Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> 145 1.6 Boxer (Boxos) >> Blog
- Típus:145 1.6 Boxer (Boxos)
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1996
- Színe:Piros-fekete
Csomagtartó gumikéder szokásosan elszakadt és minimálisan beázott, a kalaptartón látszódott egy pici folt. Bontott másik kéderből összeraktam, így két helyen van csatlakozása.
Tank szűrő takarítás és új tömítő gyűrű.
Kapott boxer feliratú gyári kerékkulcs tárolót, de még nincsenek benne a szerszámok.
Csomagtér porszívózás, majd egy kárpittisztitás ráfér...
Vízkifolyó takarítás.
Hátsó ablakszál fűtés javítás, 4 sor hibás volt, 5 helyen javítva.
Korábban kicserélt szélvédő fújó műanyag időközben eltört az állásában. Lett bele másik...
Bal hangszóró rács füle elvolt törve, ezért venni nem akartam másikat így javítottam. Középbox kéziféknél a rögzítés szintúgy el volt törve, ezt is inkább javítottam csak. Váltókar kapott egy kis kenést, takarítást. Kellett másik tükör állító is, és új eredeti váltószoknya is a helyére került. Bontott váltófejet kapott, ez szebb mint a korábbi.
Hátsó ablakszálfűtés nem működött, tükörfűtés sem persze, és az elektromos tükörállító sem. Biztosíték táblából hiányzott a reléje.
Ablaktörlők kaptak egy kis festést mert már kopottak voltak, új lapátokkal felszerelve :) Első ablaktörlő karokat már előttem kicserélték faceliftes verzióra.
Index balra egyet villant és utána semmi. Kapott Kontakt sprayt és másik relét, működik rendesen, csak érintkezés gondja volt.
Motorháztető nyitó bowden kiakadt a nyitókarból. Bowden szorult és a zár rugója nem tudta vissza húzni a bowden így az utastérben ha úgy mozdult akkor kiakadt belőle. Ezt egy 15-20 nyitás után megjavult, bowden nem szorult és a rugó vissza tudta húzni alaphelyzetbe.
Piros bőrfesték + lakk és lakk erősítő ülésekhez.
Ajtózárak javítás. Baloldali szokásos típusbetegség, eltörik a mozgatást végző fül. A jobboldalinak a műanyag háza volt eltörve. Már próbálták javítani mert hiányosan volt összerakva. Alátét hiányzott a rögzítő zár fül alól. Nekem 145 záram nem volt így 146-ból kellett megoldanom, persze a kettő nem egyforma. Egy kis hajlítás a műanyagon, előtte melegítéssel és a rudazatot is kellett egy picit hajlítani hogy ne akadjon az ajtózár szerkezetében. Tökéletesen működik.
Hátsó zárból hiányzott egy fedőkupak.
Ajtóhatárolók elvoltak törve, csoda hogy nem kattogott, viszont magától csukodott be :) ebből is csak 146 volt nekem, aminek 1 cm-rel hosszabb a karja, próbaképpen beszereltem és jó bele :) Mind a két fokozatban megáll az ajtó és nincs hangja sem :)
Ajtókárpitok pattentjai közül voltak töröttek is, ezek kicserélve.
Jobb ajtó hangszóró foglalatai utólagos volt, úgyan ilyen csak rövidebbek voltak. Cserélve gyárira + a csavarok is. Valakinek a félbehagyott munkáját folytattam mivel a csavarok nem voltak meghúzva szinte sehol sem, az ajtó felfogatás, az ablakmegvezető sínek, ezért ablakemelésnél be is billent az ablak és nem ment fel csak kézi rásegítéssel. Ez igaz volt a baloldali ajtóra is. Szépen működik mindegyik. Jobb ablakemelő kapcsolót cseréltem mert néha beragadt a gomb felfelé. Jobb hangszóró rácsnak töröttek voltak a fülei, cserélve ép darabra. Örülök neki hogy akadt még ilyen :) Jobb ajtóból a fólia fele is hiányzott már, ez is pótolva. Kárpit alatti szigetelések megvannak, csak már leszedtem a javítás miatt.
DennisBeru cartárs segítségével lett relé és motor a fényszórómosóhoz :) itt is köszi meg a gyerekeknek a finomságokat :)))
Pár dolog a javításhoz :
Ma elvoltam a JTD miatt a bontóba és hát közben volt egy FL 145 TS is ott, így hát hoztam ebbe is ami kell.
