Tagok >> boxerhang >> 155 1.8 TS 16V >> Blog
- Típus:155 1.8 TS 16V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1997
- Színe: bianco argento
Augusztus óta hírdetem az autót, összesen ha ketten jelentkeztek érte. Na mindegy... Eljött a műszaki ideje, így felmértük mi fog kelleni. A lista elég széles lett...
-Első lengőkarok
-2 db toronycsapágy
-Első-hátsó gátlók
-Hátsó rugók
-Hátsó lengőkar felújítása
+ gumi ütközők, bizbaszok.
Szóval kifizettem érte az autó piaci értékének felét. Azóta gokart az autó. Nem hirdetem tovább.:D
Nemrég voltam a Ber-Do-nál, ahol motordiagnosztikán esett át az autó. Nagyon jó tapasztalataim vannak a hellyel. Gyári gépük van, minden lehetséges tesztet elvégeztek. Az eredmény egy rossz alapjárati motor, egy lassan jaldokló légtömegmérő és egy halott lambda szonda. Ezeket most kicserélem. Ez elméletileg meg fogja szüntetni a reggeli egyenetlen alapjáratot, és a motor szinte tökéletes lesz. Olajat még mindig nem eszik, erős stb.
Sor került az első fékek komplett felújítására. Kapott:
-új gumiharangokat a csapokra
-új tárcsák
-új betétek
Mostmá megáll.
Óraállás: 300500
Nem aktuális az időpont amikor írom ezeket a sorokat, a szervíz kb. 2 hónapja történt.
Cseréltünk kuplungot, LUK került az autóba, ezzel újabb lépést tett afelé, hogy tökéletes legyen. Kapott egy olajcserét, olajszűrő, levegőszűrő cserét, illetve át lett nézve, hogy minden rendben van-e a motortérben tekintve, hogy nyáron többet használom. Mondhatni mindennapi használatban van. Üzembiztossságra, teljesítményre panasz nincs, a klíma jéghideg. Görgők, vezérlés, motortartóbakok jók, jelenleg műszakilag talán csak az egyre fogyó féktárcsák okoznak lassan fejfájást. Illetve nem, mert kicserélem őket.:D
A kaszni és a fényezés következik lassan, hogy mostmár nézzen is ki olyan jól az autó, amilyen jó.
Gondolkodom, hogy eladom. Nem azért mert rossz, de sok autó van még a bakancslistán amit birtokolni akarok, szerintem ez érthető.
A kilométerszámláló a szervíz után 295000-en állt.
Felkerült a gép a hasznaltauto.hu-ra, szóval ez a poszt leginkább annak szól, aki leendő vevőként ide téved!
Kedves érdeklődő!
Láthatod, hogy az autó nem a társaival egy árkategóriába került. Ennek több oka is van. Az első, hogy nem árulok zsákbamacskát. Rengeteget foglalkoztam vele, bújtam a gyári szerelési utasításokat, javítgattam ahogy tudtam, mindeközben rengeteget autóztam vele. Ha érdekel az autó, minden lényeges információval együtt kapod. Itt a blogon visszaolvasva olvashatod, hogy mik kerültek cserére/javításra eddig, illetve az épp aktuális állapotról mesélek a jövőben. Akármilyen átvizsgálásban (előre egyeztetés után) benne vagyok, nem célom titkolózni. Nem számítok arra, hogy rövid időn belül elviszik.:D
Nem megválni szeretnék az autótól, inkább át szeretném adni annak, aki nem hagyja eltűnni az "élők sorából" ezt a szép formát, remek autót. Tulajdonképp, ha nem viszik el, megtartom én.
