Tagok >> bepe >> 156 2.0 TS >> Blog
- Típus:156 2.0 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:s.kékmetál
Megtettem 9ezer km-t és meglett a 10ezer az oljcseréhez. Selénia (10e), o.szűrő (2,5e) és a hibás tolatólámpa-kacsoló (2,5e) beszerezve, bejelentve Servicébe (Sövényi Mester a Szfv. Forgó utcából). Autót elvittem, otthagytam és még vissza sem értem, mikor már hívott hogy kartert kell szereznem. Sajnos már a fúrt menet is ki lett nyírva benne.
Internet és telefon elő. Helyi hirdetésre hívott cartárs tájékoztatására, "olajteknőt senki sem ad el, csak komlett motort" átálltam a bontókra.
Halovány protekcióval a "tatai olaszbontóból" sikerült beszereznem alkatrészt esti fehérvári átvéttel kedvezményes 15e-ért (külön köszönet érte!!!) és pluszban reggelre 26-ért Alba alkatrészben érkező felső lengőkarokkal, az autó elkészült 17e-ből.
Kiegészült még bal féltengely- és a két porvédő gumiharang cseréjével 17-ből.
Novemberben begurultam egy benzinkútra, fagyállómérésre elvégre is -1 fok volt a levegőn. Megmérték -9 volt, de kihúztam addig,hogy december végén jégkásás vízzel kelljen fagyállóért mennem. Elmentem, de a legdrágább volt már csak a benzinkúton literje 4ezer! Ennyi erővel pálinkát is vehettem volna bele!
Az első fellépő autóhibám rögtön az első nagyobb úton adódott. Hazamentem szülőfalumba, mégpedig uncsitesóm tesztpercei alatt léptek fel. Némileg kis pörgős kör után rátoltuk a COMPÚTERT, mitől teljes zavar lépett fel a Mátrixban és az alapjárati léptető motor megadta magát. Nem volt alapjárat, igazi izgalom és minezt úgy hogy Nórgádrból hazajöttem Fejérbe.
Megnézték a "minek vetél szar olasz, megbízható német helyett" alkatrészét BOSH-ban már nem gyártják 2012-től, de van készleten 75 ezer Forintokért.
Üresben azonnal leállt a kocsi, így lábbal nyomtam a gázpedált kézzel pedig húztam a kéziféket ... újpalotán találtam hozzá útközben alaktrészt 10ért plusz 3ért pillangószeleppel, illetve a csomagtartó zárszeketet vettem szintén 3ért.
Az alkatrészt megvettem, de a visszaút 200km-e alatt pedig helyreállt a rend és az alkatrész beköltözött a csomagtartómba, beszerelve nem lett.
A megvétel: az olx hirdetés alapján egy dunaújvárosi teremgarázsban megpillantva és egy tulajdonosi próbakör után, a barátnőm egyértelmű mosolygós bólintására, a nekem is tetszetős autóra kimondtam: Akkor ezt megveszem.
Hát a tulaj megszeppenve vette tudomásul és elindultunk a papírmunkára a szomszédos Rácalmásra.
Itt már éreztem az Alfa hatást. Odaléptem felpörgött, szedte a lábait, ontotta a hangját ... de csak óvatosan mert izzott a üzemanyagszint "ledje".
(A vételnél kértem téligumijait lemezfelnin 60-ért.)
Az adás-vétel után első út a Benzinkút.
Hát szomjas volt, de belecsavartam kb. 61 litert 25 ezer párszázért. Bele sem gondoltam, hogy ez utoljára akkor lesz fájdalommentes :-)
Onnan szinte élveztem az autózást, a hangját az erejét és a kényelmet.
Van egy zavaró hangja, az Alfa népbetegsége a lengőkarok, de ezzel a vételkor tisztában voltam. Sajna kopog. A gyári rádiója nem túl dizájnos, meg LCD hibás, de ennyi.
Egyéb prolémája nem volt. Ahová tudtam én mentem autóval én vittem a csapattársaim focizni. Semmi más hibám nem volt.
Aztán egyszer kb. 660 km környékén a munkahelyem előtti "veszélyes" kanyarban leállt. Rögtön tudtam elfogyott a benzin. A kollégák letoltak én meg láttam hol a mutatóm alja. Igyekszem azóta is nem elérni azt a vonalat.
A fogyasztás megállt 9,3 liternél 100-on. Abszolút vegyes fogyasztás volt. Minden volt benne, városi- hosszabbtávú-, óvatos- és lendületes is.
Az üres tank után, nagyon nehezen indult.