A képen nem minden ide tartozik, de lett hozzá gyári tetőkárpitom ami nagyon szép. Így már nem kell nekem kárpitoznom azt ami most benne van az autóban :)
3 ajtónak a gumi tömítései, ebből a csomagtartó tömítésre lesz szükség. A jelenlegi és ennek is az alsó része szakadt, de kettőből lesz majd egy.
Hátulsó hangszórók + fedél rácsok és fl napellenzők. Utóbbiból a balos kerül majd be, jobbos nem mert légzsák jelzéses és ennek nincs utasoldali légzsákja.
Jött még korábban a bőr ülésekhez ülésfűtés és 6 db övpárna. Ebből 5 db kell majd az autóba. Hátul közepén is vállnál jön az öv.
Tető ideiglenesen újra fújva, ez nem a végleges szín csak a felszíni rozsda elkerülése végett muszáj volt megcsinálni mivel a szabadban lesz az autó + egy kis mosás
Új alkatrészek:
Csomagtér teleszkóp párban
2db vezérműszíj feszítő
Hosszbordás szíj
Ékszíj
Olajszűrő, levegőszűrő
Fényszórómosó próba. Csak oda próbálva, majd el válik mi lesz vele. Fontos a pontos beállítás
Izzó csere
Szivargyújtó box csere
Hamutálca pótlás
Rádió kábelek rendezése
Másik "CD" tároló rekesz
Szivargyújtós USB
Bal oldali tükör pótlás
Még áprilisban lett hozzá egy alkatrész motor, működőképes 1.4 + új vezérmű szíjjak, rajta új vízpumpa és 4 új gyertya, új üzemanyag szűrő, olajteknő tömítés és egyéb a motorhoz tartozó sallangok. Ezt kiegészítve lesz meg majd a nagyszervíz a mostani motoron. 30. 000 Ft volt összesen. Szerencsére nem kellett messzire menni érte.
Következő a fényszórómosó ami nekem nagyon bejön. Gyáriba még egy párt tudnék szerezni újan, de az 33. 000 lenne a két kis műanyag darab, úgy hogy ez elgondolkodtató. Viszont keresgéltem más márkák mosói között, sok kicsi apró van ami nem tetszik. Olyan kellene ami közel hasonlít legalább a gyárira. Találtam egyet, még pedig a Mitsubishi Pajero Montero 2003-2006 széria közel áll hozzá, aztán majd kiderül. Még nem érkezett meg, de méretei alapján nem egy apró darabka és ugyan úgy oldalanként dupla szórófejes. Csővezeték utólag vásárolható univerzálisan, motor meg van idehaza. Ha bejön akkor a TS-en is végrehajtóm majd, de ez a jövő. Ennek ára az eredetihez képest csak 5564,- párban és újnak feltűntetve.
Utólag, közel egy hete vettem bőr üléseket hozzá amiket már páran szerettek volna tudomásom szerint megcsinálni és lehet hogy van is olyan akinek ez sikerült. 2 héttel előtte kerestem facen piros bőr üléseket, legjobb a 147-es 3 ajtós verzió lett volna, de senki sem jelentkezett és én sem találtam. Aztán akadt egy 156 SW ülései. Különbség a 145-ös képest hogy a hátsó üléssor zsanérjai mások és az ülés osztás is fordítva van. Ezt majd bele kell alakítani. Elhoztam hozzá a dönthető rész zsaner darabját is amibe bele akad. Az első ülések mivel 5 ajtós, nem dönthető. Terv elsőkörben áthúzni a 45 üléseire. Légzsákos ami nem lesz bekötve és elvileg ülés fűtés is van benne, de szerintem ez csere lesz majd újra. Voltak hozzá ajtókárpitok és 'B' oszlop belső műanyag, minden ami piros ehhez a szetthez. Ha látszólag nem válik be akkor még tovább tudom adni. Az első üléseket újra kell festeni a kopás végett. Van kartámasz elől hátul és a hátsó ülés középső része is vállnál jön le. Kaposvárról hoztam, oda vissza 430 km... Egy délelőtt volt. El rakva, majd később lesz vele vmi.. Ez 35.000 volt a komplett szett. Nekem nagyon bejön ;-)