Az autóról:
Annak, aki nem ismeri a típust
Ez egy Alfa 155 1.8 16v TS. Gyárilag sport felszereltségű, ez visszakereshető. A motortömb már előttem cserélve lett, de itt az oldalon megtalálhatóak az előző tulajok, tőlük akár bővebben informálódhatsz. Félreértések elkerülése végett: a motortömb minden paraméterében egyezik a gyárival, csupán a motorkódja más, mivel egy újabb típusból származik. TEHÁT a minden olyan benne mint új korában, csak a motorkód változott. Az autó 140 lóerős, 7000-ig forgathatod. Nagy élmény, hidd el! Hengerenként 2 gyújtógyertya, melyek nemrég cserélve lettek, olvashatsz róla, közel 100 ezrembe került. A vezérlés szíjas, lassan itt a csere ideje, mivel autóvásárlásnál szokás magunknak cserélni, ezért lehet, hogy nem sietek vele. A belteret rendben tartom, minden működik, köztük: 2 elektromos ablak, digitklíma. Igazi élményautó, nagyon szeretem, de erről nem írnék többet, a legjobb, ha kipróbálod!
Az autó mellé adok téli-nyári gumit. A téli egy 2 szezont futott, újonan vásárolt Toyo, a nyári egy 1 szezont futott, szintén újonan vett Dunlop.
Ha gyors összefoglalást szeretnél, hogy miket cseréltem az elmúlt 2 évben:
-hátsó fék (tárcsa-betét)
-vezérlés (ezt vásárlásnál, ha szerencséd van, mire hívsz, már újra új szett lesz bent)
-kuplung munka- és főhenger
-8 db NGK iridium gyertya
-olaj eddig csak Selenia, most kipróbálom a Liqui moly-t
-szűrük csak MANN (olaj, lég, pollen, benzin)
-kipufogórendszer
A lista nem feltétlen teljes, itt a blogban viszont minden le van írva, most vasárnap este van, majd még dolgozok ezen a bejegyzésen. Elsőre elég bugyutára sikerült.
Hívj: 06202218281
Írj: horvath0adam@gmail.com
Ez egy nyűgösebb 2 hónap volt a vízcső problémával, meg a kuplung munka- és főhengerrel. Nade mindkét probléma kiiktatva. Szóval a kuplung pedálom néha beesett... Meg össze-vissza volt a fogáspontom... Na bekocogtam a Unixba, vettem egy pár Brembo hengert, meg 1 liter Textar fékfolyadékot, és gurulás a szerelőhöz. A különbség határozottan érezhető! A régiekből olyan folyadék folyt ki, amit még a rémálmaimban sem szeretnék látni. Ha valamivel a feketét kellene definiálni, ez alkalmas lenne rá... Elég lett volna egy folyadék csere? Már késő gondolat, így viszont tuti jó. Remélem még sokáig...
Pesten jártam, amikor az Arena Plaza alatt eldurrant egy fűtés csövem. Mostmár cserélve... Többi cső átnézve, szóval nyugodt vagyok...
Hirtelen kaptam észbe, hogy 280 ezren áll a számláló. 259-el vettem, kb 260-nál volt az első olajcserém. A második 270 körül (10 ezrenként cserélem), hoppá itt az újabb csere ideje. Egy év és három hónap alatt 20 ezer km? Hirtelen nem stimmelt a dolog. Az sok. Autózgattam kicsit, jól számol a számláló. Na mindegy, bele kell törődni, talán ezután kicsit kevesebbet hajtom a gépet. Talán nem. Elszaladtam a Unix-ba, összekapartam egy MANN olajszűrő, levegőszűrő kombót, egy Selenia 20K-t, és egy MÜLLER FILTER üzemanyagszűrőt. Az üzemanyagszűrőt azért cserélem, mert multkor alánéztem, és szerintem a 20 év alatt nem sokszor néztek rá. Elszaladtam a szerelőhöz, gyorsan lecseréltük.
