ez elgondolkodtatĂł. Viszont keresgĂ©ltem mĂĄs mĂĄrkĂĄk mosĂłi között, sok kicsi aprĂł van ami nem tetszik. Olyan kellene ami közel hasonlĂt legalĂĄbb a gyĂĄrira. TalĂĄltam egyet, mĂ©g pedig a Mitsubishi Pajero Montero 2003-2006 szĂ©ria közel ĂĄll hozzĂĄ, aztĂĄn majd kiderĂŒl. MĂ©g nem Ă©rkezett meg, de mĂ©retei alapjĂĄn nem egy aprĂł darabka Ă©s ugyan Ășgy oldalankĂ©nt dupla szĂłrĂłfejes. CsĆvezetĂ©k utĂłlag vĂĄsĂĄrolhatĂł univerzĂĄlisan, motor meg van idehaza. Ha bejön akkor a TS-en is vĂ©grehajtĂłm majd, de ez a jövĆ. Ennek ĂĄra az eredetihez kĂ©pest csak 5564,- pĂĄrban Ă©s Ășjnak feltƱntetve.
UtĂłlag, közel egy hete vettem bĆr ĂŒlĂ©seket hozzĂĄ amiket mĂĄr pĂĄran szerettek volna tudomĂĄsom szerint megcsinĂĄlni Ă©s lehet hogy van is olyan akinek ez sikerĂŒlt. 2 hĂ©ttel elĆtte kerestem facen piros bĆr ĂŒlĂ©seket, legjobb a 147-es 3 ajtĂłs verziĂł lett volna, de senki sem jelentkezett Ă©s Ă©n sem talĂĄltam. AztĂĄn akadt egy 156 SW ĂŒlĂ©sei. KĂŒlönbsĂ©g a 145-ös kĂ©pest hogy a hĂĄtsĂł ĂŒlĂ©ssor zsanĂ©rjai mĂĄsok Ă©s az ĂŒlĂ©s osztĂĄs is fordĂtva van. Ezt majd bele kell alakĂtani. Elhoztam hozzĂĄ a dönthetĆ rĂ©sz zsaner darabjĂĄt is amibe bele akad. Az elsĆ ĂŒlĂ©sek mivel 5 ajtĂłs, nem dönthetĆ. Terv elsĆkörben ĂĄthĂșzni a 45 ĂŒlĂ©seire. LĂ©gzsĂĄkos ami nem lesz bekötve Ă©s elvileg ĂŒlĂ©s fƱtĂ©s is van benne, de szerintem ez csere lesz majd Ășjra. Voltak hozzĂĄ ajtĂłkĂĄrpitok Ă©s 'B' oszlop belsĆ mƱanyag, minden ami piros ehhez a szetthez. Ha lĂĄtszĂłlag nem vĂĄlik be akkor mĂ©g tovĂĄbb tudom adni. Az elsĆ ĂŒlĂ©seket Ășjra kell festeni a kopĂĄs vĂ©gett. Van kartĂĄmasz elĆl hĂĄtul Ă©s a hĂĄtsĂł ĂŒlĂ©s közĂ©psĆ rĂ©sze is vĂĄllnĂĄl jön le. KaposvĂĄrrĂłl hoztam, oda vissza 430 km... Egy dĂ©lelĆtt volt. El rakva, majd kĂ©sĆbb lesz vele vmi.. Ez 35.000 volt a komplett szett. Nekem nagyon bejön ;-)