HA ÜZEMANYAGSZŰRŐT VESZÜNK:
Benzines autóban az üzemanyagszűrő cseréje nem annyira éles dolog, mint gázolaj hajtotta gép esetén. Az alapvető különbség nem a benzin és dízel "tisztasága" között van. A gázolaj hidegben ledermed, ez szerintem ismert. Itthoni klíma mellett azért ez nem mindennapos télen sem. Viszont ami mindennapos az az, hogy a gázoljaban hideg hatására kis kristályok keletkeznek. Ezek a kis kristályok elindulnak az befecskendezőrendszer felé, és találkoznak a szűrővel, ami természetesen úgy van kialakítva, hogy ezeket felfogja. Ezek a kis kristályok hosszú távon komoly károkat okoznának a motorban. Szóval ezek fennakadnak a szűrőn, így két olajcsere között komoly módon "elkoszolják" a szűrőt. Benzines autó esetén ez nem áll, tehát itt a szűrőnek csak az üzemanyagban lévő szennyeződéseket kell kiszűrni. Ez azért egy normális kúton tankolva nem nagy fenyegetés. Ha ismeretlen eredetű üzemanyagot tankolunk, fordítsunk nagyobb hansúlyt a szűrő cseréjére. Én 90%-ban OMV-n tankolok. A használt szűrőt azért majd felnyitom, kiváncsi vagyok rá, hogy mennyi dzsuva van benne. A km számláló kb 281000-nél jár.
Eljött a műszaki vizsga ideje. Kicsit későn kaptam észbe, szóval kapkodva megkezdtem az előkészületeket. Első pont, amit gyorsan ki kell pipálni, a kipufogó. Már régóta zavart a repedtfazék, amit valaki beleejtett a rendszerbe. Fangio-tól kaptam középdobot, Vitaprix-től végdobot, Marklar-tól pedig leömlőt, a többi javítható volt. A kipufogós a maradék csövet kipótolta, így meghallgathattam az autó gyári hangját. Baromi jó! Azóta is fülig ér a szám! Gyorsan telefon Zolinak, a szerelőnek, hogy szorítson helyet a róóóómeóónak a naptárjában, mert sürgősen le kell vizsgáztatni. Hétfő reggel elgurultam, szemügyre vettük a dolgokat. A kézifék régóta beragad, az mindenképp cserés, illetve a hátsó fék is elég viseltes. Múltkor, a kerékcsapágy cseréjénél vettem észre, hogy az egyik fékcsap komoly módon be van rohadva. Egy szar poént is kaptam Zolitól: "Hagyjad, erre a kocsira úgy is rá kell dobni egy ötöst a vizsgán." Lehet, hogy ő nem poénnak szánta.:D Ma szerda van, most kaptam a telefont, hogy levizsgázott az autó. Nem kötöttek bele semmibe, kérdés, hogy az ötöst rádobta-e.:D Szóval az újabb lista: kipufogó, hátsó fék (később bővebben), kézifékkötél. Ja és kapott 4 új Dunlop nyári gumit. Kilóméteróraállást később leírom.
Szóval: kézifékkütél, hátsó tárcsák, hátsó betétek. Km: 275906:)
Na, megkapta a Selenia 20K-t, gyári olajszűrőt, MANN légszűrőt. Légszűrőházat majd vennem kell, mert sikeresen letört pár elöregedett műanyag fül. Na mindegy. A km számláló 270200 körül áll. Összefoglalva szeptember óta: negatív alufelni, gyári ülések, új akksi, új termosztát, új kerékcsapágyak, kerékcsavarok, téligumma, olajcsere+szűrők. Le sem írom forintban ez mit jelent. Azt hiszem nem felejtettem ki semmit, de itt a blogban amúgy is le van írva. Kelleni fog még egy kis lakatolás, fékek, kuplung, kipufogó. Az autó vételára bőven meglesz. Abban bízok csak, hogy meghálálja a paripa. Olajat nem eszik szerencsére, fogyasztása tök jó, nem füstöl, semmilyen folyadék nem fogy. Az hiszem ez most egy nyugodt állapot. Ez az Alfa dolog jó dolog, az olaszok bármilyen hülyék, azért van van valami az autóikban ami meg tudja fogni az embert. Erről majd lehet, hogy írok egy külön bejegyzést. Viszonlát'!